5) Η νοστιμιά είναι το … ΠΑΝ!

 

Της Μαρίας Ακριβού

Το ξίδι είναι ένα φυσικό προϊόν που δεν πρέπει να λείπει από το ντουλάπι μας καθώς, πέρα από τη χρήση του ως βασικό συστατικό που ενισχύει τη γεύση στο φαγητό μας, διαθέτει και πολλές ακόμη ιδιότητες, μεταξύ των οποίων καλλυντικές, αποσμητικές, απολυμαντικές και καθαριστικές.

Ένα brand που έχει μπει στις καρδιές των Ελλήνων καταναλωτών και έχει δικαίως αναγνωριστεί ως ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς ξιδιού και συναφών προϊόντων στη χώρα μας είναι η ΠΑΝ Ζαφειρόπουλος. Η ομώνυμη οξοποιία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1979 και έκτοτε έχει καταφέρει να τοποθετήσει τα προϊόντα της σε 20 χώρες του εξωτερικού. Από τη Γερμανία, την Αμερική και τον Καναδά, μέχρι τη Νότια Αφρική, τη Νέα Ζηλανδία και την Ιαπωνία!

«Πιο δυνατή αγορά θεωρείται η γερμανική διότι εκεί οι καταναλωτές είναι αρκετά εξοικειωμένοι με τα ελληνικά προϊόντα. Εξίσου μεγάλη ζήτηση για τα προϊόντα μας καταγράφεται στη Ρωσία και τον Καναδά. Πιο δύσκολες αγορές είναι σίγουρα η Ιαπωνία και η Κίνα, δεδομένου ότι το ξύδι δεν εντάσσεται στις διατροφικές τους συνήθειες» αναφέρει στο Say Yes …to the Press, ο Γιάννης Ζαφειρόπουλος, Ιδιοκτήτης της Οξοποιίας Ζαφειρόπουλος.

Παρά το γεγονός ότι αρκετές ελληνικές εταιρείες τροφίμων κάνουν τα τελευταία χρόνια “focus” στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, διεκδικώντας μιας θέση στο ράφι, το brand «ΠΑΝ» απέχει συνειδητά λόγω της απαγόρευσης που υπάρχει στην περιοχή για το οινόπνευμα. «Στο ξύδι η πρώτη ύλη είναι το κρασί γεγονός που μας δυσκολεύει να μπούμε στα καταστήματα» εξηγεί ο κ. Ζαφειρόπουλος.

Leader στην κατηγορία βαλσάμικο

Την τελευταία δεκαετία το βαλσάμικο ξύδι μπήκε δυναμικά στην καθημερινότητα του Έλληνα καταναλωτή, όπως επίσης, και οι βαλσαμικές κρέμες, οι οποίες λειτούργησαν ως εναλλακτική για εκείνους που δεν τους αρέσει το ξύδι.Σημαντική ώθηση στην κατηγορία του ξυδιού έδωσε και η πανδημία καθώς ο κόσμος έσπευσε να προμηθευτεί το εν λόγω προϊόν σε μεγάλες ποσότητες για να το χρησιμοποιήσει και ως απολυμαντικό!

Η εταιρεία ΠΑΝ Ζαφειρόπουλος συγκαταλέγεται στο top 3 των εταιρειών παραγωγής ξυδιού κατέχοντας την πρωτοκαθεδρία στην κατηγορία βαλσάμικο, το οποίο βραβεύτηκε (η γεύση με το μέλι) για τρίτη συνεχή χρονιά από το international Taste Institute. Εντυπωσιακό είναι δε το μέγεθος της  ετήσιας παραγωγής ξυδιού η οποία ανέρχεται σε 10 εκατομμύρια μπουκάλια. Στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της ΠΑΝ περιλαμβάνονται επίσης μουστάρδες, αλλά και ελαιόλαδο, το οποίο απορροφάται εξολοκλήρου από τους επαγγελματίες της εστίασης.
Το 2020 έκλεισε με τζίρο κοντά στα 5 εκατομμύρια ευρώ και οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα χρονιά δείχνουν μία άνοδο της τάξης του 20% επιπλέον.

«Πριν από ένα χρόνο ολοκληρώθηκε το τριετές επενδυτικό πλάνο ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ που αφορούσε στη δημιουργία ενός νέου κτηρίου. Θα συνεχίσουμε όμως τις επενδύσεις για μηχανήματα και εξοπλισμό. Ο ανταγωνισμός στο εξωτερικό είναι μεγάλος και κυρίως από τους Ιταλούς. Θεωρώ ότι όσο περισσότεροι Έλληνες τοποθετούν τα προϊόντα τους διεθνώς τόσο πιο εύκολος γίνεται ο δρόμος για την καθιέρωση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό και την διεύρυνση του μεριδίου που μπορούν να διεκδικήσουν από την παγκόσμια πίτα» καταλήγει ο κ. Ζαφειρόπουλος.