3)Το κρασί κινητήριος δύναμη του ελληνικού τουρισμού!

 

Της Μαρίας Ακριβού

Ο οίνος μπορεί να “εφραίνει καρδίαν” και να είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τα σημαντικότερα κοινωνικά γεγονότα της ζωής μας, ταυτόχρονα αποτελεί και ένα ισχυρό όπλο στη φαρέτρα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, δεδομένου ο οινοτουρισμός είναι μια τάση που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια και περιλαμβάνει “ψαγμένους” τουρίστες έτοιμους να ξοδέψουν επενδύοντας στο βίωμα.

Το 2018 έκανε την εμφάνισή του το Σωματείο “Attica Wine & Food Experience” το οποίο απαριθμεί ήδη 40 μέλη από τον κλάδο του τουρισμού, της εστίασης, των οινοποιείων και των media με στόχο την ανάδειξη και την αναβίωση των ελληνικών ποικιλιών κρασιού. Μάλιστα για την τρέχουσα χρονιά ο εν λόγο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί, με περισσότερους επαγγελματίες του κλάδου να ενώνουν τις δυνάμεις τους για καλό σκοπό. Οι αττικοί  αμπελώνες προσφέρουν την περίφημη Ρετσίνα, το Σαββατιανό και τη Μαλαγουζιά, όλα προϊόντα γεωγραφικής ένδειξης.

«Οι ξένοι ψάχνουν εναλλακτικά μια εμπειρία γύρω από την οινογνωσία. Το κρασί είναι ένας κλάδος που έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια κι εμείς υλοποιούμε στοχευμένες δράσεις,  διοργανώνουμε fam trips σε συνεργασία με την περιφέρεια Αττικής και τον ΕΟΤ, ώστε να προωθήσουμε το ελληνικό κρασί της Αττικής» λέει στο SayYes…tothePress, η Ιδιοκτήτρια του Signature Travel και Πρόεδρος του AWFE, Μαρία Αλιφραγκή.

«Αυτό που θέλουμε να περάσουμε ως μήνυμα στον ξένο επισκέπτη είναι ότι μπορεί να φύγει από το κέντρο της Αθήνας και να επισκεφθεί εξαιρετικά οινοποιεία. Την ίδια ώρα, απευθυνόμαστε και στον Έλληνα επισκέπτη, ο οποίος δεν  έχει συνδυάσει την Αττική με τον οινοτουρισμό στο μυαλό του. Θα μπορούσε για παράδειγμα, να επισκεφθεί έναν ωραίο αρχαιολογικό χώρο και στη συνέχεια να πάει σε κάποιο κτήμα ή μουσείο οίνου. Προ πανδημίας διοργανώνονταν ημέρες οίνου όπου πραγματοποιούταν ξεναγήσεις σε κελάρια και οι λάτρεις του κρασιού είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για νέες καλλιέργειες, νέες ποικιλίες κρασιών, όπως επίσης και για την τεχνολογία που πλέον χρησιμοποιείται κατά την οινοποιητική διαδικασία».

Σύμφωνα με την κα Αλιφραγκή, πολύ δυνατές αγορές για τον ελληνικό οινοτουρισμό είναι οι Αμερικάνοι, οι Γερμανοί και οι Πολωνοί που αναζητούν εμπειρίες με κρασί.

Η δύναμη των μικροοινοποιείων

«Τα μεγάλα οινοποιεία έδιναν έμφαση στην βιομηχανοποίηση και έτσι δεν εμφανιζόταν τα ακατέργαστα στα διαμάντια που υπήρχαν. Πρέπει να γίνει σωστή προώθηση του προϊόντος και προβολή του, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, μέσα και από τη συμμετοχή εταιρειών σε διεθνείς διαγωνισμούς» λέει χαρακτηριστικά ο Βασίλης Νικολού, Χημικός, Καθηγητής Οινολογίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και ιδιοκτήτης του ομώνυμου οινοποιείου Νικολού και προσθέτει «Άνθρωποι ηλικίας 30 έως 50 ετών είναι το “ψαγμένο” καταναλωτικό κοινό. Παλαιότερα ο κόσμος έπινε το κρασί σε μία ταβέρνα την Κυριακή και του αρκούσε. Τώρα αναζητά την επιμόρφωση. Θέλει να μαθαίνει οτιδήποτε καινούργιο προκύπτει γύρω από το κρασί και να το ανακαλύπτει στις νέες του διαστάσεις».

Πολύ δυνατές ποικιλίες θεωρούνται το Ασύρτικο, το Αγιωργήτικο, η Μαλαγουζιά, το Μοσχάτο Αλεξανδρείας και το Ξινόμαυρο. Ο κ. Νικολού παραδέχεται πως οι περισσότεροι  οι Έλληνες καταναλωτές κλίνουν προς το λευκό κρασί ,τόσο λόγω του θερμού κλίματος, όσο και λόγω της γαστρονομικής κουλτούρας η οποία διαμορφώθηκε, κατά κάποιο τρόπο, από την ρετσίνα.