Της Μαρίας Ακριβού
Όταν πρωτοεμφανίστηκε στην ελληνική αγορά πολλοί πίστεψαν ότι η διάρκεια ζωής της θα ήταν περιορισμένη, αφού φιλοδοξούσε να αναμετρηθεί με πολυεθνικούς κολοσσούς που στην αγορά της cola είχαν μονοπωλιακή θέση.
Η μέχρι στιγμής πορεία της όχι μόνο διέψευσε τα προγνωστικά, αλλά έκανε αρκετούς να μιλούν σήμερα για ένα «γκανιάν» που μπαίνει επιθετικά και στις αγορές του εξωτερικού. Η Green Cola έκανε δειλά την εμφάνισή της το 2012 και μέσα σε διάστημα μιας δεκαετίας βλέπει τις πωλήσεις της να ακολουθούν την ανιούσα, με τον πήχη να ανεβαίνει ολοένα και ψηλότερα.
Εξαγωγές πραγματοποιούνται σε πάνω από 32 χώρες παγκοσμίως, το μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα αγγίζει το 60% και ο κλάδος θεωρείται ένα πεδίο με λαμπρό μέλλον αφού μεγαλώνει διαρκώς η πίτα των αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη.
Λεζαντα: Γιώργος Βενιέρης, CEO της Green Cola Hellas
«Το πλάνο των εξαγωγών μας συνεχίζεται κανονικά. Καταγράφουμε σημαντική ανάπτυξη στην Αμερική, περιοχή στην οποία διευρύνεται ακόμη περισσότερο το δίκτυο διανομής. Πολύ δυνατή αγορά είναι για τα προϊόντα μας η Μέση Ανατολή – κυρίως Σαουδική Αραβία και Κουβέιτ – έχουμε ξεκινήσει παραγωγή στην Αίγυπτο, ενώ νέες χώρες από τις οποίες έχουμε μεγάλες προσδοκίες είναι η Πολωνία, η Ισπανία και η Γερμανία» επισημαίνει στο Say Yes …to the Press ο CEO της Green Cola Hellas, Γιώργος Βενιέρης.
Σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη, το 2020 υπήρξε μια ευκαιρία ανάπτυξης για την εταιρεία, η οποία έτρεξε με ρυθμό + 15% συγκριτικά με το 2019 και η εκτίμηση είναι ότι στα ίδια επίπεδα θα κινηθούν και την τρέχουσα χρονιά.
«Στα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη είμαστε πρωτοπόροι καθώς χρησιμοποιούμε φυσικά γλυκαντικά και όχι ασπαρτάμη η οποία είναι επιβλαβής για τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα προϊόντα μας είναι κατάλληλα και για διαβητικούς, ενώ δεν έχουν θερμίδες» λέει χαρακτηριστικά.
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τα mocktails
Πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε την έναρξη χρήσης ανακυκλωμένων υλικών σε μέρος των συσκευασιών της, ενώ παράλληλα αναπτύσσει μια πλατφόρμα δράσης και ευαισθητοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι προχωράει άμεσα στην αλλαγή των πλαστικών συσκευασιών των Pet 500ml, οι οποίες θα κατασκευάζονται πλέον από 50% ανακυκλωμένο πλαστικό rPET, υπερκαλύπτοντας ήδη τη νέα νομοθεσία που προβλέπει την κατασκευή των πλαστικών μπουκαλιών από 25% ανακυκλωμένο πλαστικό μέχρι το 2025 και από 35% αντίστοιχα το 2030.
Οι νέες συσκευασίες θα έχουν μια νέα σήμανση, αυτή του προγράμματος “Choose Earth”, τη νέα πλατφόρμα ενεργειών για την προστασία του περιβάλλοντος που λανσάρει η Green Cola και στην οποία εντάσσεται και η ενσωμάτωση των νέων μπουκαλιών από ανακυκλωμένο πλαστικό rPET. Στόχος του προγράμματος Choose Earth αποτελεί από τη μια πλευρά η ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού για την προστασία της γης και από την άλλη πλευρά η υλοποίηση δράσεων για το περιβάλλον, με πρωτοβουλία της Green Cola.
Παράλληλα, η Green Cola Hellas ενισχύει τη σειρά των Green Mocktails με τη δημιουργία νέων προϊόντων στην κατηγορία των αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη. Έπειτα από το λανσάρισμα του Pink Grapefruit και του Mojito, η ελληνική εταιρεία λανσάρει δύο νέες γεύσεις, Μαστίχα και Ρόδι και Τζίντζερ & Λάιμ, οι οποίες θα παράγονται και αυτές αποκλειστικά στην Ελλάδα.
Τα Green Mocktails εντάσσονται στη λογική των υγιεινών επιλογών διατροφής, συνδυάζοντας τη φρουτώδη γεύση με τη χρήση φυσικών γλυκαντικών από το φυτό στέβια και περιέχουν 0% ζάχαρη, 0% θερμίδες και 0% αλκοόλ.
«Τα Mocktails είναι μια κατηγορία που πηγαίνει εξαιρετικά καλά. Έχει λάβει την αποδοχή των καταναλωτών. Ήδη έχουμε λανσάρει τέσσερις διαφορετικές γεύσεις και στα σκαριά, στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, επεξεργαζόμαστε δύο καινούργιες γεύσεις οι οποίες θα βγουν τέλη 2021, αρχές 2022» τονίζει ο κ. Βενιέρης.