H Eυρώπη ψηφίζει… ηλεκτροκίνηση

Μέσα σε μία μόνο δεκαετία εξαπλασιάστηκε το μερίδιο των αυτοκινήτων μπαταρίας!

Το 2022, ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται μόνο με μπαταρία στις χώρες της ΕΕ έφτασε τα 3 εκατομμύρια. Σε σύγκριση με το 2021 σημειώθηκε αύξηση κατά 55%! Ο υψηλότερος ετήσιος ρυθμός αύξησης των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων που κινούνται μόνο με μπαταρία την περίοδο 2013-2022 σημειώθηκε μεταξύ 2019 και 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.

Μάλιστα η απαγόρευση της ΕΕ για την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, θα οδηγήσει σε αύξηση του συνολικού ποσοστού των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία τα επόμενα χρόνια.

Πού καταγράφεται το μεγαλύτερο ποσοστό
Το υψηλότερο ποσοστό των νέων επιβατικών αυτοκινήτων (ηλικίας 2 ετών και κάτω) μεταξύ των χωρών της ΕΕ καταγράφεται στο Λουξεμβούργο (18% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων). Ακολουθούν η Γερμανία και η Σουηδία (15%), το Βέλγιο, η Ιρλανδία και η Αυστρία (13%).

Ποιοι… αντιστέκονται
Από την άλλη, ο μεγαλύτερος αριθμός παλαιότερων επιβατικών αυτοκινήτων (20 ετών και άνω) καταγράφεται στην Εσθονία (34%), τη Ρουμανία (31%), τη Φινλανδία (30%), την Πολωνία (29%) και την Πορτογαλία (26%).

Ήξερες ότι…

– Αύξηση της τάξης του 13,9% κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2023, με την ηλεκτροκίνηση (EV) να έχει το 14,6% των συνολικών ταξινομήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά.

– Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με μπαταρία καθιερώθηκαν ως η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές το 2023.

– Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκεύασαν σχεδόν 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2022.

– Τώρα κυκλοφορούν στην Ε.Ε., σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, 250 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα.