Η επίλυση των συγκρούσεων των εργαζομένων θα είναι ίσως η πιο απαραίτητη δεξιότητα για τους διευθυντές τη χρονιά που διανύουμε. Γιατί όμως φέτος είναι τόσο αναγκαία δεξιότητα;
Αυτή τη χρονιά οι συγκρούσεις μεταξύ των εργαζομένων αναμένεται να είναι στο υψηλότερο σημείο όλων των εποχών λόγω διαφόρων κρίσεων, όπως γεωπολιτικά ζητήματα, απεργίες εργασίας, κλιματική αλλαγή και επερχόμενες εκλογές για το ήμισυ του πλανήτη! Η σύγκρουση μεταξύ των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα μειώνει την απόδοση τόσο της ατομικής προσπάθειας όσο και της ομαδικής. Για πολλούς, η εργασία δεν είναι είναι ένας ασφαλής χώρος…
Μια έρευνα της Gartner διαπίστωσε ότι το 57% των μάνατζερ δηλώνουν ότι είναι πλήρως υπεύθυνοι για τη διαχείριση και την επίλυση των συγκρούσεων της ομάδας. Οι διευθυντές που μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις διαπροσωπικές συγκρούσεις μεταξύ των εργαζομένων θα έχουν πολύ θετικό αντίκτυπο στις εταιρίες τους – το ερώτημα είναι πόσοι πραγματικά αισθάνονται εκπαιδευμένοι και έτοιμοι να το κάνουν;
Οι εταιρίες θα πρέπει να εκπαιδεύσουν τα στελέχη τους στην επίλυση συγκρούσεων μέσω ειδικών σεμιναρίων και καθοδήγησης για νέους διευθυντές. Οι κορυφαίοι εργοδότες βρίσκουν επίσης τρόπους να αναγνωρίζουν και να ανταμείβουν την αποτελεσματική επίλυση συγκρούσεων σε όλα τα επίπεδα.
Ορισμένα προβλήματα είναι αναπόφευκτα, ωστόσο αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε τα προβλήματα που προκύπτουν. Οι εργοδότες πλέον – περισσότερο από ποτέ – επιθυμούν εργαζομένους που να μπορούν να προσεγγίζουν τα προβλήματα με ψυχραιμία, λογική και μεθοδικότητα και να χρησιμοποιούν τη δημιουργική σκέψη προκειμένου να βρίσκουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις. Για να επιλύουμε αποτελεσματικά τα προβλήματα θα πρέπει να έχουμε δεξιότητες όπως είναι η διαπραγμάτευση και η ανάλυση.
Τολμάς να κάνεις το τεστ;
Πολλοί νομίζουν ότι είναι “φτιαγμένοι” για leaders, αλλά απλώς ζουν στη δική τους πλάνη. Παλιότερα, αν κάποιος έδειχνε πολύ δυναμικός και αποφασιστικός θεωρούσε – και συχνά έπειθε – ότι είναι ικανός ηγέτης. Το 2024… αυτό δεν περνάει πια. Αν στις παρακάτω ερωτήσεις οι απαντήσεις μας είναι αρνητικές, τότε μάλλον πρέπει να εξελίξουμε πολύ τις δεξιότητές μας.
Είσαι ομαδικός παίχτης;
Στις περισσότερες εργασίες κανείς δεν είναι εντελώς μόνος του. Η επικοινωνία είναι το κλειδί για την επιτυχία. Αν δεν είναι καλή, τότε ακόμα κι αν “είσαι καλός στη δουλειά σου” μάλλον… έχεις ξεπεραστεί. Το να είσαι απόλυτος, να μην είσαι συνεργάσιμος, να μην ακούς τις απόψεις των άλλων, να θέλεις μονίμως να επιβάλλεις τη δική σου με αυταρχικό τρόπο σε κάνουν ανίκανο για leader. Δεν είσαι ομαδικός παίχτης, αλλά η επιτυχία χρειάζεται μια δυνατή και αποδοτική ομάδα και αυτός που δεν συνεργάζεται είναι ο αδύναμος κρίκος.
Έχεις θετική στάση;
Αν είσαι αρνητικός και απαισιόδοξος δεν είσαι αυτό που ψάχνει μια ομάδα σήμερα. Οι εργαζόμενοι με θετική στάση, αντίθετα, είναι απαραίτητοι. Δεν φτάνει μόνο να είσαι παραγωγικός, αν είσαι εκείνος που “ρίχνει” ψυχολογικά την ομάδα, ναι, καλά μάντεψες είσαι ο αδύναμος κρίκος…
Έχεις εργασιακό ήθος;
Εδώ μιλάμε για κάτι διαχρονικό… Το να βρίσκεσαι στη δουλειά σου στην ώρα σου καθημερινά και όχι όποτε σου είναι εύκολο, το να τηρείς τις προθεσμίες σου είναι στα basics. Tώρα ας πάμε και κάποια βήματα παρακάτω, να σκεφτούμε έννοιες όπως η αυτοπαρακίνηση και η αυτοπειθαρχία…