Τα τελευταία χρόνια, η εκμάθηση ξένων γλωσσών έχει αποκτήσει μεγάλη δυναμική στην Ελλάδα. Οι γονείς αναζητούν συνεχώς νέες ευκαιρίες για τα παιδιά τους, ενώ οι επαγγελματίες προσπαθούν να ενισχύσουν το βιογραφικό τους με δεξιότητες που μπορούν να ανοίξουν πόρτες στην παγκόσμια αγορά εργασίας. Ανάμεσα στις «παραδοσιακές» επιλογές, όπως τα Αγγλικά, τα Γαλλικά και τα Γερμανικά, έχει εμφανιστεί ένα ενδιαφέρον ερώτημα: Είναι τα Κινέζικα η πιο ανερχόμενη γλώσσα στην Ελλάδα;
Η απάντηση δεν είναι απλή. Η κινεζική γλώσσα κερδίζει έδαφος, κυρίως λόγω της αυξανόμενης οικονομικής και πολιτιστικής επιρροής της Κίνας. Μεγάλες επενδύσεις, όπως στο λιμάνι του Πειραιά από την COSCO, αλλά και οι στενότερες εμπορικές σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, έχουν στρέψει την προσοχή στο Mandarin. Τα μαθήματα Κινέζικων έχουν πολλαπλασιαστεί και θεωρούνται χρήσιμα για όσους επιθυμούν να εργαστούν σε τομείς όπως το εμπόριο, ο τουρισμός ή η διπλωματία.
Ωστόσο, παρά την άνοδο των Κινέζικων, δεν είναι αυτά η πιο ανερχόμενη γλώσσα στην Ελλάδα. Η γλώσσα που γνωρίζει τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι τα Ισπανικά. Με το ισπανόφωνο κοινό να αποτελεί περίπου το 7% του παγκόσμιου πληθυσμού και χώρες όπως η Ισπανία, η Λατινική Αμερική και οι ΗΠΑ να προσφέρουν ευκαιρίες σε διάφορους τομείς, τα Ισπανικά έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή. Επιπλέον, η απλότητα της γλώσσας και η ευχάριστη πολιτιστική της χροιά την καθιστούν πιο προσιτή σε σχέση με τις δυσκολίες της κινεζικής γραφής και προφοράς.
Επίσης, η άνοδος της τεχνολογίας και οι νέες μορφές απασχόλησης έχουν στρέψει πολλούς στην εκμάθηση προγραμματιστικών «γλωσσών», όπως η Python, που συνδυάζουν την τεχνολογία με την καθημερινή εργασία.
Άρα, πού βρισκόμαστε;
Τα Κινέζικα είναι αναμφίβολα μια σημαντική γλώσσα για το μέλλον, αλλά η δυσκολία εκμάθησής τους τα καθιστά λιγότερο δημοφιλή από πιο «φιλικές» επιλογές, όπως τα Ισπανικά. Παράλληλα, η ζήτηση για δεξιότητες σε ψηφιακές πλατφόρμες δημιουργεί ένα νέο είδος «γλωσσικής» εκπαίδευσης που θα καθορίσει την επόμενη γενιά.
Φήμες λένε πως η γλώσσα που επιλέγεις να μάθεις δεν είναι μόνο εργαλείο, αλλά και γέφυρα προς έναν νέο πολιτισμό. Οπότε θα σου πρότεινα να διαλέξεις με βάση τα ενδιαφέροντά σου και όχι μόνο τις τάσεις της αγοράς.