9) Ο Karl Lagerfeld, η Mόδα και τα ΝFT

 

Ο Κarl Lagerfeld έκανε θεαματική είσοδο στη νέα εποχή της Μόδας, που δεν συναντά απλώς την Τεχνολογία, αλλά γίνεται μέρος της!

Η πανδημία ήρθε σαν τυφώνας και άλλαξε τα δεδομένα. Η Μόδα δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη… Η άφιξη των NFT (Non-Fungible Token), δηλαδή των ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων που κυριαρχούν στο διαδίκτυο, έδωσε το έναυσμα για ενεργοποίηση και… στοχευμένες κινήσεις!

Έτσι, το brand Karl Lagerfeld πρωτοπορεί και παρουσιάζει τέσσερα NFT που έχουν τη μορφή ψηφιακών μινιατούρων του γερμανού σχεδιαστή! Μάλιστα, το πρώτο figurine κυκλοφόρησε στις 10 Σεπτεμβρίου, με αφορμή την ημέρα που γεννήθηκε ο Karl Lagerfeld, και έγινε sold out μόλις μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα!  Την ίδια μέρα διατέθηκε προς πώληση στην τιμή των 177 ευρώ και η δεύτερη premium εκδοχή του. Έναν μήνα αργότερα κυκλοφόρησε και η τρίτη έκδοση του Karl Lagerfeld NFT. Σε αυτήν, το avatar «φοράει» δημιουργίες της gender neutral κολεξιόν “Karl by Karl” του σχεδιαστή.

Αvatar… με περιβαλλοντική ευαισθησία

Οι δύο τελευταίες μινιατούρες σχεδιάστηκαν από τον street artist Endless και η πρώτη είναι ήδη διαθέσιμη στο ψηφιακό marketplace The Dematerialised. Για κάθε πώληση, ένα μαγκρόβιο δέντρο θα φυτεύεται αποσκοπώντας στην αντιστάθμιση του ποσοστού του διοξειδίου του άνθρακα που βρίσκεται στην ατμόσφαιρα. Η τελευταία συλλεκτική μινιατούρα θα είναι διοαθέσιμη στις 22 Ιουνίου.

 

info

Τα NFT αποτελούν ένα είδος ψηφιακού περιουσιακού στοιχείου, η ιδιοκτησία του οποίου καταγράφεται σε ένα blockchain, δηλαδή σε ενός είδους online λογιστικού βιβλίου. Με δεδομένο ότι ένα έργο τέχνης μπορεί να δημιουργηθεί και να υπάρχει σε μία οθόνη όπου μπορεί να το δει, να το κάνει screen-shot ή download ο καθένας, η NFT τέχνη βασίζεται στην αξία και την ιδιοκτησία και όχι στην ουσία του.

 

Της Βένιας Αντωνίου