4)Έρχονται και λεωφορεία υδρογόνου στην Αθήνα!

Μετά τα ηλεκτρικά λεωφορεία ο ΟΑΣΑ πρόκειται να δοκιμάσει και λεωφορεία υδρογόνου στους δρόμους της Αθήνας!

Με τροπολογία – προσθήκη στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «πρότυπες προτάσεις για έργα υποδομής» θα περάσουμε στη φάση της προσωρινής κυκλοφορίας λεωφορείων υδρογόνου στο δίκτυο αστικών γραμμών της περιοχής αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α. που θα έχει διάρκεια διάρκεια δύο μηνών. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι δεν υπάρχουν προς το παρόν πληροφορίες για το εάν η τροπολογία που κατατέθηκε είναι αποτέλεσμα πρωτοβουλίας της Ο.Σ.Υ. ή αιτήματος αντιπροσώπου να προσφέρει προς δοκιμή λεωφορείο υδρογόνου στην Αθήνα.

Σε πρόσφατη επίσκεψη του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου στο πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού μικρο-οχημάτων με υδρογόνο στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», έγινε σαφές ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διερευνά την προοπτική συνεργασίας με το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», με σκοπό να αναπτυχθεί το κανονιστικό πλαίσιο για τη λειτουργία πρατηρίων υδρογόνου για τον ανεφοδιασμό όλων των τύπων οχημάτων. Ωστόσο, η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου για τις Μεταφορές απαιτεί αρκετά βήματα ακόμη, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, ο οποίος δήλωσε μεταξύ άλλων: «εξετάζουμε τη δυνατότητα συνεργασίας με τον «Δημόκριτο», ο οποίος έχει την τεχνογνωσία και την εμπειρία να συμβάλλει στην προετοιμασία αυτού του πλαισίου».

Τι γίνεται στην Ευρώπη

Στην Ευρώπη τα λεωφορεία υδρογόνου κατασκευάζονται από τη Solaris, τη Mercedes-Benz και τη Van Hool. Ειδικότερα, πρώτη στις ταξινομήσεις λεωφορείων υδρογόνου είναι η βελγική Van Hool με 96 μονάδες, ακολουθεί η πολωνική Solaris με 38 μονάδες και Τρίτη η Mercedes-Benz με 4 μονάδες.

Είναι το υδρογόνο το καύσιμο του μέλλοντος;

Ενώ στην Ευρώπη γίνονται σοβαρές κινήσεις ώστε να διαδοθεί η υδρογονοκίνηση, οι Έλληνες προχωράμε ακόμα διστακτικά στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης. Τα υδρογονοκίνητα οχήματα διαθέτουν έναν αυξημένο βαθμό αυτονομίας, επειδή το καύσιμο μπορεί να μεταφερθεί σε περιοχές όπου δεν υπάρχει ηλεκτρικό δίκτυο. Επιπλέον, ο ανεφοδιασμός τους εξακολουθεί να γίνεται πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι ενός ηλεκτρικού, ωστόσο τα πρατήρια υδρογόνου είναι ελάχιστα.

Της Βένιας Αντωνίου