Της Μαρίας Ακριβού
Το 2013, σε μια περίοδο πολύ δύσκολη για τη χώρα και την οικονομία, μέσα στη δίνη μιας ύφεσης που κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει τις προεκτάσεις της (μνημόνια, λουκέτα, ανεργία στα ύψη, επιβολή capital controls) οι ελληνικές επιχειρήσεις αποφασίζουν να συνασπιστούν και να πάρουν την τύχη στα χέρια τους δημιουργώντας την οικογένεια του «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ».
Κόντρα στο ρεύμα και στο ασφυκτικό φορολογικό καθεστώς που απομακρύνει επενδύσεις και «αφαιμάζει» τα κέρδη των επιχειρήσεων, ο ιδιωτικός τομέας συσπειρώθηκε σε μια προσπάθεια που στόχο έχει την ανάδειξη των ελληνικών προϊόντων και τη διεκδίκηση της θέσης που αξίζουν στην εγχώρια αγορά, αλλά και στο εξωτερικό.
Στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ συμμετέχουν Ελληνικές παραγωγικές-μεταποιητικές εταιρίες που επιλέγουν να διατηρούν το κέντρο των ανά τον κόσμο επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων στην χώρα μας και κατά πλειοψηφία ανήκουν σε ιδιώτες επιχειρηματίες-παραγωγούς που και αυτοί, ως φυσικά πρόσωπα, έχουν την φορολογική και επιχειρηματική τους έδρα στην Ελλάδα.
66 εταιρείες με τζίρο 2,5 δις ευρώ!
Σήμερα στο δίκτυο του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ έχουν ενταχθεί 66 πολύ γνωστά ελληνικά brands που δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους, ως επί το πλείστον, στον χώρο των τροφίμων. Από τις εταιρείες αυτές παράγονται συνολικά 3 δισεκατομμύρια κωδικοί προϊόντων, ο τζίρος τους ξεπερνά τα 2,5 δις ευρώ και απασχολούν 7.500 εργαζόμενους!
«Βρισκόμαστε σε μία σταθερά ανοδική πορεία και στόχος μας είναι η αύξηση του εθνικού πλούτου και κατ’ επέκταση η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων. Το πιο σημαντικό είναι ότι η πρωτοβουλία του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ μεγαλώνει όλο και περισσότερο, με την προσθήκη νέων μελών, και ότι τρέχουμε από κοινού κοινά projects σε Ελλάδα και εξωτερικό. Είναι γεγονός πως οι αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις λιγοστεύουν χρόνο με το χρόνο. Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει ένας κοινός τόπος, ένα σημείο αναφοράς που θα συμβάλει στη δημιουργία οικονομιών κλίμακος και θα τονώσει την εξωστρέφεια μας» λέει στο Say Yes …to the Press ο Πρόεδρος του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ & Πρόεδρος της εταιρείας Agrino, κ. Άγης Πιστιόλας.
Τονίζει δε πως η συμμετοχή στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις με ένα κοινό σχήμα, αυτό του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, δημιουργεί τεράστιες προοπτικές για την απόκτηση πρόσβασης σε ένα παγκόσμιο κοινό που ξεπερνά τα 7 δισεκατομμύρια πολίτες.
«Ο covid19 δημιούργησε τεράστιες δυσκολίες, όσον αφορά την προβολή και την τοποθέτηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό. Εμείς συνεχίζουμε τις κοινές δράσεις στις μεγαλύτερες εκθέσεις του εξωτερικού. Μέσα από το κοινό περίπτερο του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, μιλάμε ουσιαστικά για ένα workshop stop με πολύ καλά δομημένες εξαγωγικές επιχειρήσεις. Καλό είναι το ελληνικό καρπούζι, όμως, σκεφτείτε πόσο μεγαλύτερη θα ήταν η προστιθέμενη αξία που θα έδινε ένας χυμός ή ένα αναψυκτικό με ελληνικό καρπούζι στο εξωτερικό» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Πιστιόλας.
Προσθέτει πως κάθε χρόνο παίρνουν το σήμα του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ 10 επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν υποβληθεί σε αυστηρή αξιολόγηση σε ό,τι αφορά το θέμα της ελληνικότητας, της παραγωγής, της φορολογικής έδρας κλπ, ενώ καταλυτικό ρόλο παίζει η κοινωνική ευθύνη και η βιωσιμότητα.
«Θέλουμε το συγκεκριμένο σήμα να είναι ο λόγος και το κριτήριο επιλογής των προϊόντων που οι καταναλωτές βάζουν στο σπίτι τους. Όλοι μιλούν για τη σημασία ενίσχυσης του εξαγωγικού μας αποτυπώματος. Υγιής και επιτυχημένη επιχείρηση είναι εκείνη στην οποία ο τζίρος που προέρχεται από τις εξαγωγές είναι μεγαλύτερος από τον τζίρο της εσωτερικής αγοράς» καταλήγει ο κ. Πιστιόλας.
Η πρωτοβουλία με πρώτο μέλος την Agrino έχει συσπειρώσει γνωστά brands, μεταξύ των οποίων ΕΨΑ, Νιτσιάκος, Λουξ, Καλαμάτα Παπαδημητρίου, Ζαγόρι, ΜΕΓΑ, Νήσος, ΑΓΑΝ, Αναψυκτικά Φλώρινας Δινάκη (Ξινό Νερό), Brava, EZA, Ευβοϊκή Ζύμη, Ούζο Βαργαγιάννη, νερό Δίρφυς, Αυγά Βλαχάκη, Galenica, Ζυμαρικά ΗΛΙΟΣ κ.α.