Πώς προβλέπεται το μέλλον των αγορών

Πρόσφατη έρευνα που δημοσίευσε η Klarna -κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης- μας δείχνει πώς θα εξελιχθούν οι καταναλωτικές προτιμήσεις και συμπεριφορές στο πλαίσιο των αγορών και πληρωμών και πώς αναμένουν οι καταναλωτές να επηρεαστεί η αγοραστική τους εμπειρία από τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 5.000 καταναλωτές από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Σουηδία. Οι γενιές που έλαβαν μέρος είναι οι Gen Z’ers (18-26 ετών), οι Millennials (27-42 ετών), οι Gen X’ers (43-57 ετών) και οι Baby Boomers (58-77 ετών). Τα αποτελέσματα δείχνουν τις προβλέψεις των καταναλωτών σχετικά με το πώς οι αναδυόμενες τεχνολογίες θα επηρεάσουν την αγοραστική εμπειρία στο μέλλον.

Μεγαλύτερη εξατομίκευση
Το 65% των καταναλωτών επιθυμεί η αγοραστική εμπειρία να γίνει πιο εξατομικευμένη
στο μέλλον και το 36% είναι σίγουρο ότι οι αγορές θα πραγματοποιούνται in-store και
online.

Online δοκιμές ρούχων
Μόνο οι μισοί καταναλωτές πιστεύουν ότι θα δοκιμάζουν ρούχα με τον ίδιο τρόπο όπως
σήμερα (53%). Το 48% θέλει να χρησιμοποιήσει εικονικά δοκιμαστήρια, το 28% την Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) και το 23% θα βασιστεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να επιλέξει τα ρούχα ταιριάζουν καλύτερα στο σωματότυπο του και το προσωπικό του στιλ.

Ρομποτικοί σύμβουλοι μόδας & εικονικοί προσωπικοί βοηθοί αγορών
Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (59%) είναι ανοιχτοί στην παρουσία ρομπότ
εντός των καταστημάτων, το οποίο θα τους προσεγγίσει για να πάρει τα μέτρα τους και
να τους προτείνει στιλ & είδη που τους ταιριάζουν, με ένα 18% αυτών να δηλώνει ότι
αυτό θα εξαρτάται από την εμφάνιση και τη συμπεριφορά του ρομπότ. Επιπλέον, το 34%
επιθυμεί πρόσβαση σε εικονικούς “προσωπικούς αγοραστές” που μπορούν να
παρέχουν συμβουλές με βάση το στυλ και το γούστο τους στη μόδα όταν ψωνίζουν
online.

Επαυξημένη Πραγματικότητα
Η συντριπτική πλειοψηφία (81%) αναμένει ότι η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) θα αναβαθμίσει την αγοραστική τους εμπειρία εντός του καταστήματος και το ένα τρίτο (37%) πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή τελικά θα κυριαρχήσει σε όλα τα καταστήματα. Λιγότεροι από τους μισούς Gen Z’ers (43%) πιστεύουν ότι οι αγορές με τη χρήση τεχνολογιών Εικονικής Πραγματικότητας (VR) θα ξεπεράσουν την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες.

Μέλλον χωρίς μετρητά
Οι καταναλωτές όλων των ηλικιών (57%) συμφωνούν με την πρόβλεψη ότι τα
περισσότερα φυσικά καταστήματα θα λειτουργούν χωρίς μετρητά σε 18 χρόνια, ενώ το
33% των Gen Z’ers πιστεύει ότι αυτή η αλλαγή θα συμβεί σε 5 χρόνια.