Πες μου τι κατοικίδιο έχεις να σου πω πόσο ρισκάρεις!

Προτιμάς σκύλο ή γάτα για κατοικίδιο;

Όποια κι αν είναι η επιλογή σου το ερώτημα είναι “γιατί”. Την απάντηση σε αυτό την έδωσε πρόσφατη έρευνα η οποία εξέτασε πώς τα κατοικίδια επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρινόμαστε στο ρίσκο.
Ποιοι παίρνουν τα μεγαλύτερα ρίσκα;
Όσοι επιλέγουν να συγκατοικούν με σκύλο τείνουν να παίρνουν μεγαλύτερα ρίσκα σύμφωνα με την έρευνα. Επιπλέον τείνουν να ανταποκρίνονται περισσότερο σε διαφημίσεις που που σχετίζονται με την επιβράβευση. Από την άλλη, όσοι προτιμούν ως κατοικίδια τις γάτες είναι πιο προσεκτικοί και είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν περισσότερο σε διαφημίσεις που σχετίζονται με την αποφυγή κινδύνου.

Ήξερες ότι…
…Τα κατοικίδια ασκούν πάνω μας επιρροή όπως οι φίλοι και οι συγγενείς μας. Ο Lei Jia, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης έπειτα από διαδικασία 11 μελετών που έκανε με συναδέλφους του, marketeers κατέληξε στο παραπάνω συμπέρασμα.

Ας δούμε μερικές ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις των ερευνητών:
– “Ζητήσαμε από 225 άτομα να δουν τέσσερις έντυπες διαφημίσεις που παρουσίαζαν είτε γάτα, είτε σκύλο και μετά να αποφασίσουν πού θα διέθεταν μια επένδυση 2.000 δολαρίων. Διαπιστώσαμε ότι η έκθεση σε σκύλους οδήγησε τους συμμετέχοντες να είναι πιο πιθανό να επενδύσουν περισσότερα χρήματα σε μετοχές”.
Σε άλλη μελέτη συμμετείχαν 283 προπτυχιακοί φοιτητές, που τους ζητήθηκε να θυμηθούν εμπειρία που αφορούσε γάτα ή σκύλο.
Στη συνέχεια διάβασαν τυχαία μια διαφήμιση, για μια επιχείρηση μασάζ που είτε επισήμαινε πώς τα μασάζ αυξάνουν τον μεταβολισμό, ενισχύουν το ανοσοποιητικό και αναζωογονούν το σώμα, είτε το πώς καταπραΰνουν τους πόνους του σώματος, ανακουφίζουν από την ένταση και μειώνουν το στρες. Στην πρώτη περίπτωση τα μηνύματα της διαφήμισης προσελκύουν κυρίως όσους αναζητούν ανταμοιβές ενώ στη δεύτερη όσους είναι πολύ προσεκτικοί.

“Τους είπαμε ότι η εταιρεία πρόσφερε δωροκάρτες 50 δολαρίων, με βάση το ποσό που ήταν διατεθειμένοι να επενδύσουν. Όσοι είχαν ανάμνηση με αλληλεπίδραση που είχαν με σκύλο έκαναν πολύ υψηλότερες προσφορές όταν εκτέθηκαν σε διαφημίσεις που προσανατολίζονται στην ανταμοιβή και όχι στον κίνδυνο. Αντίθετα, όσοι θυμήθηκαν τη συναναστροφή με γάτα προσέφεραν πολύ υψηλότερες προσφορές, όταν είδαν διαφημίσεις που είχαν στο επίκεντρο την αποστροφή του κινδύνου”.