Στις 10 Οκτωβρίου θα γίνουν τα εγκαίνια των τριών σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» που αναμένεται να αυξήσουν τη συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως!
Γραμμή 3 – Σταθμός Δημοτικό Θέατρο.
Τα καλά νέα
Η διάρκεια μετάβασης με το μετρό από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος» υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως, ενώ αναμένεται μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.
Συγκοινωνιακό upgrade
H πόλη του Πειραιά θα αναβαθμιστεί συγκοινωνιακά και θα διευκολύνονται οι μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του μετρό, θα έχει σημαντικά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά.
Τέλος στα χάρτινα εισιτήρια;
Η τάση ενίσχυσης της χρησιμοποίησης των πλαστικοποιημένων καρτών ATH.ENA Card και προσεχώς, των τραπεζικών καρτών, οι οποίες θα λειτουργούν ως εισιτήρια, θα έχει θετικό αντίκτυπο, καθώς μεταξύ άλλων θα εξοικονομηθούν πόροι από το ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, η χρήση των τραπεζικών καρτών, όλων των κατηγοριών (πιστωτικές, χρεωστικές, κ.α.), ως εισιτηρίων αποτελεί μια σημαντική εναλλακτική μέθοδο για τους επιβάτες. Όπως ανέφερε ο Γ.Γ. Μεταφορών “η τραπεζική κάρτα θα μπορεί να χρησιμοποιείται στο μετρό, στα λεωφορεία και σε όλα τα ΜΜΜ”, υπογραμμίζοντας ότι “εργαζόμαστε σε αυτήν την κατεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να συμβασιοποιήσουμε μια τέτοια αλλαγή στο σύστημα που έχουμε δομήσει, είναι ένας τρόπος για να ανοίξουν κι άλλες συνεργασίες”.
Σημαντικά τα οφέλη από τη χρήση καρτών για τον ΟΑΣΑ
Με τη χρήση των τραπεζικών καρτών ως εισιτηρίων, ο Οργανισμός εξοικονομεί πόρους, καθώς θα περιοριστεί σημαντικά η χρήση των “παραδοσιακών” χάρτινων εισιτηρίων. Έχει παρατηρηθεί άλλωστε ότι, αν και τα χάρτινα εισιτήρια επαναφορτίζονται, οι περισσότεροι έχουν συνηθίσει να τα πετάνε και να εκδίδουν νέα.
Αυτό όμως, εκτός από το αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, είναι αρκετά κοστοβόρο για τον ΟΑΣΑ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναμένεται να ενταθούν σημαντικά οι προσπάθειες προτροπής των επιβατών να χρησιμοποιούν τις πλαστικοποιημένες κάρτες ATH.ENA Card και να επαναφορτίζουν τα εισιτήριά τους.