5)Kallistefi Olive Gems: Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που ξεχωρίζει για τη γεύση του

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο Elikto προέρχεται από ελαιώνες σε όλη την Ελλάδα. Είναι αποτέλεσμα ψυχρής έκθλιψης, αποκλειστικά με μηχανικά μέσα, από πράσινους άγουρους καρπούς που έχουν συλλεχθεί χειρωνακτικά. Το λογότυπο και το μπουκάλι του είναι σχεδιασμένα από τον Χρήστο Τριβυζά και αντανακλούν ακριβώς αυτό που αντιπροσωπεύει η εταιρεία: ένα φόρο τιμής στην πολιτισμική κληρονομιά των Ελλήνων, που πρώτοι κατέγραψαν τα οφέλη της ελιάς και του ελαιολάδου για την υγεία και διέδωσαν αυτή τη γνώση σε όλο τον κόσμο. Το όνομα της εταιρείας προέρχεται από την “Καλλιστέφανο ελαία”, που σύμφωνα με το μύθο φύτεψε ο ίδιος ο Ηρακλής. Από αυτήν έκοβαν κλαδιά για να σχηματίσουν στεφάνια ως ύψιστη τιμή προς τους Ολυμπιονίκες. Η συσκευασία έχει βραβευτεί με το χάλκινο βραβείο στην κατηγορία “Σχεδιασμός συσκευασίας – Branding” στα  Specialist Awards της Gourmet Exhibition 2021.

“Μου πήρε 1,5 χρόνο να στήσω την εταιρεία, γιατί ήθελα να δώσω μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες. Η στρατηγική μας από την αρχή ήταν να δημιουργηθεί ένα εξαγώγιμο προϊόν. Στις αρχές του 2020 το προϊόν ήταν έτοιμο για εξαγωγή, όμως μας πρόλαβε η πανδημία. Η νέα κατάσταση που διαμορφώθηκε ήταν δύσκολη, ιδιαίτερα για τα νέα προϊόντα στην αγορά” λέει ο κ. Γκόμας.

Με την πρώτη του εμφάνιση στην αγορά, το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο Elikto απέσπασε για 2η συνεχόμενη χρονιά το ασημένιο βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό ελαιολάδου στο Βερολίνο. “Στόχος μου ήταν το ασημένιο, και όχι το χρυσό βραβείο στο διαγωνισμό”, επισημαίνει ο κ. Γκόμας και εξηγεί γιατί: “Τα κριτήρια των δοκιμαστών για την ανάδειξη των νικητών είναι το πόσο φρουτώδες, πικρό και πικάντικό είναι το ελαιόλαδο. Τα ελαιόλαδα που καταλαμβάνουν τις υψηλότερες θέσεις έχουν τόσο έντονο πικρό και πικάντικο χαρακτήρα, που δύσκολα μπορεί να τα απολαύσει ο μέσος καταναλωτής. Συνεπώς, η διάκριση αυτή για εμάς σημαίνει ότι έχουμε ένα εγγυημένα ποιοτικό προϊόν, με προδιαγραφές τέτοιες ώστε να έχει ευρεία απήχηση στο διεθνές αγοραστικό κοινό”.

“Ο μέσος καταναλωτής, δυστυχώς δεν εκπαιδεύτηκε ποτέ, έτσι ώστε να διαθέτει ανεπτυγμένο γευστικό κριτήριο σε σχέση με το ελαιόλαδο. Ακόμα και στην Ελλάδα, με την μεγαλύτερη κατά κεφαλήν κατανάλωση στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι παράγουμε πια μερικά από τα καλύτερα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα στον κόσμο,οι έρευνες λένε ότι δυστυχώς παραμένουν πολλοί εκείνοι που επιλέγουν να καταναλώνουν το ελαιόλαδο που αγοράζουν σε τενεκέ από τον συγγενή ή τον φίλο στο χωριό. Όποιος απ’ την άλλη εκπαιδεύει τον ουρανίσκο του σε πραγματικά εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, δύσκολα μπορεί να γυρίσει πίσω σε τακτικές των προηγούμενων δεκαετιών. Στον τομέα αυτό, έχουν αρχίσει να γίνονται ορισμένα πολύ σημαντικά βήματα: οι νεότεροι Έλληνες σεφ μυούνται στη γευσιγνωσία του ελαιολάδου, ως μία από τις δεξιότητες που διδάσκονται σε σύγχρονους ψαγμένους εκπαιδευτικούς φορείς. Η Olive Oil List εισάγεται σταδιακά στο μενού των καλύτερων εστιατορίων”. 

Σχετικά με τα μελλοντικά του σχέδια, ο κ. Γκόμας αναφέρει: “Όραμά μας είναι να λανσάρουμε και άλλα προϊόντα γύρω από την ελιά, όπως βρώσιμες ελιές, αρωματικά ελαιόλαδα, πατέ ελιάς και άλλα. Στο άμεσο μέλλον θα λειτουργήσει το δικό μας e-shop. Θα συνεργαστούμε επίσης με επιχειρήσεις τουρισμού και εστίασης σε όλη την Ελλάδα”.

Μαρία Δένδια

editor@sayyescomm.gr