Είστε έτοιμοι για το “Καλάθι του νονού” & το “Καλάθι του Πάσχα”;

Το Πάσχα πλησιάζει και το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις καθιερωμένες αγορές. Όσοι έχουν βαφτιστήρια παραδοσιακά θα τους προσφέρουν λαμπάδα και δώρο, ενώ δεν θα λείψουν και οι απαραίτητες αγορές για το πασχαλινό τραπέζι.

Πάμε να μάθουμε περισσότερα για τα νέα καλάθια!

Το Καλάθι του νονού θα ισχύσει από την Τετάρτη 29 Μαρτίου μέχρι τις 15 Απριλίου και θα περιλαμβάνει είδη που σχετίζονται με τα δώρα του Πάσχα, όπως παιχνίδια, σοκολατένια αβγά, λαμπάδες κ.α.

Επιπλέον, στις 4 Απριλίου θα είναι διαθέσιμο και το Καλάθι του Πάσχα που ουσιαστικά αντικαθιστά το Καλάθι της Σαρακοστής και έρχεται να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών αναφορικά με αγορές τροφίμων για το πασχαλινό τους τραπέζι. Το πασχαλινό καλάθι περιλαμβάνει αρνί, τσουρέκια κ.α.

Έρευνα για το Καλάθι του Νοικοκυριού

Στο πλαίσιο των υπουργικών ανακοινώσεων, παρουσιάστηκε μελέτη που εκπονήθηκε από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Philips της Κύπρου με θέμα: «Ανάλυση Συμπεριφοράς των Τιμών των Προϊόντων του Καλαθιού του Νοικοκυριού και Σύγκριση αυτών με τα Στοιχεία Τιμών της ΕΛΣΤΑΤ της Περιόδου Ιανουάριος 2022 – Ιανουάριος 2023».

Η συγκεκριμένη έρευνα έγινε ανεξάρτητα και την παρουσίασαν ο καθηγητής του ΕΚΠΑ, Νικόλαος Ηρειώτης και ο πρόεδρος του Philips University, Φίλιππος Κωνσταντίνου.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, η αξία του καλαθιού όλων των εταιριών από την 1η εβδομάδα εφαρμογής του έως και την 15η εβδομάδα έχει μειωθεί για όλες τις εταιρίες, με μεγαλύτερη μεταβολή για την περίοδο να είναι -22,18%, ενώ από τις 12 εταιρίες οι 11 είχαν μείωση πάνω από -7% και μία είχε μείωση -3,34%.

Επιπλέον, από την έρευνα προέκυψε ότι η λειτουργία του καλαθιού υπήρξε επιτυχής, καθώς και ότι πρόκειται για ένα αποτελεσματικό εργαλείο που λειτουργεί υπέρ των καταναλωτών. Ακόμη, δεν δυσχεραίνει τη λειτουργία της ελεύθερης οικονομίας. Η έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει τα αποτελέσματα της πρώτης που είχε αναδείξει τη θετική συμβολή του καλαθιού του νοικοκυριού στο καταναλωτικό κοινό.

Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι μεταξύ των εταιριών υπήρξε ανταγωνισμός στην αξία καλαθιών που προσέφεραν σε εβδομαδιαία βάση και αυτό λειτούργησε υπέρ των καταναλωτών.