Μπορεί οι Millennials και οι Μετα-Millennials να έχουν κολλήσει με τη Shein, ωστόσο δεν γνωρίζουν τίποτα γι΄αυτήν!
Η Shein αποτελεί κολοσσό στον χώρο της μόδας, αξίας 1,5 τρις δολαρίων. Είναι η μία από τις δύο κινεζικές εταιρείες -η άλλη είναι η ByteDance, ιδιοκτήτρια της TikTok- που η αξία τους φτάνει ή ξεπερνά τα 100 δισ. δολάρια. Πολλοί απoκαλούν τη Shein «TikTok της βιομηχανίας ένδυσης».
Τι γνωρίζουμε για τη Shein
Tα πράγματα που γνωρίζουμε για τη Shein είναι ελάχιστα. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει τo Bloomberg και το Bussiness Insider πρόκειται για μία πολύ απομονωμένη εταιρεία. Η Shein ιδρύθηκε το 2008 από τον Chris Xu, ο οποίος έχει σπουδές στο μάρκετινγκ και στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης. Ο 53χρονος Chris Xu στην αρχή της καριέρας του ασχολήθηκε με τη διαδικτυακή πώληση νυφικών. Το 2012 ξεκίνησε να ασχολείται με τη γυναικεία ένδυση και στην πορεία δημιούργησε τη Shein. Δημιουργεί προϊόντα σε μικρές παρτίδες (περίπου 100 τεμάχια η παρτίδα) και η παραγωγή αυξάνεται μόνο σε περίπτωση που υπάρχει μεγάλη ζήτηση, η οποία εντοπίζεται μέσω αλγόριθμων.
Τα μυστικά της επιτυχίας της
Η Shein κατά μέσο όρο προωθεί 3.000 νέα στιλ μέσα σε μία εβδομάδα και έχει αισθητά χαμηλότερες τιμές από τους ανταγωνιστές της. Αυτά είναι τα δύο βασικά της πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστών της.
Ειδικοτερα ο Sheng Lu από το Πανεπιστήμιο του Delaware ανέφερε στον Economist ότι υπολογίζει πως το προηγούμενο έτος η Shein προσέφερε 1,3 εκατ. νέα στιλ στην Αμερική, ενώ διάσημα brands προσέφεραν περίπου 30.000. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι οι τιμές της Shein ήταν 40-60% φθηνότερες.
Ετήσιες πωλήσεις 20 δις. δολάρια
Η Morgan Stanley προέβλεψε τον Οκτώβριο ότι η Shein θα μπορούσε να γίνει φέτος η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων στον κόσμο, με ετήσιες πωλήσεις 20 δισ. δολαρίων. Η Shein επιμένει να μην δημοσιεύει οικονομικά στοιχεία, οπότε τα κέρδη της μόνο κατά προσέγγιση μπορούν να υπολογιστούν.
Της Βένιας Αντωνίου