4)Mala Peruviana: Μια ντομάτα να την πιεις στο ποτήρι!

 

Της Μαρίας Ακριβού

Στη λογοτεχνία το μπουκάλι πολλές φορές χρησιμοποιήθηκε ως μέσο φύλαξης πολύτιμων μυστικών και πληροφοριών που σε αρκετές περιπτώσεις οδηγούσαν στην αποκάλυψη θησαυρών αμύθητης αξίας.

Είτε κρυμμένο σε κάποια γωνιά, είτε πλεούμενο σε θάλασσες και ωκεανούς, πάντα έφτανε με κάποιο τρόπο στον τελικό αποδέκτη. Τον πολύτιμο θησαυρό της μάνας γης έκρυψαν σε ένα μπουκάλι και δύο αδέρφια από τη Θήβα, με στόχο να φυλακίσουν τη φρεσκάδα και τα πολύτιμα συστατικά της ντομάτας, ενός φρούτου που αποτελεί βασικό συστατικό της Μεσογειακής διατροφής.

Ο Σάκης και ο Φώτης Τουρκοχωρίτης είναι οι άνθρωποι που εμπνεύστηκαν τη Mala Peruviana, τον χυμό από ελληνικές ντομάτες που συντηρείται με φυσικό τρόπο και δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να την απολαύσει καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, χωρίς την προσθήκη συντηρητικών και χρωστικών ουσιών.

Βαθύτατα επηρεασμένοι από τον παραδοσιακό τρόπο διατήρησης της ντομάτας, τα δύο αδέρφια σκέφτηκαν να ενισχύσουν το υπάρχον πώμα με την προσθήκη κεριού, για μεγαλύτερη ασφάλεια. Μην ξεχνάμε πως στο παρελθόν το κέρωμα των μπουκαλιών χρησίμευε για να συντηρηθεί το περιεχόμενο αεροστεγώς για μεγάλα χρονικά διαστήματα, διατηρώντας τη φρεσκάδα αλλά και την αρχική του γεύση.

«Ετησίως παράγουμε 100 τόνους τοματοχυμού και τα προϊόντα μας έχουν αποκτήσει παρουσία σε όλη την Ελλάδα χάρη στη συνεργασία μας με την Amvyx που αποτελεί και τον αποκλειστικό διανομέα μας. Οι καταναλωτές μπορούν να μας βρουν σε καταστήματα delicatessen, αλλά και σε αλυσίδες σουπερμάρκετ όπως ο ΑΒ Βασιλόπουλος, ο Θανόπουλος και τα σουπερμαρκετ Κρητικός. Παράλληλα είμαστε σε συζητήσεις και προσεχώς θα τοποθετήσουμε τη Mala Peruviana και σε άλλες αλυσίδες σουπερμάρκετ» τονίζει στο Say Yes …to the Press ο Σάκης Τουρκοχωρίτης.

Για την ιστορία, το Mala Peruviana, που στα ελληνικά σημαίνει η «κακή περουβιανή», ήταν η ονομασία που έδωσαν οι Έλληνες στην ντομάτα, όταν αντίκρισαν για πρώτη φορά το εξωτικό φρούτο που ήρθε από το Περού. Το ονόμασαν έτσι εξαιτίας της ατροπίνης, μια ουσίας που προκαλούσε το θάνατο σε όσα ζώα επιχειρούσαν να τη φάνε.

Για την ακρίβεια τα φύλλα της ντοματιάς (μόνο αυτά) περιέχουν το αλκαλοειδές σολανίνη που είναι τοξικό για τον άνθρωπο και τα ζώα. Την ίδια ουσία βρίσκουμε στα φύλλα της πατάτας και του καπνού.

Τα dreats!

Πλέον η ντομάτα έχει ανέβει επίπεδο και από βασικό συστατικό στη μαγειρική έχει αναχθεί σε ιδανική γευστική πινελιά για όσους επιλέγουν “ψαγμένα” κοκτέιλ. Άλλωστε τα αδέρφια Τουρκοχωρίτη προνοούν και για όσους θέλουν να τρέφονται υγιεινά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, φέρνοντας στο τραπέζι τα dreats.

Πρωταγωνιστής για ακόμα μια φορά η τομάτα, η οποία εκτός από βασικό συστατικό στα φαγητά, μπορεί να καταναλωθεί και ως χυμός. Πρόκειται για μια νέα κατηγορία που επαναπροσδιορίζει το πώς βλέπαμε τα φρούτα και τα λαχανικά τόσο καιρό, η οποία συνδυάζει αρμονικά το «drink&eat». Τα dreats της Μala Peruviana, κυκλοφορούν ήδη σε 3 ξεχωριστές γεύσεις (Red, Fire με chilli και μπαχαρικά, Earth με παντζάρι, μαύρο καρότο και βότανα) και αποτελούν την φυσική πηγή ενέργειας και την πιο νόστιμη πρόταση για όλες τις ώρες. Στα σκαριά είναι, όπως αποκαλύπτει ο κ. Τουρκοχωρίτης, και το λανσάρισμα του νέου προϊόντος με κίτρινη ντομάτα, μανταρίνι και τζίντζερ!

Τα dreats έχουν κάνει ήδη το ντεμπούτο τους στα μεγάλα αθηναϊκά bars, ενώ βρίσκονται τοποθετημένα σε γνωστές κάβες, μεταξύ των οποίων η OAK, αλλά και στα καταστήματα Ergon. Παράλληλα γίνεται άνοιγμα στον χώρο του αθλητισμού, σε μια προσπάθεια να μυηθούν οι αθλητές σε ένα καινοτόμο βιταμινούχο ρόφημα.

«Οι barmen είναι πλέον καταρτισμένοι και ανοιχτοί να δουλέψουν με νέα καινοτόμα προϊόντα που χαρακτηρίζονται για την πλούσια γεύση και την ποιότητά τους. Ένα signature κοκτέιλ των 70’s με φανατικό κοινό, το Bloodie Mary, αποκτά τη χαμένη του αίγλη και δημιουργούνται νέες εκδοχές του. Πολλοί barmen για να διαφοροποιηθούν και να αφήσουν την υπογραφή τους, δημιουργούν παραλλαγές προσθέτοντας μπαχαρικά, αρωματικά στοιχεία κ.α. Επενδύουν και αναδεικνύουν ποιοτικά προϊόντα στα μπαρ που εργάζονται» προσθέτει ο κ. Τουρκοχωρίτης.

Όσο για την εξαγωγική παρουσία του brand θα λέγαμε ότι έχει DNA ελληνικό, αλλά κουλτούρα πολυεθνική. Ταξιδεύει σε Αμερική, Ντουμπάι, Ιταλία, Κύπρο και Αγγλία.

«Τον Οκτώβρη θα συμμετάσχουμε στην έκθεση bcb, τη μεγαλύτερη έκθεση μπαρ που διεξάγεται στο Βερολίνο. Ευελπιστούμε να κάνουμε σύντομα το ντεμπούτο μας και στην αγορά της Γερμανίας και προσβλέπουμε σε νέες συνεργασίες στο εξωτερικό» καταλήγει.