Η διαφήμιση βρίσκεται παντού. Κάθε μέρα εμφανίζεται μπροστά μας με διάφορους τρόπους και σε όλα τα μέσα. Κάποτε τις προσπερνούσαμε εύκολα, τώρα -μεταξύ μας- ορισμένες είναι πιο ενδιαφέρουσες από το ίδιο το περιεχόμενο που επιλέγουμε να βλέπουμε, να ακούμε ή να διαβάζουμε…
Σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας…
Τρεις ερευνητές ύπνου από το Χάρβαρντ, το MIT και το Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ προειδοποιούν για τις νέες δυνατότητες που εξετάζουν οι διαφημιστές. Δυνατότητες που παραπέμπουν σε σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας!
Σύμφωνα με τους επιστήμονες το 77% των marketers σχεδιάζουν, εφόσον έχουν τη δυνατότητα, να χρησιμοποιήσουν μέσα στην επόμενη τριετία τεχνολογία που θα τους επιτρέπει να εισέρχονται στα όνειρα και να διαφημίζουν προϊόντα και τις υπηρεσίες κατά τη διάρκεια του ύπνου!
Αυτό μπορεί να ακούγεται απίθανο, όμως οι επιστήμονες διαβεβαιώνουν ότι οι εταιρίες ενημερώνονται για τις εξελίξεις στο πεδίο έρευνας ύπνου και στο άμεσο μέλλον θα έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν, δεδομένου ότι μπορούν να περάσουν τα διαφημιστικά μηνύματά τους και όταν κοιμόμαστε!
Το πείραμα με τους καπνιστές
Οι επιστήμονες αναφέρουν το παράδειγμα ενός πειράματος που πραγματοποιήθηκε με καπνιστές, προκειμένου να μας προκαλέσουν να αναλογιστούμε τι μπορεί να γίνει στο μέλλον στον τομέα της διαφήμισης: Οι ερευνητές ανέμειξαν καπνό τσιγάρου με άσχημες μυρωδιές ψαριού και χαλασμένων αβγών και τον κατηύθυναν προς τους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια του ύπνου τους. Οι περισσότεροι καπνιστές δεν είχαν κάποια ανάμνηση της μυρωδιάς, όμως παρατηρήθηκε ότι μέσα στην επόμενη εβδομάδα κάπνισαν 30% λιγότερο, καθώς επηρεάστηκαν από τα μηνύματα που δέχτηκαν όταν κοιμούνταν.
Ένα νέο πεδίο δράσης
Οι δυνατότητες που διαφαίνονται εξάπτουν το ενδιαφέρον των διαφημιστών που αντιλαμβάνονται ότι ένα νέο πεδίο δράσης ανοίγεται γι’ αυτούς και μάλιστα στοχευμένο και ελεγχόμενο. Πολλές έρευνες εξετάζουν νέους τρόπους με του οποίους θα υπάρχει η δυνατότητα να τροποποιείται η καταναλωτική μας συμπεριφορά μέσα από τον έλεγχο του ύπνου, χρησιμοποιώντας στοχευμένα ερεθίσματα, με σκοπό να επηρεαστεί το περιεχόμενο των ονείρων μας.
Της Βένιας Αντωνίου