Ποιες θα είναι οι τάσεις στη διατροφή μας που θα κυριαρχήσουν τη χρονιά που διανύουμε; Πάμε να δούμε τα κορυφαία trends!
Οι βιώσιμες πρακτικές συνεχίζουν να αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα
Καθώς η κλιματική αλλαγή είναι πιο… παρούσα από ποτέ, όλο και περισσότεροι καταναλωτές υποστηρίζουν εταιρίες που υιοθετούν μια βιώσιμη νοοτροπία με στόχο να μειώσουν τον αντίκτυπό τους στην κλιματική αλλαγή.
Αυξημένο ενδιαφέρον για πιο υγιεινές τροφές
Οι καταναλωτές περισσότερο από ποτέ αναζητούν τρόφιμα που συμβάλλουν στην προώθηση της καλής υγείας και τη ευεξίας. Είναι απαιτητικοί και δεν εστιάζουν μόνο στη γεύση και την εμφάνιση ενός προϊόντος διατροφής.
Η άνοδος της φυτικής διατροφής
Τα plant based προϊόντα έχουν κατακλύσει την αγορά καθώς έχουν αυξημένη ζήτηση. Η vegan διατροφή έχει ανοδική πορεία τόσο για λόγους υγείας όσο και επειδή παρατηρείται αυξημένη ευαισθητοποίηση σχετικά με το περιβάλλον.
Τρόφιμα που μας φτιάχνουν τη διάθεση
Οι καταναλωτές απαιτούν τρόφιμα που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν την πίεση και να φέρουν ευτυχία. Η χαρά, η ανακούφιση και η ικανοποίηση ελέγχονται κυρίως από τέσσερις ορμόνες: ντοπαμίνη, ενδορφίνη, σεροτονίνη και ωκυτοκίνη, που σημαίνει πως ό,τι περιέχει ζάχαρη, καφεΐνη και αλκοόλ μπορεί να μας φτιάξει τη διάθεση.
Επιλογές με γνώμονα τη μείωση της σπατάλης τροφίμων
To food waste έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις παγκοσμίως, με αντίκτυπο στην κοινωνία μας και στο περιβάλλον, και προκύπτει σε κάθε στάδιο παραγωγής του φαγητού. Oι καταναλωτές πλέον επηρεάζονται από αυτή τη νοοτροπία και είναι πιο αυστηροί στις επιλογές τους και τις ποσότητες που αγοράζουν, με στόχο να αποφευχθεί η σπατάλη.
Λειτουργικά τρόφιμα και προσωποποιημένη διατροφή
Η καλή γνώση σχετικά με τα λειτουργικά τρόφιμα και η ενσωμάτωσή τους στις ατομικές ανάγκες μπορούν να αποτελέσουν τη βάση της εξατομικευμένης διατροφής. Λειτουργικά τρόφιμα είναι αυτά που επηρεάζουν ευεργετικά μία ή περισσότερες από τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού κατά τέτοιο τρόπο που να βελτιώνεται η υγεία μας. Για να οριστεί ένα τρόφιμο ως λειτουργικό και να μπορεί να αναγράφει στη διατροφική του ετικέτα τις αντίστοιχες θετικές δράσεις του, θα πρέπει να έχει αποδεδειγμένο και επιστημονικά τεκμηριωμένο όφελος για την ανθρώπινη υγεία.
Τέλος, λόγω υψηλού πληθωρισμού, υπάρχει αυξανόμενη πίεση για προσφορά προϊόντων που είναι καλής ποιότητας και έχουν πολύ καλές τιμές. Πρόκειται για ένα απαιτητικό challenge στο οποίο πρέπει να ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις.