4)Οι εκθέσεις στη νέα εποχή

Ο κλάδος των εκθέσεων αναμένεται να επαναλειτουργήσει από Σεπτέμβρη και -όχι απλά να επανέλθει στην «κανονικότητα», αλλά να εμπλουτιστεί με νέες ιδέες και να μας εκπλήξει θετικά! Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Διοργανωτής, κος Κωστής Μοσχονάς μας μίλησε για το παρόν αλλά και το μέλλον του εκθεσιακού κλάδου.

-Πώς προβλέπετε το άμεσο μέλλον του κλάδου των εκθέσεων, μεταβαίνοντας στη μετά Covid εποχή;

Η πανδημία άλλαξε τον τρόπο που εργαζόμαστε, που συναναστρεφόμαστε, που σκεφτόμαστε. Στο μυαλό μου, οι εκθέσεις πάντα θα έχουν κυριαρχική θέση στην αγορά και το εμπόριο, όμως κάτω από μια νέα συνθήκη: ο ψηφιακός μετασχηματισμός ήρθε για να τα αλλάξει όλα. Στη μετά Covid εποχή θα πρέπει οι εταιρίες που διοργανώνουν εκθέσεις αλλά και οι εκθέτες να εντάξουν τα ψηφιακά εργαλεία στο επιχειρηματικό τους πλάνο. Η αδυναμία μετακινήσεων έφερε την ανάγκη για ψηφιακή συνάντηση, κάτι αυτονόητο στον κόσμο του ΙΤ, τώρα όμως είναι καθημερινότητα για όλους. Όταν οι επιχειρήσεις αντιληφθούν το όφελος της χρήσης των ψηφιακών εργαλείων πιστεύω ότι οι εκθέσεις θα έχουν περισσότερους επισκέπτες διά ζώσης από τη χώρα τους, ενώ οι επισκέπτες από το εξωτερικό θα επιδιώκουν τις ψηφιακές συναντήσεις. Οι επιχειρήσεις που θα το καταλάβουν αυτό θα επιβιώσουν και θα αναπτυχθούν.

 

-Η πανδημία οδήγησε στη διεξαγωγή εκθέσεων ψηφιακά, μέσω cloud computing. Θεωρείτε ότι οι ψηφιακές εκθέσεις είχαν ικανοποιητικό αντίκτυπο; Ήρθαν για να μείνουν ή λειτούργησαν μόνο ως υποκατάστατο;

Στην παρούσα φάση όλη η αγορά βρίσκεται σε μια μουδιασμένη κινητικότητα, οι επιχειρήσεις ψάχνουν τρόπους για να πουλήσουν τα προϊόντα τους, αλλά υπάρχει επιφυλακτικότητα ως προς νέες ιδέες. Πιστεύω ότι, αν γίνει μια σοβαρή προσπάθεια να αναπαραχθεί με ψηφιακό τρόπο η λειτουργικότητα και η επαφή που πραγματοποιείται σε μια φυσική έκθεση, τότε ο αντίκτυπος θα είναι παραπάνω από ικανοποιητικός και θα υπάρχει μεγαλύτερη διείσδυση στις ψηφιακές πλατφόρμες. Οι ψηφιακές εκθέσεις θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά στις φυσικές εκθέσεις, όπου συχνά δεν υπάρχει χρόνος για περιήγηση σε όλα τα περίπτερα, επομένως δίνει μια νέα οπτική στις επιχειρηματικές συναντήσεις. Θα πρέπει όμως και οι «ψηφιακοί εκθέτες» να επενδύσουν στην «ψηφιακή προβολή» τους.

 

-Η RM International εδώ και μία δεκαετία επενδύει σημαντικά στην προσωπική σχέση εκθέτη – διοργανωτή.  Αυτό που έχετε εισπράξει εσείς από τους εκθέτες είναι ότι η προσωρινή παύση των πραγματικών εμπορικών εκθέσεων επηρέασε αισθητά τις επιχειρήσεις τους;

Σας διαβεβαιώ ότι οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν σε εκθέσεις έχουν απωλέσει σημαντικό κομμάτι του τζίρου τους λόγω της παύσης λειτουργίας του κλάδου. Αυτό το αντιλαμβανόμαστε συχνά όταν επικοινωνούμε με τους πελάτες μας και μας ρωτούν με αγωνία πότε θα ανοίξει ο κλάδος. Εκτός όμως από τις πωλήσεις και τις παραγγελίες, ο επιχειρηματικός κόσμος έχει ανάγκη να συναντηθεί με έναν φυσικό και γνώριμο τρόπο, γι’ αυτό και πιστεύω ότι μόλις εκκινήσει η αγορά, θα υπάρξει υπερβάλλουσα ζήτηση για συμμετοχή σε εκθέσεις.

– Την 1 Σεπτεμβρίου ο εκθεσιακός κλάδος αναμένεται να επαναλειτουργήσει.   Ποια είναι τα επόμενα σχέδια της RM International;

Η εταιρία μας έχει αντέξει σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς χάρη στην ικανότητα που διαθέτουμε να προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα. Την περίοδο της πανδημίας αναπτύξαμε τη δική μας πλατφόρμα διεξαγωγής ψηφιακών εκθέσεων / Β2Β συναντήσεων, την The DeliFair. Η πλατφόρμα αυτή λειτούργησε πολύ ικανοποιητικά (βάσει έρευνας ποιότητας που πραγματοποιήσαμε στους συμμετέχοντες) και έτσι αποφασίσαμε να την εξελίξουμε σε ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο ψηφιακών συναντήσεων. Ξεκινήσαμε με τον κλάδο του τροφίμου εξαιτίας της μακροχρόνιας σχέσης μας με τους πελάτες της ΕΞΠΟΤΡΟΦ και θα το αναπτύξουμε και σε άλλους κλάδους που άπτονται των δραστηριοτήτων μας, όπως το Real Estate, τα οδοντιατρικά μηχανήματα, τα είδη σπιτιού κ.α.

Στο πλαίσιο του προγραμματισμού μας, θα πραγματοποιηθούν και οι παραδοσιακές μας διοργανώσεις όπως η ΕΞΠΟΤΡΟΦ, η DENTAL και η Premium Real Estate Expo στις αντίστοιχες ημερομηνίες οι οποίες θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.

(Τιτλος φωτο συνεντευξιαζομενου)

Κωστής Μοσχονάς,
Event Director | Rm International

 

Της Βένιας Αντωνίου