3) H Black Friday πλησιάζει: Τι θα αγοράσουν οι Έλληνες

Η αντίστροφη μέτρηση για τη φετινή Black Friday ξεκίνησε. Την Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου ένας στους δύο καταναλωτές στη χώρα μας δηλώνουν ότι είναι έτοιμοι να εκμεταλλευτούν τις γενναίες προσφορές της ημέρας!

Οι πυρετώδεις προετοιμασίες και τα προβλήματα

Οι προετοιμασίες για να μην υπάρξουν ελείψεις και κενά είναι πυρετώδεις, ωστόσο οι έμποροι αναζητούν εναλλακτικές πηγές τροφοδοσίας για να αντιμετωπίσουν το τεράστιο πρόβλημα που προκαλούν στην εφοδιαστική αλυσίδα οι μεγάλες καθυστερήσεις στις αποστολές εμπορευμάτων από την Κίνα.

Ένα ακόμα εμπόδιο αποτελούν τα πρόσθετα μέτρα που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό εξάπλωσης του κορονοϊού. Εδώ, η επιστράτευση του click away κρίνεται αναγκαία για να εξυπηρετηθούν και οι ανεμβολίαστοι καταναλωτές. Σύμφωνα με τα νέα μέτρα, η είσοδος στα καταστήματα του λιανεμπορίου επιτρέπεται μόνο σε εμβολιασμένους, νοσήσαντες ή σε όσους έχουν μαζί τους να επιδείξουν rapid test.

Πρωταγωνιστές τα ηλεκτρονικά είδη

Μεγάλος αναμένεται να είναι ο ανταγωνισμός στον κλάδο των ηλεκτρονικών ειδών με τις αλυσίδες καταστημάτων να σχεδιάζουν την προώθηση των προϊόντων τους ενόψει των Χριστουγέννων και να έχουν ήδη έτοιμα τα ειδικά banner στα online καταστήματά τους. Εκεί οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους και να ενημερωθούν πρώτοι μέσω newsletter για τις προσφορές.

Οι συσκευές εικόνας και ήχου θα έρθουν πρώτες στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Eκτός από smartphones, laptops και ηλεκτρονικά παιχνίδια υψηλά στις προτιμήσεις είναι τα έπιπλα και τα είδη οικιακού εξοπλισμού, τα είδη ένδυσης και υπόδησης -ιδιαίτερα αθλητικών ειδών- και τα καλλυντικά.

Η Black Friday θα αποτελέσει ουσιαστικά την πρόβα τζενεράλε για το πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί η αγορά, κυρίως των ηλεκτρονικών καταστημάτων την περίοδο των γιορτών, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα με τις ταχυδρομικές παραδόσεις των εμπορευμάτων. Η ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή έχει ήδη κάνει συστάσεις  στους ταχυδρομικούς παρόχους για να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών.

 

Ποιες θα είναι οι ώρες αιχμής

Σύμφωνα με στοιχεία του Black Friday Global οι ώρες αιχμής στα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι τα μεσάνυχτα και 2-3 μ.μ. Εκτιμάται ότι κατά τη διάρκεια της Black Friday ένας Ελληνας αγοράζει τέσσερα προϊόντα από φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα.

Singles Day: Η Black Friday και η Prime Day Amazon είδαν τη σκόνη της…

Η Singles Day στην Κίνα (11/11) είναι το μεγαλύτερο καταναλωτικό γεγονός στον κόσμο. Φέτος ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός Alibaba κατέγραψε πωλήσεις 84,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια της “γιορτής των εργένηδων” στο φεστιβάλ αγορών που ξεκίνησε την 1η Νοεμβρίου και διήρκεσε έως τις 11 Νοεμβρίου. Η Prime Day της Amazon, η Cyber Monday και η Black Friday μαζί αγγίζουν μόλις τα 30,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Της Βένιας Αντωνίου