Το συλλογικό αυτό έργο, υπό την επιστημονική επιμέλεια του Κωνσταντίνου Μαστροθανάση και της Μαρίας Κλαδάκη, αποτελεί μια σύγχρονη προσέγγιση για την επιστήμη και την έρευνα της θεατροπαιδαγωγικής, με συμβολές 33 αναγνωρισμένων ακαδημαϊκών και μελετητών από την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Σλοβενία.
Στόχος του έργου είναι να εξετάσει ολοκληρωμένα τον ρόλο του εφαρμοσμένου θεάτρου στη σύγχρονη εκπαίδευση και τη διδακτική διαμέσου των τεχνών.
Ο τόμος διαρθρώνεται σε πέντε θεματικές ενότητες που αφορούν την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη μέσω της θεατρικής τέχνης, ζητήματα παιδαγωγικής του θεάτρου, την υποστήριξη και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσα από εφαρμοσμένες θεατρικές πρακτικές, την παιδευτική αξιοποίηση του εφαρμοσμένου θεάτρου εκτός σχολικού περιβάλλοντος, καθώς και το αρχαιοελληνικό δράμα και τη διδακτική του.
Το βιβλίο απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων και τμημάτων φιλολογίας και θεατρικών σπουδών, σε ερευνητές, επαγγελματίες του θεάτρου, εκπαιδευτικούς και γενικά σε όλους αυτούς που ενδιαφέρονται να διερευνήσουν τη δυναμική και τις δυνατότητες της θεατροπαιδαγωγικής.