Σούπερ Μάρκετ: Το καλοκαίρι ανέτρεψε την αρνητική εικόνα

Αυξήθηκε κατά 11% ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ τους καλοκαιρινούς μήνες κυρίως λόγω του τουρισμού.

Μπορεί η NielsenIQ να μην το αναφέρει καθώς αυτό που «μετράει» είναι οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο και όχι ποιοι είναι οι αγοραστές όμως η αντιστροφή που πραγματοποιήθηκε τους καλοκαιρινούς μήνες και κυρίως στους τουριστικούς προορισμούς «φωνάζει» ότι η ώθηση προήλθε κυρίως από την σημαντική αύξηση των τουριστών. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ o συνολικός τζίρος της αγοράς για την Ηπειρωτική Ελλάδα, την Κρήτη, αλλά και τα νησιά, αυξήθηκε κατά +11,0% κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, μια τάση, η οποία είναι πολύ πιο υψηλή σε σχέση με αυτή που σημειώθηκε στην αγορά τους 5 πρώτους μήνες του έτους (-0,2%).

Σύμφωνα με την NielsenIQ είναι σημαντικό να τονιστεί είναι το γεγονός ότι ο μοχλός ανάπτυξης της αγοράς κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2022 ήταν καθαρά πληθωριστικός, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες καταγράφηκε και αύξηση της ζήτησης. Όπως είναι αναμενόμενο, οι περιοχές που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις τους είναι αυτές που προσελκύουν περισσότερους τουρίστες, όπως η Κρήτη (+16%), τα νησιά (+15,8%) και η Πελοπόννησος (+12%)

Σε επίπεδα καναλιών, τα Cash & Carry συνεχίζουν να αναπτύσσονται σημαντικά το 2022, σε όλες τις χρονικές περιόδους, περισσότερο από το κανάλι των super markets, καθώς οι όποιοι περιορισμοί υπήρχαν στο κανάλι του HORECA τους πρώτους μήνες του 2021 έπαψαν να υφίστανται την τρέχουσα χρονιά.

Τέλος όσον αφορά σε κάποιες από τις πιο σημαντικές εποχιακές προϊόντικές κατηγορίες, όπως είναι η μπύρα, το παγωτό, τα αναψυκτικά κτλ, αυτές παρουσίασαν σημαντικά υψηλότερες αυξητικές τάσεις στις λεγόμενες τουριστικές περιοχές, σε σχέση με την συνολική αγορά. Όλες οι εποχικές προϊόντικές κατηγορίες κινήθηκαν με διψήφια άνοδο, σε αξία, στις τουριστικές περιοχές ενώ στο σύνολο της χώρα διψήφια αύξηση παρουσίασαν τα αναψυκτικά (11,2%) και τα παγωτά (11,5%).