Της Μαρίας Ακριβού
Σε beaute, κούρες ομορφιάς και αρωματοθεραπείες στρέφονται οι Ελληνίδες μιας και το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και το θερμόμετρο έχει ανέβει στα ύψη. Μην ξεχνάτε πως η περιποίηση του δέρματος και η ενυδάτωσή του με τη χρήση των σωστών καλλυντικών είναι το α και το ω.
Η αλήθεια είναι πως και η πανδημία συνέβαλε προς αυτή την κατεύθυνση. Ο εγκλεισμός στο σπίτι, μας έδωσε τη δυνατότητα να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο στην ευεξία και τον καλλωπισμό μας, ενώ ταυτόχρονα μας επέτρεψε να ανεβάσουμε την πεσμένη ψυχολογία.
Εκείνο το διάστημα οι online παραγγελίες καλλυντικών πήραν φωτιά, γεγονός που έδωσε μια σημαντική ανάσα σε έναν κλάδο που αναγκάστηκε να κατεβάσει ρολά, λόγω κορονοϊού, και να οδηγήσει σε παύση εργασίας χιλιάδες εργαζομένους που απασχολούνται σε αυτόν. Και αν στο παρελθόν η Ελληνίδα καταναλώτρια συμβιβαζόταν με μια απλή ενυδατική κρέμα προσώπου και μια κρέμα σώματος, τώρα βρίσκει την ευκαιρία να προσφέρει στον εαυτό της μια πλήρη περιποίηση κατ’ οίκον, εφάμιλλη με αυτή που θα απολάμβανε σε ένα κέντρο αισθητικής.
Σε κάθε περίπτωση το μακιγιάζ και η περιποίηση του δέρματος εν γένει, όχι μόνο έχουν προαχθεί σε τέχνη, αλλά οι καταναλώτριες δείχνουν μια προτίμηση στα οικολογικά προϊόντα και επιλέγουν brands που αφήνουν ένα πράσινο αποτύπωμα. Η βιομηχανία καλλυντικών από την πλευρά της κάνει ότι είναι δυνατόν για να μεγιστοποιήσει την εμπειρία του καταναλωτή, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη.
e-εφαρμογές για τα προϊόντα
Θέλεις να αγοράσεις ένα κραγιόν, ένα ρουζ ή ακόμη και μια μάσκαρα και δεν είσαι σίγουρη αν θα σου ταιριάζει; Υπάρχει λύση που θα σε βοηθήσει να επενδύσεις τα χρήματά σου σωστά. Γνωστές εταιρείες καλλυντικών, μεταξύ των οποίων και η MAC, διαθέτουν εφαρμογή που σκανάρει το πρόσωπό σου, κρατά τη φωτογραφία σου και εσύ μπορείς να παίξεις real time βλέποντας όλες τις αποχρώσεις πάνω σου. Πρόσεξε, ωστόσο, μη σε πιάσει μανία υπερκαταναλωτισμού, διότι είναι πολύ πιθανό να σου αρέσουν έξτρα αποχρώσεις που δεν σκεφτόσουν αρχικά να δοκιμάσεις.
Τα “πράσινα” καλλυντικά
Είναι δυνατόν να λούζω τα μαλλιά μου με λιγότερο νερό; Θα καθαρίσει επαρκώς το τριχωτό της κεφαλής από τα υπολείμματα του σαμπουάν; Η απάντηση είναι ναι!
Πριν από λίγο διάστημα η L’Oreal παρουσίασε την καινοτόμα τεχνολογία L’Oreal Water Saver, που ανέπτυξε με την ελβετική εταιρεία Gjosa, μια τεχνολογία που στοχεύει να βοηθήσει τους καταναλωτές να μειώσουν την κατανάλωση νερού κατά το λούσιμο των μαλλιών, ενισχύοντας παράλληλα την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας περιποίησης. Ένα άλλο προϊόν, το Ιzzy Zero Waste Beauty μπήκε στην αγορά με στόχο μπάνιο μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Η αμερικανική start up ισχυρίζεται ότι κυκλοφόρησε την πρώτη μάσκαρα μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα, που συντονίζεται με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας έχοντας λάβει πιστοποίηση ως προϊόν CarbonNeutral.
Η δε Garnier προχώρησε σε αλλαγή των περισσότερων συσκευασιών των προϊόντων της χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένο και ανακυκλώσιμο πλαστικό, καθώς και συσκευασίες από χαρτόνι που φέρουν πιστοποίηση FSC.
Τέλος, η ελληνική Fresh Line έχει δημιουργήσει σαμπουάν σε στέρεη μορφή που απαιτούν ελάχιστο νερό και μυρίζουν υπέροχα.
Μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων!
Για να αντιληφθείτε το μέγεθος της βιομηχανίας για την οποία μιλάμε αρκεί να λάβετε υπόψη σας το εξής: Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied Market Research, η παγκόσμια βιομηχανία καλλυντικών άγγιξε το 2019 τα 380,2 δισεκατομμύρια δολάρια και η εκτίμηση είναι ότι από το 2021 έως και το 2027 θα έχει εκτοξευθεί στα 463,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Κοινώς οι γυναίκες θα συνεχίσουν να ψωνίζουν καλλυντικά ο κόσμος να χαλάσει!