Millenials & Gen Z: Πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους;

Μillenials και Gen Z: Ακριβά γούστα ακόμα και με μικρή αγοραστική δυνατότητα… Αγορές με προσωπικό χαρακτήρα, αγάπη για το αυθεντικό, καθημερινότητα με πρωταγωνιστή τον ψηφιακό κόσμο.

Οι επιλογές και η στάση των νέων διαμορφώθηκαν από τα σοκ που πέρασαν… Παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, ύφεση, πανδημία. Αυτά έσπειραν στους νέους απαισιοδοξία για το αύριο και αβεβαιότητα. Η τελευταία τους ωθεί σε παρορμητικές δαπάνες σε μια προσπάθεια να επιστρέψουν στην κανονικότητα απολαμβάνοντάς την όσο περισσότερο μπορούν. Με άλλα λόγια η στέρηση οδήγησε στην υπερκατανάλωση.

Επέκταση πληρωμών… μια συχνή “παγίδα”

Το “αγοράστε τώρα και πληρώστε αργότερα” οδηγεί τους νέους να γίνουν πολλές φορές πιο σπάταλοι από όσο νομίζουν. Η πρόσβαση σε μέσα επέκτασης πληρωμών ενθαρρύνει την εύκολη κατανάλωση, χωρίς πολλή σκέψη. Σύμφωνα με την εταιρία έρευνας αγοράς Forrester, οι περισσότεροι χρήστες εφαρμογών “αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα” είναι περίπου είκοσι χρονών.

Απαίτηση για απρόσκοπτες αγορές – μικρή ανεκτικότητα

Αρκεί να σκεφτούμε ότι πάνω από τα δύο τρίτα των Αμερικανών ηλικίας 18 έως 34 ετών περνούν τέσσερις ή περισσότερες ώρες στις συσκευές τους κάθε μέρα για να αντιληφθούμε ότι ο ψηφιακός κόσμος είναι… η πρώτη φύση τους. Στην πραγματικότητα οι πιο νέοι καταναλωτές δεν γνώρισαν ποτέ κόσμο χωρίς smartphone. Τι απαιτούν; Γρήγορες και εύκολες αγορές, έχουν πολύ μικρή ανοχή σχετικά με τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων που αγοράζουν. Επίσης, τους αρέσουν οι συνδρομές και η κοινή πρόσβαση σε προϊόντα/ υπηρεσίες.

Πού αναζητούν έμπνευση…

Εμπνέονται και επηρεάζονται από το Instagram και το TikTok κυρίως σε ό,τι αφορά τη μόδα, την ομορφιά και το lifestyle. Επιδιώκουν να βλέπουν καθημερινά σχετικά βίντεο, ενώ ο μέσος αγοραστής της Gen Z κάνει την πρώτη του αγορά ειδών πολυτελείας σε ηλικία 15 ετών.

Ήξερες ότι…

  • Η Ευρωπαϊκή Ένωση φιλοξενεί περίπου 125 εκατομμύρια ανθρώπους ηλικίας μεταξύ δέκα έως 34 ετών.
  • Η Αμερική φιλοξενεί αντίστοιχα 110 εκατομμύρια Gen Z και millennials, δηλαδή το ένα τρίτο του πληθυσμού.
  • Οι ετήσιες δαπάνες των αμερικανικών νοικοκυριών των Gen Z και των millennials έφτασαν τα 2,7 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2021, περίπου το 30% του συνόλου.
  •  Το ένα τέταρτο των Gen Z αμφέβαλλε ότι θα ήταν σε θέση να αντέξουν οικονομικά να συνταξιοδοτηθούν σύμφωνα με μελέτη της McKinsey, που δημοσιεύθηκε το 2022.
  • Οι Αμερικανοί millennials και οι Gen Zs έχουν λιγότερο πλούτο από τους Gen X ή Boomers όταν οι τελευταίοι ήταν στην ίδια ηλικία.
  • Η KPMG διαπίστωσε ότι οι νέοι της Gen Z σε 16 χώρες ανησυχούν περισσότερο για την κλιματική αλλαγή και τις φυσικές καταστροφές από οποιαδήποτε άλλη γενιά.