Μετά τους influencers έρχονται οι de-influencers! Πάμε να δούμε τι κάνουν και πώς θα τους αναγνωρίσουμε!
Πολλοί TikTokers προειδοποιούν πλέον τους ακολούθους τους για προϊόντα που δεν αξίζουν τα λεφτά τους, καθώς δεν ανταποκρίνονται σε αυτά που υπόσχονται. Τους ενθαρρύνουν επίσης να αντιστέκονται σε καταναλωτικούς πειρασμούς και να αγοράζουν μόνο ό,τι χρειάζονται και όχι ό,τι τους προτείνεται και είναι ελκυστικό.
Θυμάστε το #TikTokMadeMeBuyIt; Το “de-influencing” κάνει ακριβώς το αντίθετο! Είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε χρήστες να επιδεικνύουν διάφορα προϊόντα που αγόρασαν αφού πρώτα τα είδαν στο TikTok. Τώρα βλέπουμε και βίντεο με το hashtag #deinfluencing που έχουν συγκεντρώσει πάνω από 150 εκατομμύρια προβολές σε διάστημα λίγων μηνών.
Πώς έγινε η αρχή
Ένα από τα πρώτα βίντεο της τάσης αναρτήθηκε από μία πρώην υπάλληλο καταστημάτων καλλυντικών, η οποία δημοσιοποίησε λίστες με τα προϊόντα που επιστρέφουν συχνότερα οι καταναλωτές. Πρόκειται για την Πέιτζ Πρίτσαρντ, 33 ετών, που ήταν και η ίδια θύμα της καταναλωτικής της μανίας. Αποφάσισε λοιπόν να γίνει de-influencer όταν αποφοίτησε από το κολέγιο, επειδή συνειδητοποίησε ότι είχε ξοδέψει τον ετήσιο μισθό της, 60.000 δολάρια, αποκλειστικά σε ρούχα και καλλυντικά.
Αναζητώντας την αυθεντικότητα
Σύμφωνα με τον Άμπισεκ Κουνάρ, λέκτορα του Πανεπιστημίου του Έσεξ που μελετά πώς η Γενιά Ζ αλληλεπιδρά με τους δημιουργούς περιεχομένου, οι ΤikTokers που ακολουθούν τη νέα τάση ίσως δείχνουν πιο αξιόπιστοι, κάτι που θα μπορούσε να τους βοηθήσει να γίνουν διάσημοι.
Μελέτη της ομάδας του έδειξε μάλιστα ότι η Γενιά Ζ συνηθίζει να αγνοεί τις καμπάνιες influencer που δείχνουν να ελέγχονται από εταιρίες. Την ώρα που οι influencers και οι εταιρίες έχουν πλέον γίνει σχεδόν συνώνυμοι όροι, οι χρήστες αναζητούν επίμονα την αυθεντικότητα. Η έλλειψη αυθεντικότητας είναι ένα σοβαρό πλήγμα στην αξιοπιστία.
Οι influencers καλά κρατούν!
Πάντως, σύμφωνα με το Influencer Marketing Hub, η βιομηχανία μάρκετινγκ μέσω infliencer εκτινάχθηκε από τα 1,6 δισ. δολάρια το 2016 στα 16 δισ. το 2022.
Το de-influencing σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται παρωδία… Κάποιοι χρήστες χρησιμοποιούν το hashtag απλώς και μόνο επειδή σκοπεύουν να προτείνουν άλλα προϊόντα “ανταγωνιστικά” αυτών που σχολιάζουν αρνητικά, επομένως δεν βοηθούν τους ακολούθους τους να αγοράζουν λιγότερα και να σκέφτονται τι ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.
Ήξερες ότι…
Η Γαλλία ανοίγει τον δρόμο για την υιοθέτηση εποπτικού πλαισίου για τους influencers. Πιθανό σενάριο είναι πλέον η υιοθέτηση ρυθμιστικού πλαισίου σε όλη Ευρώπη που θα διέπει τις άμεσες και έμμεσες διαφημίσεις που κάνουν οι influencers.