2034 To μυθιστόρημα του επόμενου Παγκόσμιου Πολέμου

Δύο πρώην υψηλόβαθμοι στρατιωτικοί, δύο βραβευμένοι συγγραφείς, μας παραδίδουν ένα ανατριχιαστικό, αυθεντικό, γεωπολιτικό θρίλερ που μας μεταφέρει στην ύψιστη ναυτική σύγκρουση ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Νότια Σινική Θάλασσα το 2034, κι από εκείνη τη στιγμή χαράζεται η εφιαλτική επόμενη ημέρα του Γ΄ Παγκόσμιου Πολέμου! Στο μυθιστόρημα των δύο πρώην στρατιωτικών Σταυρίδη – Άκερμαν, ο Πούτιν είναι 80 ετών και έχει ήδη υποτάξει την Ουκρανία. Ο Γ΄ Παγκόσμιος όμως αφήνει απέξω τη γερασμένη Ευρώπη και τη Ρωσία: όλα παίζονται ανάμεσα στις ΗΠΑ, στην Κίνα και στην Ινδία… Τρομαχτικά ρεαλιστικό, αυτό που οι Αμερικάνοι θα αποκαλούσαν cautionary tale… Από τις εκδόσεις ΚΑΚΤΟS.

2 B

Εμείς οι εξωφρενικότεροι των παλαβών της γης

Η ιστορία της τραγικής ερωτικής σχέσης του δανδή των Αθηνών Περικλή Γιαννόπουλου με τη ζωγράφο Σοφία Λασκαρίδη. Ο Περικλής Γιαννόπουλος μαζί με τον Ιωάννη Συκουτρή είναι οι δύο διασημότεροι αυτόχειρες του ελληνικού εικοστού αιώνα. Αυτοκτόνησε στον Σκαραμαγκά, έφιππος. Πυροβόλησε τον κρόταφό του αφήνοντας το άλογό του να επιστρέψει στην ακτή. Ήταν Απρίλιος του 1910. Δανδής των Αθηνών, δεν άφησε παρά μόνο μερικές σελίδες, γραμμένες στα ελληνικά του, που με την παραληρηματικότητά τους αναδεικνύουν τη δύναμη της γλώσσας μας. Τα κείμενά του προγραμμάτισαν την αισθητική της ελληνικής δημιουργίας από τη Γενιά του Τριάντα ως τον Ελύτη. Επηρέασαν ποιητές όπως ο Σικελιανός και όλη τη ζωγραφική που ακολούθησε. Η αγάπη του Γιαννόπουλου για το ελληνικό τοπίο είναι δεμένη με τον έρωτά του για τη ζωγράφο Σοφία Λασκαρίδη. Τη συνάντησε τυχαία σ’ έναν δρόμο της Καλλιθέας, όμως έγινε η μοίρα του. Η ερωτική τους σχέση είναι η καρδιά του αφηγήματος. Παρεξηγημένος, παραμελημένος, σήμερα ο Γιαννόπουλος είναι βορά ενός ελληνοκεντρικού εθνικισμού. Ο συγγραφέας προσπαθεί να τον δικαιώσει. Ο ελληνοκεντρισμός του είναι η απολογία μιας Ελλάδας που μέσα από την ταυτότητά της φιλοδοξούσε να πρωταγωνιστήσει στην Ευρώπη, άρα στον κόσμο, του καιρού του. Στράφηκε στο τοπίο όπως ο Πικάσο στράφηκε στις αφρικανικές μάσκες. Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.