4)Σε ψηφιακές επενδύσεις στρέφονται οι εταιρείες

 

Η πανδημία βοήθησε όσες επιχειρήσεις  είχαν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με το πώς θα διαχειριστούν αποτελεσματικά το υφιστάμενο budget, να κατανοήσουν ότι οι επενδύσεις σε ψηφιακό μετασχηματισμό είναι μονόδρομος. Με το σύστημα να έχει κατεβάσει ρολά και την πλειοψηφία των δραστηριοτήτων να εκτελείται ψηφιακά, λόγω της καραντίνας που προηγήθηκε, έγινε σαφές ότι πρέπει να αλλάξει δραστικά το μείγμα του online – off-line τρόπου λειτουργίας.

Προκειμένου να διατηρήσουν τη βιωσιμότητά τους, αλλά και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους, τόσο στην εγχώρια, όσο και στη διεθνή αγορά, τα στελέχη των εταιρειών δηλώνουν έτοιμα να αυξήσουν, μέσα στην επόμενη τριετία, σημαντικά τις επενδύσεις τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ώστε να συμβαδίσουν με την ψηφιακή επιτάχυνση που συντελείται.

Στη χώρα μας  το 54% των CEOs αποκαλύπτει ότι σχεδιάζει να προχωρήσει σε διψήφια αύξηση του προϋπολογισμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό εντός της 3ετίας, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό των CEOs στη Δυτική Ευρώπη ανέρχεται σε 49%, ενώ στη Γερμανία αγγίζει το 60%. Μάλιστα ο παγκόσμιος μέσος όρος βρίσκεται στο 49%, με την Κίνα να έχει το χαμηλότερο σχετικό ποσοστό, 31%. Μην ξεχνάμε βέβαια ότι η Κίνα είναι η 2η μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως και έχει προ πολλού επιβιβαστεί στο τρένο του ψηφιακού μετασχηματισμού υλοποιώντας αντίστοιχες επενδύσεις δισεκατομμυρίων.

Οι φόβοι

Όσο θετικές και αν είναι στο θέμα της ψηφιοποίησης οι εταιρείες, δεν παύουν να φοβούνται την ταχύτητα υπό την οποία συντελείται ο ψηφιακός μετασχηματισμός, αλλά και τα μεγάλα ρίσκα τα οποία καλούνται να πάρουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ειδικότερα, ένας στους δύο (51%) διευθύνοντες συμβούλους εταιρειών στην Ελλάδα χαρακτηρίζει την ταχύτητα της τεχνολογικής αλλαγής ως απειλή για την προοπτική εξέλιξης της εταιρείας του.

 

 

Στην κορυφή της λίστας αυτών των απειλών, σε ποσοστό 70%, οι CEOs τοποθετούν – όπως είναι αναμενόμενο – την εξέλιξη της πανδημίας και τις υγειονομικές κρίσεις. Ακολουθεί με 54% το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η κυβερνοασφάλεια με 52% και αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Ειδικά στο θέμα των κυβερνοεπιθέσεων, το γεγονός ότι τα στελέχη τη θεωρούν ως σημαντική απειλή, που μπορεί να επηρεάσει την επιχείρηση τους, δεν είναι τυχαίο. Βασική αιτία αποτελεί το γεγονός πως αρκετές επιχειρήσεις, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, βρέθηκαν αντιμέτωπες με τις συνέπειες μιας κυβερνοεπίθεσης και χρειάστηκε να επανεξετάσουν και να επαναπροσδιορίσουν την στρατηγική τους σε αυτόν τον τομέα.

Σύμφωνα δε με την 24η Ετήσια Έκθεση CEO της PwC, πάνω από τους μισούς Έλληνες CEOs (53%) έχουν ήδη συμπεριλάβει στη στρατηγική τους, δράσεις στοχευμένες στην ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας.

Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι το 75% των στελεχών, ποσοστό ανάλογο με τον παγκόσμιο μέσο όρο, δηλώνει αισιόδοξο για την πορεία της οικονομίας και των ευκαιριών που δημιουργούνται στο επιχειρηματικό σκηνικό. Είναι 3,3 φορές μεγαλύτερο από τις απαισιόδοξες προοπτικές του περασμένου έτους, όπου ο αντίστοιχος δείκτης άγγιζε μόλις  το 23%.

Μάλιστα το 39% των Ελλήνων CEOs εκτιμά πως τους επόμενους 12 μήνες οι προοπτικές των οργανισμών τους για αύξηση εσόδων είναι μεγάλη, ενώ αντίστοιχα σε χρονικό ορίζοντα τριετίας το ποσοστό αυτό φτάνει το 55%.