Μεταπώληση ρούχων: Η τάση των fast fashion brands

Η μεταπώληση ρούχων αποτελεί κεντρικό πυλώνα της κυκλικής μόδας, που στόχο έχει να περιορίσει τις επιπτώσεις της βιομηχανίας της μόδας στο περιβάλλον.

Τα fast fashion brands εισέρχονται δυναμικά στον χώρο της μεταπώλησης κι έτσι διασφαλίζουν ότι τα ρούχα θα παραμένουν στην κυκλοφορία για όσο περισσότερο γίνεται και δεν θα καταλήγουν σε χωματερές…

Use, Reuse, Recycle

Το τρίπτυχο “Use, Reuse, Recycle” πρεσβεύει ότι τα ρούχα θα επιμηκύνουν τη ζωή τους και μετά θα ανακυκλώνονται ώστε να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον. Ας δούμε πώς λειτουργούν οι πλατφόρμες παίρνοντας ως παράδειγμα την online πλατφόρμα Zara “Pre-Owned”: Οργανώνεται ανά κατηγορία προϊόντων και περιλαμβάνει φωτογραφίες που αναρτά ο ιδιοκτήτης-πωλητής. Η Zara από τις αρχές Νοεμβρίου παρέχει υπηρεσίες επιδιόρθωσης, μεταπώλησης και δωρεών στη βρετανική αγορά σε προϊόντα που έχουν αγοραστεί από τα καταστήματά της, όποτε και αν πραγματοποιήθηκαν οι αγορές. Σε ανακοίνωσή της, η πολυεθνική δήλωσε πως πρόκειται για ένα ακόμη βήμα προς τη δέσμευσή της για βιωσιμότητα και κυκλική οικονομία και σκοπεύει να προχωρήσει σε άλλες αγορές ανά τον κόσμο, αφού δοκιμάσει τη συγκεκριμένη πλατφόρμα σε πρώτη φάση στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Τα fashion brands όπως η Ζara και η Shein απασχολούν πολύ μεγάλο αριθμό ατόμων, επομένως αν ακόμα και ένα μικρό ποσοστό καταναλωτών συνειδητοποιήσει τα οφέλη που προκύπτουν από την επαναχρησιμοποίηση των ρούχων θα είναι κάτι σημαντικό.

Ήξερες ότι…

H βιομηχανία των ρούχων είναι η δεύτερη πιο ρυπογόνος βιομηχανία παγκοσμίως. Μόνο στην Ευρώπη, το 87% των ρούχων μας καταλήγουν στις χωματερές.

 

Είναι όμως εφικτοί αυτοί οι στόχοι;

Υπάρχει προβληματισμός για το εάν η πολιτική προώθησης της μεταπώλησης προωθεί και τον υπερκαταναλωτισμό… Ο προβληματισμός βασίζεται κυρίως στο γεγονός ότι οι εταιρίες δεν κάνουν λόγο μέχρι τώρα για μείωση της αρχικής παραγωγής. Άρα, αν φτάσουμε στο σημείο να καταναλώνονται μεταχειρισμένα με τον ίδιο ρυθμό που καταναλώνονται τα αρχικά ρούχα “ταχείας μόδας” δεν θα οδηγηθούμε σε λύση αλλά σε πρόβλημα… Η μεταπώληση σίγουρα θα αποδώσει πολύ και θα επιφέρει την πολυπόθητη αλλαγή αν τα resale projects συνδυαστούν με την παραγωγή λιγότερων νέων προϊόντων.