NielsenIQ: Άνοδος 7,9% στον τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο εξάμηνο του 2025

Αύξηση 7,9% σημείωσε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ (YTD έως 29 Ιουνίου). Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται κυρίως στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs), που καλύπτουν το 70% των πωλήσεων και σημείωσαν άνοδο 6,5%. Η αύξηση αυτή στηρίζεται στη ζήτηση (+5,4%) και λιγότερο σε αύξηση τιμών, καθώς η μέση τιμή καλαθιού ανέβηκε μόλις κατά 1,1%.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αποκλιμάκωση των τιμών σε μη τρόφιμα είδη, όπως τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού (-3,2%) και προσωπικής υγιεινής (-2,6%), ενώ μόνο στα τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά καταγράφεται αύξηση μέσης τιμής (+2,4%).

Οι προωθητικές ενέργειες στα επώνυμα προϊόντα περιορίστηκαν σημαντικά λόγω του νέου κώδικα δεοντολογίας, με την προωθητική ένταση να πέφτει από 68,6% στο 51,3%. Παρ’ όλα αυτά, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε σταθερό στο 24,5%.

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Βελισσαρίδη της NielsenIQ, οι επώνυμες μάρκες στρέφονται πλέον σε στρατηγικές EDLP (Every Day Low Price), μειώνοντας τις τιμολογιακές αποστάσεις από τα PLs, ιδιαίτερα σε βασικές κατηγορίες όπως καφές, μπύρα και βρεφικές πάνες.