Η Generation Z δεν είναι φαν του γάμου ούτε της δέσμευσης. Πάμε να δούμε τι συμβαίνει με αυτή την… αντισυμβατική γενιά!
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Guardian που επικαλείται έρευνα του 2021 του Εθνικού Ινστιτούτου Πληθυσμού και Κοινωνικής Ασφάλισης της Ιαπωνίας, το 17,3% των ανδρών και το 14,6% των γυναικών από 18 έως 34 ετών δήλωσαν ότι δεν είχαν καμία πρόθεση να παντρευτούν. Αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό από τότε που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το ερωτηματολόγιο, το 1982.
Γιατί τους απωθεί η δέσμευση;
Η τάση των νέων εργαζόμενων γυναικών να απολαμβάνουν τα “προνόμια” που έχουν ως μη δεσμευμένες και να αφοσιωθούν στην καριέρα τους είναι μέρος του “γιατί”. Επίσης, οι νέοι άντρες -εκτός του ότι περνάνε καλά μόνοι τους- ανησυχούν αρκετά για το κατά πόσο μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις δημιουργίας οικογένειας.
Ερωτηματολόγιο από τον Σεπτέμβριο του 2020, το Love After Lockdown, που αποτελείται σε ποσοστό 45% από “εκπροσώπους” της Gen Z, έδειξε ότι το 75% από αυτούς δεν είχαν σχέση κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ενδιαφέρον είναι ότι πολλοί ερωτηθέντες ανέφεραν πως αυτό συνέβη σε μεγάλο βαθμό επειδή είχαν την έντονη επιθυμία αυτό το διάστημα να αφιερώσουν χρόνο για να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους.
Generation Z vs Millennials
Oι Millennials είναι τα παιδιά της χιλιετίας. Δηλαδή όσοι γεννήθηκαν κυρίως τη δεκαετία του ’80 και ενηλικιώθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Στη Generation Z ανήκουν εκείνοι που γεννήθηκαν µεταξύ 1998 και 2015. Κάτι πολύ σημαντικό γι’ αυτή τη γενιά είναι πως έχει ταυτιστεί με το Διαδίκτυο… γιατί απλά γεννήθηκε μέσα σε αυτή τη νέα, ιντερνετική πραγματικότητα. Δεν έχει ζήσει χωρίς social media, χωρίς smartphones…
Σύµφωνα µε µελέτη του Generational Kinetics στις ΗΠΑ, η σχέση αυτής της γενιάς µε το χρήµα είναι πολύ πιο “έξυπνη” συγκριτικά µε τους Millennials. Για παράδειγμα η μελέτη έδειξε ότι το 77% της γενιάς Ζ κερδίζει τα δικά του χρήµατα µέσω εργασίας µερικής απασχόλησης ή ως freelancer, ενώ µέχρι την ηλικία των 14, σε ποσοστό µεγαλύτερο του 80%, έχει ήδη βγάλει κάποια χρήµατα από πώληση µέσω διαδικτυακών εργαλείων, όπως είναι το e-Bay.
Η παραπάνω συµπεριφορά εξηγείται αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι τα άτοµα αυτά µεγάλωσαν µέσα σε κοινωνικοπολιτική και οικονοµική αστάθεια και αβεβαιότητα, βιώνοντας την αποµυθοποίηση του “αµερικανικού ονείρου”. Είναι, εποµένως, λιγότερο ιδεαλιστές από τους Millennials, λιγότερο ρομαντικοί και λιγότερο πρόθυμοι να… εμπλακούν σε κάθε είδους δεσμευτικές σχέσεις.