Διονύσης Λίβερης, δημοσιογράφος
Η Apple εργάζεται πάνω σε ένα δικό της πλήρως αυτόνομο όχημα, στο οποίο δεν θα έχει συμμετοχή ο οδηγός! Πρόκειται για κάτι που κανείς άλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν έχει υλοποιήσει μέχρι σήμερα.
Απευθυνθήκαμε στον δημοσιογράφο Διονύση Λίβερη (http://www.autoliveris.gr/) που μας έδωσε τα φώτα του αναφορικά με την αυτόνομη οδήγηση.
«Ενώ σήμερα το κυρίαρχο θέμα στις συζητήσεις για το μέλλον της
αυτοκίνησης, είναι η ηλεκτροκίνηση, κάποιοι άλλοι έχουν ήδη περάσει
στην επόμενη πίστα!» μας λέει χαρακτηριστικά ο Διονύσης Λίβερης και συμπληρώνει ότι «πρόκειται για την αυτόνομη οδήγηση ή απλά το αυτοκίνητο που κινείται μόνο του, θέμα που βεβαίως συνδέεται με την ηλεκτροκίνηση αλλά και τη συνδεσιμότητα μέσω 5G δικτύων μα και τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας».
Αναφορικά με την Apple, αναφέρει ότι «επιταχύνει τον σχεδιασμό και την εξέλιξη του αυτοκινήτου της αφιερώνοντας όλες τις υποδομές της στην έρευνα για τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, με σκοπό να λύσει αυτόν τον τεχνολογικό “γόρδιο δεσμό” της αυτοκίνησης».
Ο Διονύσης Λίβερης αναλύει στο Say Yes …to the Press τι πρόκειται να γίνει στο μέλλον: «Οι σύγχρονες τάσεις κινητικότητας, η ψηφιακή τεχνολογία και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ωθούν τους κατασκευαστές σε μία πρωτοφανή μετάλλαξη στην ιστορία τους. Ο παραδοσιακός κατασκευαστής κινητήρων και αυτοκινήτων θα γίνει μελλοντικά πάροχος υπηρεσιών κινητικότητας.
Στο μέλλον, μαζί με την αυτόνομη οδήγηση θα αναπτυχθούν το car
sharing (διαμοιρασμός αυτοκινήτων), τα κοινόχρηστα έξυπνα αυτοκίνητα
και οι μαγνητικοί δρόμοι.
Νέες πτυχές που θα παίξουν σημαντικό ρόλο στον μετασχηματισμό της
αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία θα αλλάξει μορφή και θα
δραστηριοποιείται περισσότερο στην τυποποίηση των τεχνολογιών».
Τα λάθη θα ελαχιστοποιηθούν
Η αυτόνομη οδήγηση θα εξασφαλίσει ως έναν βαθμό την ασφαλή κίνηση
των αυτοκινήτων, επισημαίνει ο Διονύσης Λίβερης. «Η προηγμένη τεχνολογία, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και η ανάπτυξη των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης ουσιαστικά θα περιορίσει στο ελάχιστο τον παράγοντα “λάθος” και θα δώσει δυνατότητα οδήγησης ενός αυτοκινήτου ακόμη και κάτω από δύσκολες οδηγικές συνθήκες.
Τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα σήμερα προσφέρουν συστήματα
αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και πολλά από αυτά έχουν περάσει στο
επίπεδο 3. Μια σειρά από δεδομένα, που συλλέγονται από τα ραντάρ και
τους αισθητήρες, αναλύονται προς όφελος της ασφάλειας του οδηγού.
Παράλληλα, συγκεντρώνονται δεδομένα που θα παίξουν καθοριστικό
ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία και θα εξελίξουν τα μελλοντικά
αυτοκίνητα. Αυτή η επεξεργασία των δεδομένων συμβάλλει στηνπεραιτέρω ανάπτυξη των εφαρμογών που στηρίζονται στη τεχνητή
νοημοσύνη και οι ανανεωμένες εκδόσεις θα προσαρμοστούν στα
μελλοντικά οχήματα.
Έρευνες έχουν δείξει ότι τα περισσότερα ατυχήματα στους δρόμους
γίνονται από λάθος του οδηγού. Σε περίπτωση που αυτό περιοριστεί, τότε
είναι βέβαιο ότι θα μειωθούν και τα ατυχήματα. Δεν είναι τυχαίο το
γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θεσπίσει την υποχρεωτικότητα
πολλών τέτοιων συστημάτων στα αυτοκίνητα για τα επόμενα χρόνια, που
έχουν ως σκοπό τη μείωση των ατυχημάτων».