National Hug Your Boss Day: Ποια είναι, τελικά, η σχέση μας με τα αφεντικά μας;

Κάθε χρόνο, η National Hug Your Boss Day έρχεται να μας θυμίσει κάτι που συχνά ξεχνάμε: πίσω από κάθε τίτλο, πίσω από κάθε “διευθυντής” ή “CEO”, υπάρχει απλώς ένας άνθρωπος. Ένας άνθρωπος που κουβαλάει άγχος, στόχους, deadlines, ευθύνες – αλλά και ανάγκη για αναγνώριση, κατανόηση, ακόμα και… μία αγκαλιά!

Κι όμως, η σχέση με το αφεντικό μας δεν είναι ποτέ απλή. Από τη μια υπάρχει η ιεραρχία, οι κανόνες, η εξουσία. Από την άλλη, περνάμε σχεδόν το μισό της ζωής μας δουλεύοντας δίπλα του, μοιραζόμαστε ιστορίες, στιγμές, μικρές και μεγάλες μάχες. Μοιάζει κάπως με τις οικογενειακές σχέσεις: μπορεί να σε εμπνέει, να σε στηρίζει, να σε απογειώνει — ή, αντίθετα, να σε φθείρει, να σε κάνει να μετράς αντίστροφα τις ώρες μέχρι να φύγεις.

Αλήθεια, πόσο κοντά νιώθεις στο δικό σου αφεντικό; Είναι ο μέντοράς σου, ο άνθρωπος που σε εμπιστεύεται και σε εξελίσσει; Ή είναι εκείνος που σε κάνει να κοιτάς το ρολόι πιο συχνά απ’ ό,τι θα ήθελες; Στην πραγματικότητα, οι “καλοί” εργοδότες δεν χρειάζονται μια επίσημη μέρα για να τους δείξεις την εκτίμησή σου. Χτίζουν καθημερινά γέφυρες με την ομάδα τους, κι εσύ το ανταποδίδεις με αφοσίωση, δημιουργικότητα, αλήθεια.

Η National Hug Your Boss Day μπορεί να ακούγεται αστεία (γιατί ποιος θα τολμήσει να πάει σοβαρά να αγκαλιάσει το αφεντικό του σήμερα;), αλλά είναι μια ωραία υπενθύμιση: η δουλειά μας δεν είναι μόνο projects και νούμερα. Είναι σχέσεις. Και καμία επιχείρηση δεν μπορεί να πάει μακριά αν δεν χτιστεί πρώτα αυτή η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο “αφεντικό” και την ομάδα του.

Οπότε, αν δεν θέλεις να δώσεις κυριολεκτικά μια αγκαλιά σήμερα, πες του ένα “ευχαριστώ”. Στείλε ένα μήνυμα, κάνε ένα ειλικρινές κομπλιμέντο, δείξε πως αναγνωρίζεις ότι και το δικό του γραφείο έχει βάρος. Γιατί, στο τέλος της ημέρας, όλοι είμαστε άνθρωποι — και μια καλή κουβέντα μπορεί να είναι η πιο πολύτιμη “αγκαλιά”.

Fun Facts

  •  Η National Hug Your Boss Day ξεκίνησε το 2008 στο Ηνωμένο Βασίλειο ως μια παιχνιδιάρικη καμπάνια για να προωθήσει καλύτερες σχέσεις στον χώρο εργασίας.

  •  Μελέτες δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι που νιώθουν ότι το αφεντικό τους τους εκτιμά, είναι έως και 60% πιο παραγωγικοί.

  • Σύμφωνα με έρευνα του 2019, 1 στους 4 υπαλλήλους δήλωσε πως θα τολμούσε να αγκαλιάσει το αφεντικό του σε ειδική περίσταση (οι υπόλοιποι το σκέφτονται ακόμη).

Ήξερες ότι;

  • Η αγκαλιά δεν είναι απλώς μια τυπική κίνηση. Επιστημονικά, μειώνει την κορτιζόλη (την ορμόνη του στρες) και αυξάνει την οξυτοκίνη, που ενισχύει το αίσθημα εμπιστοσύνης.

  • Σε κάποιες εταιρείες του εξωτερικού, οι managers κάνουν “gratitude rounds”, μικρούς γύρους για να ευχαριστήσουν προσωπικά κάθε μέλος της ομάδας — μια λεκτική “αγκαλιά” που ανεβάζει την ψυχολογία.

  • Στην Ιαπωνία, αντί για αγκαλιές, το “bow” (υπόκλιση) παραμένει ο απόλυτος τρόπος σεβασμού και σύνδεσης στον χώρο εργασίας.

    Εσύ τι λες; Θα αγκάλιαζες το αφεντικό σου σήμερα;
    Και αν είσαι εσύ το αφεντικό πως θα σου φαινόταν μία τέτοια έκρηξη αγάπης;