9)Ο ξένος “Bachelor” προτιμά τη Ρόδο!

Της Μαρίας Ακριβού

Πολλά έχουν γραφτεί για το τηλεοπτικό reality « The Bachelor» που τον τελευταίο χρόνο έχει κάνει ντεμπούτο και στη χώρα μας. Το concept είναι απλό. Καμμιά 20αρία παίκτριες γένους θηλυκού διεκδικούν την καρδιά ενός όμορφου εργένη, ο οποίος τις υποβάλλει σε διάφορες δοκιμασίες μέχρι να καταλήξει ποια από όλες θα είναι η εκλεκτή της καρδιάς του για να της δώσει το πολυπόθητο δαχτυλίδι.

Αν με ρωτάτε, το εντάσσω στην κατηγορία του trash tv, καθώς είναι ο απόλυτος υποβιβασμός του γυναικείου φύλου. Βέβαια οι συμμετέχουσες δεν το βλέπουν έτσι, αφού όσο μεγαλύτερη η παραμονή τους στο παιχνίδι, τόσο περισσότεροι οι followers στα social media και ενδεχομένως και οι συνεργασίες με brands. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα δημοφιλές reality που μεταδίδεται σε παγκόσμια κλίμακα, με εκατομμύρια τηλεθεατές και όποια περιοχή επιλεγεί για τα γυρίσματα, λαμβάνει τεράστια έκθεση σε διεθνές επίπεδο.

Αν βάλουμε στην άκρη το περιεχόμενο του εν λόγω τηλεοπτικού προϊόντος, το γεγονός ότι ο παγκόσμιος κολοσσός Warner Bros επέλεξε τη Ρόδο για τα γυρίσματα, όχι μίας αλλά τεσσάρων τηλεοπτικών παραγωγών, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της  Πρωτοβουλίας Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό, αυτό μεταφράζεται σε διαφήμιση και κατ’ επέκταση στην προσέλκυση τουριστών.

Όλες οι παραγωγές αφορούν το δημοφιλές παιχνίδι “ The Bachelor” και προορίζονται για την τηλεόραση της Δανίας, της Σουηδίας και της Φινλανδίας, εξασφαλίζοντας 100 ώρες προβολής της Ρόδου, στις σκανδιναβικές αγορές, κατά την τηλεοπτική ζώνη αιχμής (prime time), μέσω των μεγαλύτερων τηλεοπτικών σταθμών.

Πρώτη χρονικά παραγωγή υπήρξε το Bachelor της Δανίας, που γυρίστηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Ρόδο και ξεκίνησε να προβάλλεται στο TV2 της Δανίας τον Ιούνιο για 20 ώρες. Ακολούθησε το Bachelor της Σουηδίας, που μαγνητοσκοπήθηκε τον Απρίλιο και μόλις στις 6 Σεπτεμβρίου, ξεκίνησε η προβολή του στο δημοφιλές TV4 της Σουηδίας για 40 ώρες. Σε δύο μήνες από σήμερα, τον Νοέμβριο, θα αρχίσει να προβάλλεται, επίσης στη Σουηδική τηλεόραση, η τρίτη παραγωγή, το Bachelorette, με 20 ώρες πρόγραμμα.

Τέλος, στο νησί της Ρόδου αναμένεται να ξεκινήσουν την επόμενη εβδομάδα και τα γυρίσματα του Φινλανδικού Bachelor, το οποίο θα προβληθεί στο δημοφιλές MTV της Φινλανδίας, σε χρόνο που δεν έχει επισήμως ανακοινωθεί.

Οι παραπάνω παραγωγές συνεπάγονται ότι κατά τη διάρκεια του πιο ακριβού τηλεοπτικού χρόνου σε ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα, η Ρόδος θα προβάλλεται εκτενώς σε Σουηδία, Δανία και Φινλανδία, προοιωνίζοντας θετικό αντίκτυπο για τον προορισμό, όσον αφορά τις κρατήσεις του 2022. Μάλιστα, η αγορά της Δανίας, όπου το Bachelor με εικόνες της Ρόδου ξεκίνησε να προβάλλεται από τον Ιούνιο του 2021, σημείωσε αύξηση της κίνησης προς το νησί, το οποίο υποδέχθηκε περισσότερους Δανούς για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, από όσους είχε υποδεχθεί το αντίστοιχο διάστημα, όχι του 2020, αλλά του 2019. Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2021 επισκέφθηκαν τη Ρόδο 20.829 Δανοί έναντι 20.115 τον Ιούλιο του 2019, ενώ μεγαλύτερη είναι η αύξηση για τον Αύγουστο του 2021, που η Ρόδος είχε 15.674 Δανούς από τους 13.303 της τελευταίας χρονιάς ρεκόρ στον τουρισμό.

 

Αξίζει, ακόμα, να σημειωθεί ότι, στην αγορά των ΜΜΕ, είθισται ο προορισμός να καταβάλλει πολύ υψηλά ποσά, εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, προκειμένου να επιλεγεί ως τόπος των γυρισμάτων για μια τέτοια δημοφιλή παραγωγή, κάτι που στην περίπτωση της Ρόδου δεν συνέβη. Η καλή μαρτυρία της πρώτης παραγωγής οδήγησε στην επόμενη και από αυτή στην μεθεπόμενη κ.ο.κ. Η αξία δε της προβολής του νησιού επί 100 ώρες, στους εν λόγω τηλεοπτικούς σταθμούς, και συγκεκριμένα Δευτέρα με Πέμπτη, στη ζώνη αιχμής, αποτιμάται στην αγορά των Media σε εκατομμύρια ευρώ.