Η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Νοεμβρίου. Στόχος της ημέρας είναι να ενθαρρύνει τις ανταλλαγές τηλεοπτικών προγραμμάτων μεταξύ των χωρών και ιδιαίτερα εκείνων που σχετίζονται με την ειρήνη, την ασφάλεια, τον πολιτισμό την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη.
Δύο άνθρωποι που εργάζονται στην τηλεόραση, ο Κλέαρχος Μαρουσάκης, μετερεωλόγος – παρουσιαστής δελτίου καιρού στον τηλεοπτικό σταθμό Open και η δημοσιογράφος Όλγα Καλατζή, μας μιλάνε για την τηλεόραση του σήμερα, οραματιζόμενοι την τηλεόραση του αύριο…
«Η τηλεόραση αποτελεί το δημοφιλέστερο μέσο μαζικής επικοινωνίας που αν και “λαβωμένη” τα τελευταία χρόνια από την οικονομική κρίση παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις των πολιτών, έχοντας βέβαια απέναντί της τον χώρο του διαδικτύου ο οποίος διεισδύει με εντυπωσιακά γρήγορους ρυθμούς ακόμη και στις μεγαλύτερες ηλικίες» επισημαίνει ο Κλέαρχος Μαρουσάκης και συμπηρώνει λέγοντας ότι «η ενημέρωση, η εκπαίδευση, ο αθλητισμός και η ψυχαγωγία είναι τομείς που δεν θα πρέπει να απουσιάζουν από τα προγράμματα της ελληνικής τηλεόρασης και μάλιστα οι τομείς αυτοί θα πρέπει να επικοινωνούν μεταξύ τους και ο ένας να συμπληρώνει τον άλλον με τρόπο τέτοιο ώστε να μην παραβιάζονται τα όρια του κάθε τομέα».
Όσο για το τι θα του άρεσε να δει τα επόμενα χρόνια ο Κλέαρχος Μαρουσάκης δηλώνει: «Θα μου άρεσε να δοθεί περισσότερος χώρος και χρόνος σε εκπαιδευτικά προγράμματα που θα καλύπτουν διάφορους τομείς της επιστήμης, όπως η υγεία και το περιβάλλον. Η τηλεόραση είναι το μέσο όπου ταυτόχρονα μπορούμε να ξεκουραζόμαστε, να ενημερωνόμαστε, να διασκεδάζουμε αλλά και να εκπαιδευόμαστε μιας και χρησιμοποιεί τη δύναμη της εικόνας η οποία μπορεί να μεταδίδει με μεγάλη ταχύτητα μηνύματα προς τον ανθρώπινο εγκέφαλο».
Η Όλγα Καλατζή, δημοσιογράφος επί σειρά ετών στην ιδιωτική τηλεόραση, τόσο στον ενημερωτικό όσο και στον ψυχαγωγικό τομέα, θεωρεί πως πρέπει να ενταχθούν περισσότερα προγράμματα που εστιάζουν σε κοινωνικά θέματα αλλά και στις νέες τεχνολογίες.
«Η τεχνολογία έχει αλλάξει την καθημερινότητα αλλά και τη σκέψη όλων μας. Ωστόσο, υπάρχει δυσκολία προσαρμογής στη νέα πραγματικότητα και η τηλεόραση θα μπορούσε να γεφυρώσει αυτό το χάσμα. Αν επιχειρήσουμε να “χωρίσουμε” τους ανθρώπους που παρακολουθούν τηλεόραση σε ηλικιακές κατηγορίες θα δούμε ότι έχουμε τη γενιά των εφήβων και των νέων που ουσιαστικά “βλέπουν” τηλεόραση μέσω του youtube και των social media, την ηλικιακή ομάδα 35-50 που παρακολουθούν τηλεόραση αλλά τους απορροφά και το internet και τους μεγαλύτερους (60 και άνω) που παρακολουθούν τηλεόραση καθημερινά και δεν είναι πολύ εξοικειωμένοι με το internet και άλλες πλατφόρμες».
Η Όλγα Καλατζή κλείνει λέγοντας πως «η τηλεόραση για να συμβαδίσει με την εποχή, αλλά και για να συνεχίσει να υπάρχει πρέπει να εξελιχθεί, να αλλάξει… τόσο σε περιεχόμενο όσο και σε αισθητική».
Ήξερες ότι…
Η τηλεόραση στην Ελλάδα ξεκίνησε για πρώτη φορά τη λειτουργία της στις 4 Σεπτεμβρίου 1960.
Τακτικό πρόγραμμα ξεκίνησε να εκπέμπει από τις 23 Φεβρουαρίου 1966, από το ΕΙΡ.
Τον Απρίλιο του 1927 μεταδόθηκε στις ΗΠΑ το πρώτο τηλεοπτικό δελτίο ειδήσεων.
Της Βένιας Αντωνίου