Της Μαρίας Ακριβού
Ορμώμενη εκ Κοζάνης, αλλά με κοσμοπολίτικο αέρα και παρουσία σε περισσότερες από 35 χώρες και 4 Ηπείρους, η Alfa Pastry έχει ως κύριο μέλημα να μυήσει τους ξένους στις ελληνικές χωριάτικες πίτες.
Οι απώλειες που προέκυψαν στον κλάδο του HO.RE.CA., λόγω της πανδημίας, δεν στάθηκαν ικανές να ανακόψουν την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας, η οποία κατάφερε το 2020, με σωστές και μεθοδικές κινήσεις, να συνεχίσει απρόσκοπτα την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου ύψους € 1,1 εκ., ολοκληρώνοντας επενδυτικό σχέδιο ύψους € 6,2 εκ., το οποίο ήταν σε εφαρμογή από το 2017.
Σημαντική ώθηση δόθηκε από το οργανωμένο λιανεμπόριο
Σύμφωνα με στοιχεία του IRI η αγορά κατεψυγμένης ζύμης τη χρονιά που πέρασε ενισχύθηκε κατά 17%, με την Alfa Pastry να σημειώνει αντίστοιχα άνοδο πωλήσεων της τάξης του 24,5%, ποσοστό το οποίο την τοποθέτησε στην 1η θέση της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Το 2020 η Αlfa Pastry εξακολούθησε να επενδύει σε καινοτόμα προϊόντα, δημιουργώντας μια νέα κατηγορία, αυτή των ημι-έτοιμων γλυκών – «Τα δικά μας γλυκά» – που ψήνονται απευθείας από την κατάψυξη, ενώ έφερε στο οικογενειακό τραπέζι τη νέα σειρά “Pizza al Forno”, με αυθεντική γεύση Ιταλίας.
«Ειδικά στην πρώτη καραντίνα, τα delivery των καταστημάτων εστίασης αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα παράδοσης των παραγγελιών. Ταυτόχρονα οι καταναλωτές απέφευγαν να έρχονται σε επαφή με ξένο κόσμο και παρατηρήθηκε ραγδαία αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι. Παράλληλα, το brand Alfa Pastry έκανε στροφή και στο κομμάτι των έτοιμων προϊόντων εκτός κατάψυξης, λανσάροντας την τορτίγια, η οποία μέσα σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο έγινε ο Νο2 βασικός παίκτης της αγοράς με μερίδιο 18%» αναφέρει στο Say Yes…to the Press στέλεχος της Alfa Pastry.
Αποκαλύπτει δε πως στα σκαριά είναι η κατάρτιση νέου επενδυτικού πλάνου και το λανσάρισμα των προϊόντων της εταιρείας στην Αμερική υπό το brand «Κουζίνα», το οποίο υπολογίζεται να γίνει εντός του β’ εξαμήνου της τρέχουσας χρονιάς.
«Αυτό το διάστημα ολοκληρώνεται το λανσάρισμα της κατηγορίας “τσαλακωτές πίτες” οι οποίες εμπεριέχουν ολόκληρα κομμάτια γέμισης με top υλικά. Η αλήθεια είναι πως στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης δεν νομίζω ότι θα δούμε μεγάλες διαφοροποιήσεις τα επόμενα χρόνια. Αυτό, όμως, που είναι ξεκάθαρο, είναι η τάση του καταναλωτή να φεύγει από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και να επιλέγει επώνυμα value for money brands» επισημαίνει το στέλεχος της Alfa Pastry.
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, το 2021 σηματοδοτεί την έναρξη νέου επενδυτικού σχεδίου, ύψους 3 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να αναμένει σταδιακή αποκατάσταση των τεράστιων ανατροπών που επέφερε η πανδημία.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην Αμερική λειτουργεί ήδη ένα Alfa Pie House που προωθεί την ελληνική διατροφή και το οποίο βρίσκεται δίπλα από το Λευκό Οίκο. Στο κατάστημα, το οποίο έχει επισκεφτεί και ο τέως Πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, οι καταναλωτές μπορούν να προμηθευτούν μόνο έτοιμα ψημένα προϊόντα.