Όταν η μόδα γράφει ιστορία, δεν περιορίζεται σε πασαρέλες. Γίνεται πρωτοσέλιδο, οικονομική είδηση και αντικείμενο συλλογής. Τρεις μεγάλες ειδήσεις από τον κόσμο της μόδας αποκαλύπτουν τη δύναμη των συμβόλων, των αποφάσεων και των στρατηγικών κινήσεων.
Η αυθεντική Birkin πωλήθηκε για $10 εκατομμύρια – και έγινε θρύλος
Ήταν το 1984 όταν η Jane Birkin, στο πλάι του τότε διευθύνοντα συμβούλου της Hermès, Jean-Louis Dumas, συνέλαβε αυθόρμητα την ιδέα για μια ευρύχωρη, κομψή και πρακτική τσάντα. Αυτό το πρωτότυπο κομμάτι, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για εκείνη, δεν ήταν απλώς το πρώτο Birkin – ήταν το Birkin.
Χθες, αυτό το ιστορικό αντικείμενο πέρασε από τη μόδα στην αιωνιότητα: πωλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s στο Παρίσι για 8,6 εκατομμύρια ευρώ (περίπου $10,1 εκατομμύρια), καθιστώντας το το πιο ακριβό fashion item που έχει πωληθεί ποτέ σε ευρωπαϊκή δημοπρασία.
Η τιμή εκκίνησης ήταν €1,7 εκατομμύρια, με τις αρχικές εκτιμήσεις να τοποθετούν την τελική τιμή μεταξύ €1 και €2 εκατομμυρίων. Ωστόσο, η δημοπρασία εξελίχθηκε σε μάχη για συλλέκτες υψηλού προφίλ, με τελικό νικητή έναν ιδιώτη συλλέκτη από την Ιαπωνία.
Το Birkin δεν είναι απλώς τσάντα – είναι σύμβολο status, ιστορίας και χειροτεχνίας. Και το συγκεκριμένο κομμάτι είναι το ίδιο το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίστηκε ένας από τους ισχυρότερους μύθους της μόδας.
Αλλαγή ηγεσίας στην Converse: O Aaron Cain παίρνει το τιμόνι
Μετά από δύο χρόνια στο τιμόνι της Converse, ο Jared Carver αποχωρεί από τη θέση του CEO και παραδίδει τη σκυτάλη στον Aaron Cain, έναν έμπειρο βετεράνο της Nike με 21 χρόνια προϋπηρεσία στην εταιρεία.
Η είδηση ανακοινώθηκε μέσω εσωτερικού memo από τον Πρόεδρο και CEO της Nike, Elliott Hill, ενώ η μετάβαση θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουλίου.
Η αλλαγή έρχεται σε μια περίοδο που η Converse προσπαθεί να αντιστρέψει την πτωτική της πορεία: τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα δείχνουν πτώση πωλήσεων 19%, με συνολικό κύκλο εργασιών $1,7 δισ..
Η επιλογή του Cain θεωρείται στρατηγική: πρόκειται για στέλεχος με βαθιά γνώση τόσο του brand όσο και της parent company, Nike. Στόχος του είναι να επαναπροσδιορίσει τη Converse ως παίκτη-κλειδί στη σύγχρονη sneaker κουλτούρα, με νέα έμφαση σε καινοτομία, youth culture και συναισθηματικό branding.
Bain Capital: Σκέφτεται την πώληση της Canada Goose
Σε άλλη μια σημαντική κίνηση στον χώρο της μόδας, η Bain Capital εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει το μερίδιό της στην Canada Goose, τη διάσημη καναδική μάρκα με τα πολυτελή παρκά και τον high-end outdoor χαρακτήρα.
Η εταιρεία έχει στην κατοχή της σημαντικό ποσοστό της Canada Goose από το 2013 και η είδηση περί πιθανής πώλησης έχει πυροδοτήσει αναλύσεις και εικασίες για το μέλλον του brand. Η Canada Goose, παρότι γνώρισε εκρηκτική ανάπτυξη την περασμένη δεκαετία, έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις στις ασιατικές αγορές και ερωτήματα γύρω από τις πρακτικές της, ειδικά σε ό,τι αφορά τη χρήση γούνας.
Η ενδεχόμενη αποχώρηση της Bain θα μπορούσε να σηματοδοτήσει είτε μια αλλαγή στρατηγικής, είτε το άνοιγμα της εταιρείας προς νέους επενδυτές και νέα κεφάλαια.
Η μόδα είναι οικονομία, σύμβολο και εξουσία
Μια τσάντα που αγγίζει τα $10 εκατομμύρια, ένας CEO που αναλαμβάνει μετά από βουτιά πωλήσεων, κι ένας κολοσσός που ίσως αλλάξει χέρια – όλα αυτά αποδεικνύουν πως η βιομηχανία της μόδας είναι ένα δυναμικό πεδίο όπου συνυπάρχουν το συναίσθημα, η επένδυση και η στρατηγική.
Και όσο κι αν αλλάζει το τοπίο, ένα πράγμα παραμένει σταθερό: η μόδα δεν είναι ποτέ απλώς ρούχα. Είναι ιστορίες.