Τα διαγραμμένα της Google: Καινοτομία, πειραματισμός και αποτυχίες

Αντίθετα, έχει μια μακρά λίστα προϊόντων που εγκαταλείφθηκαν, είτε λόγω χαμηλής υιοθέτησης, είτε επειδή η εταιρεία ανακατεύθυνε τους πόρους της σε άλλα πιο επιτυχημένα projects. Από τα πιο φιλόδοξα πειράματα μέχρι υπηρεσίες που αγαπήθηκαν αλλά τελικά «θάφτηκαν», ας ρίξουμε μια ματιά στο διάσημο “νεκροταφείο” της Google.

1. Google Reader (2005-2013)

Ένα από τα πιο αγαπημένα εργαλεία RSS feed στον κόσμο, το Google Reader, βοήθησε τους χρήστες να συγκεντρώνουν ενημερώσεις από ειδησεογραφικά sites και blogs. Παρά την πιστή του βάση χρηστών, η Google το έκλεισε το 2013, δηλώνοντας ότι η χρήση του είχε μειωθεί.

2. Google Plus (2011-2019)

Η απάντηση της Google στο Facebook δεν είχε ποτέ την απήχηση που επιθυμούσε η εταιρεία. Παρά τις προσπάθειες να το ενσωματώσει σε πολλές υπηρεσίες της (όπως το YouTube), η πλατφόρμα δεν κατάφερε να κρατήσει ενεργούς χρήστες και έκλεισε το 2019.

3. Google Glass (2012-2015, 2019-2023)

Τα έξυπνα γυαλιά της Google υπόσχονταν έναν κόσμο επαυξημένης πραγματικότητας, αλλά βρέθηκαν αντιμέτωπα με προβλήματα, όπως η έλλειψη αποδοχής από το κοινό και ανησυχίες για την ιδιωτικότητα. Αν και η Google προσπάθησε να τα επαναλανσάρει σε επαγγελματικές εφαρμογές, τελικά τα εγκατέλειψε οριστικά το 2023.

4. Google Stadia (2019-2023)

Η cloud gaming πλατφόρμα της Google φάνηκε ως ο επόμενος μεγάλος παίκτης στον χώρο του gaming, με τη δυνατότητα να παίζεις AAA τίτλους χωρίς κονσόλα. Ωστόσο, η έλλειψη υποστήριξης από developers και το περιορισμένο οικοσύστημα παιχνιδιών οδήγησαν στο κλείσιμό της το 2023.

5. Pixelbook (2017-2022)

Το Pixelbook ήταν η προσπάθεια της Google να μπει δυναμικά στην αγορά των high-end Chromebooks. Παρά τις εξαιρετικές κριτικές, η Google διέκοψε την ανάπτυξη του επόμενου μοντέλου το 2022 και διέλυσε την ομάδα που το ανέπτυσσε.

6. Nest Secure (2017-2024)

Το σύστημα οικιακής ασφάλειας της Google σταμάτησε να πωλείται το 2020 και το 2024 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει πλήρως την υποστήριξή του, αφήνοντας τους υπάρχοντες χρήστες να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις.

7. Google Pay (US) (2015-2024)

Η Google προσπαθεί διαρκώς να βρει τον ιδανικό τρόπο για mobile πληρωμές. Το 2024 αντικατέστησε το Google Pay με το Google Wallet, ανακατευθύνοντας τη στρατηγική της στις ανέπαφες πληρωμές και στις κάρτες αποθήκευσης.

8. Jamboard (2016-2024)

Το ψηφιακό διαδραστικό whiteboard της Google είχε στόχο να βελτιώσει τη συνεργασία στις επιχειρήσεις. Παρά την αρχική επιτυχία, η Google ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την ανάπτυξη του προϊόντος το 2024, προτείνοντας στους χρήστες εναλλακτικές λύσεις από τρίτους παρόχους.

9. Chromecast (2013-2024)

Το Chromecast ήταν μια επιτυχημένη λύση για το streaming περιεχομένου στις τηλεοράσεις. Παρότι η Google πούλησε πάνω από 100 εκατομμύρια συσκευές, το 2024 ανακοίνωσε την απόσυρσή του, προωθώντας το Google TV Streamer ως αντικατάσταση.

10. Google Wave (2009-2012)

Το Google Wave σχεδιάστηκε ως μια υβριδική πλατφόρμα συνεργασίας που συνδύαζε email, chat και social networking. Αν και θεωρήθηκε καινοτόμο, η πολυπλοκότητά του απέτρεψε την ευρεία υιοθέτηση και η Google το εγκατέλειψε το 2012.

Γιατί η Google «σκοτώνει» τα προϊόντα της;

Το κλείσιμο τόσων υπηρεσιών δεν σημαίνει απαραίτητα αποτυχία. Αντιθέτως, η Google ακολουθεί μια στρατηγική συνεχούς πειραματισμού. Προτιμά να επενδύει σε νέα projects, ακόμα κι αν κάποια από αυτά δεν πετυχαίνουν. Αυτή η ευελιξία της επιτρέπει να παραμένει πρωτοπόρος στην τεχνολογία, αλλά συχνά απογοητεύει τους χρήστες που βλέπουν αγαπημένες υπηρεσίες να εξαφανίζονται.