Το Ice Bucket Challenge ξεκίνησε σαν μια απλή πρόκληση στα social media – ρίχνεις πάνω σου έναν κουβά με παγωμένο νερό, προκαλείς τρεις φίλους και ανεβάζεις το βίντεο. Μέσα σε λίγες εβδομάδες, το hashtag έγινε παγκόσμιο φαινόμενο. Περισσότεροι από 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι συμμετείχαν, από celebrities και πολιτικούς μέχρι απλούς χρήστες του Instagram και του Facebook. Ο σκοπός; Να ενισχυθεί η έρευνα για την ALS (νόσος του κινητικού νευρώνα).
Το αποτέλεσμα; Πάνω από 220 εκατομμύρια δολάρια συγκεντρώθηκαν διεθνώς, ενώ η έρευνα για τη νόσο έκανε άλματα χάρη σε αυτή την τεράστια κινητοποίηση. Όλα αυτά, ξεκινώντας από έναν “διαγωνισμό” χωρίς κανόνες, χωρίς νικητές, μόνο με κινητά, αυθορμητισμό και αλληλεγγύη.
Τελικά, ίσως οι πιο σπουδαίες νίκες να μην κρίνονται σε κληρώσεις, αλλά σε likes που μετατρέπονται σε πράξεις.