To 2025 θα είναι έτοιμη η πρώτη υποδομή στον κόσμο που θα μας επιτρέπει να φορτίζουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά μας εν κινήσει!
Πρόκειται για μια καινοτομία που αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο που θα γίνονται οι μεταφορές στο μέλλον! Σε αυτό το πλαίσιο έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή υποδομής φόρτισης εν κινήσει στον αυτοκινητόδρομο Ε20 ανάμεσα στις πόλεις της Στοκχόλμης, του Γκέτεμποργκ και του Μάλμε.
Εφόσον ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, η Σουηδία θα περάσει στην επόμενη φάση που αφορά στην κατασκευή 3.000 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομων με μόνιμη φόρτιση. Στόχος είναι όχι μόνο να εξυπηρετούνται τα ηλεκτροκίνητα ΙΧ, αλλά να διευκολύνονται και τα βαρέα οχήματα τα οποία έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες.
Στον δρόμο για τη δυναμική φόρτιση
Με τον όρο “δυναμική φόρτιση” εννοούμε τη φόρτιση που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της κίνησης και στα θετικά της είναι ότι παρέχει μεγάλη ευελιξία στις μεταφορές.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών η δυναμική φόρτιση είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε φθηνότερη παραγωγή βαρέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αφού δεν θα χρειάζονται τόσο μεγάλες μπαταρίες.
Οι 3 επιλογές φόρτισης που εξετάζονται
Παρόλο που υπάρχει προθεσμία προκειμένου να ολοκληρωθεί ο ηλεκτροδοτημένος δρόμος, ο τρόπος φόρτισης δεν έχει ακόμα αποφασιστεί. Μελετώνται τρεις πιθανές επιλογές: Η πρώτη επιλογή είναι τα εναέρια καλώδια για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας – δηλαδή όπως λειτουργούν λεωφορεία και τραμ. Η δεύτερη επιλογή είναι η αγώγιμη φόρτιση, η οποία λειτουργεί για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και για ιδιωτικά αυτοκίνητα με την προϋπόθεση ότι υπάρχει ένα σύστημα αγωγιμότητας. Η τρίτη επιλογή είναι η επαγωγική φόρτιση, όπου απαιτούμενος εξοπλισμός βρίσκεται κάτω από την άσφαλτο.
Πάντως, σύμφωνα με ερευνητές από το τεχνολογικό πανεπιστήμιο Chalmers δεν χρειάζεται να ηλεκτροδοτηθούν όλοι οι δρόμοι στη Σουηδία αλλά μόνο το 25%.
“Πληρώνω όσο οδηγώ”
Ένα πιο δίκαιο σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων εξετάζουν ορισμένες χώρες της Ευρώπης.
Η νέα έκθεση του Κέντρου Μελετών Πολιτικής της Μεγάλης Βρετανίας, «Το μέλλον της οδήγησης», προτείνει να καταργηθεί ο φόρος καυσίμων και ο ειδικός φόρος οχημάτων VED για όλα τα οχήματα, και να αντικατασταθούν από σύστημα χρέωσης ανά χιλιόμετρο. Μάλιστα
το σύστημα χρέωσης ανά χιλιόμετρο θα πρέπει αρχικά να ισχύει μόνο για τα ηλεκτρικά οχήματα, επειδή εξακολουθούν να πληρώνουν λιγότερα από τα αντίστοιχα βενζίνης και ντίζελ.