12) Η περιέργεια ως δεξιότητα-κλειδί στην εποχή της Μεγάλης Παραίτησης

 

Στην εποχή της Μεγάλης Παραίτησης, η περιέργεια αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ως μία πολύτιμη δεξιότητα.

Ένας αυξανόμενος αριθμός εργοδοτών αναζητά στελέχη που κινητοποιούνται από την περιέργεια, ώστε να είναι σε θέση να επιλύσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σήμερα από τη διακράτηση των εργαζομένων και την ικανοποίηση αυτών από την εργασία τους έως τη δημιουργία πιο καινοτόμων, συνεργατικών και παραγωγικών χώρων εργασίας. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει η νέα έρευνα της SAS, Curiosity@Work, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή περίπου 2.000 διευθυντικών στελεχών παγκοσμίως και εκτενή ανάλυση δεδομένων από το LinkedIn κατά το περασμένο έτος.

Η έρευνα ορίζει την περιέργεια ως το ένστικτο για αναζήτηση νέων πληροφοριών και εμπειριών και τη διερεύνηση νέων ευκαιριών, υπογραμμίζοντας τη μεγάλη αξία αυτού του χαρακτηριστικού, ανεξάρτητα από τον ρόλο ή τη θέση του υπαλλήλου στην επιχείρηση. Η έρευνα έδειξε ότι σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των στελεχών πιστεύουν
ότι η περιέργεια αποτελεί ένα πολύτιμο χαρακτηριστικό των υπαλλήλων, ενώ το 59% των συμμετεχόντων συμφωνεί ότι εξασφαλίζει καλύτερα επιχειρηματικά αποτελέσματα και το 51% ότι οι εργαζόμενοι με μεγαλύτερη περιέργεια σημειώνουν υψηλότερες επιδόσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία του LinkedIn, μέσα σε ένα χρόνο, σημειώθηκε αύξηση 158% στη διάδραση με posts, shares και άρθρα όπου γίνεται λόγος για την περιέργεια, 98% σε αγγελίες εργασίας με αναφορά στην περιέργεια και 87% στις αναφορές για δεξιότητες που σχετίζονται με την περιέργεια.

Οι διευθυντές που συμμετείχαν στην έρευνα συμφώνησαν ότι η περιέργεια εξασφαλίζει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα (62%), πιο δημιουργική σκέψη και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων (62%), καλύτερη συνεργασία και ομαδική εργασία (58%) και μεγαλύτερη αφοσίωση των εργαζομένων και ικανοποίηση από την εργασία (58%).
«Η έρευνά μας δείχνει ξεκάθαρα ότι η περιέργεια δεν είναι πλέον απλώς μία χρήσιμη δεξιότητα, αλλά απολύτως απαραίτητη για την αντιμετώπιση των προκλήσεων των επιχειρήσεων και την προώθηση της καινοτομίας»
δήλωσε ο Jay Upchurch, CIO της SAS.

Τα στελέχη που έχουν ανεπτυγμένη την περιέργεια, δηλώνουν ότι ο εργοδότης τους είναι πιο προχωρημένος στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Χρησιμοποιούν επίσης συχνά περισσότερες πηγές δεδομένων στην εργασία τους, ιδιαίτερα εκείνες που τους βοηθούν να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους (58%), την απόδοση (60%) και τους συναδέλφους τους (63%).