To 2024 πλησιάζει και πολλοί από εμάς σχεδιάζουν ή ονειρεύονται τα επόμενα ταξίδια τους. Ο τρόπος ωστόσο που ταξιδεύουμε συνεχώς αλλάζει, ενώ έρχονται ξαφνικά στο προσκήνιο εντελώς άγνωστοι προορισμοί αλλά και ιδέες για διακοπές τεχνητής νοημοσύνης!
Ας δούμε κάποιες από τις κυρίαρχες τάσεις για τα ταξίδια τη χρονιά που έρχεται, σύμφωνα με έρευνα της Booking.com σε 27.000 άτομα σε 33 χώρες και περιοχές.
Ταξιδεύουμε για να δούμε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας…
Ο Arjan Dijk, Ανώτερος Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Μάρκετινγκ της Booking.com επισημαίνει ότι οι ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2024 αντικατοπτρίζουν την ιδέα ότι τα ταξίδια δεν είναι ένα μέσο για να ξεφύγουμε από τη ζωή, αλλά αντιθέτως ένας καταλύτης για να ζήσουμε καλύτερα! Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει “από συναρπαστικές περιπέτειες σε έναν νέο προορισμό μέχρι να νιώσουμε τον παλμό μιας νέας κουλτούρας και κάθε ενδιάμεση εμπειρία, ταξιδεύουμε για να δούμε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας”.
Ο ρόλος της κλιματικής κρίσης
Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες σκέφτονται πώς η κλιματική κρίση θα επηρεάσει τον τρόπο που προγραμματίζουν τις διακοπές τους τη χρονιά που έρχεται. Πιο κοντά στο να δώσουν μία απάντηση βρίσκονται οι Millennials, ενώ πιο… μακριά βρίσκονται οι Baby Boomers. Πάντως, το 56% των συμμετεχόντων συμφωνεί ότι καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν στην περιοχή τους, σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αλλού για να δροσιστούν.
Ναι μεν αλλά…
Οι ταξιδιώτες θα ήθελαν να κάνουν κρατήσεις με περιβαλλοντική συνείδηση και οι επιλογές τους να αφορούν βιώσιμα ταξίδια. Εμπόδιο σε αυτό όμως συχνά στέκεται το μεγάλο κόστος.
Ειδικότερα, ένας στους τέσσερις θα ενδιαφερόταν περισσότερο για βιώσιμα ταξίδια αν ο προϋπολογισμός του ήταν απεριόριστος. Τι σημαίνει βιώσιμα ταξίδια; Μεταξύ άλλων επίσκεψη σε λιγότερο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και αντιστάθμιση του αποτυπώματος άνθρακα.
Η ΑΙ θα επηρεάσει τις επιλογές μας!
Η Booking.com προβλέπει ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι πιθανό να παίξει μεγαλύτερο ρόλο στον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε το 2024. Χαρακτηριστικό είναι ότι περίπου οι μισοί ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να σχεδιάσουν ένα μελλοντικό ταξίδι. Επιπλέον, το 36% θα εμπιστευόταν την τεχνητή νοημοσύνη για να σχεδιάσει ένα ταξίδι για αυτούς. Πιο κοντά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο βρίσκονται οι νέοι, σε αντίθεση με τους Βaby Boomers, το 39% των οποίων δεν θα εμπιστευόταν την AI για να σχεδιάσει το ταξίδι του.
Solo ταξίδια
Όλο και περισσότεροι επιθυμούν να ταξιδέψουν μόνοι τους. Δύο στους πέντε ταξίδεψαν μόνοι τους τους τελευταίους έξι μήνες. Εδώ πρωταγωνιστές είναι οι εκπρόσωποι της Gen Z. Ένας στους τέσσερις νέους έχει ως κύρια προτεραιότητά του στα ταξίδια το 2024 να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του. Περίπου ένας στους 10 ταξιδιώτες αυτής της γενιάς επιλέγει να ταξιδέψει solo σε οργανωμένες εκδρομές για να συναντήσει άτομα με κοινά ενδιαφέροντα.
Το φαγητό είναι το ζητούμενο!
Η γαστρονομία και οι γεύσεις βρίσκονται πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών για το 2024. Οι περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο ενδιαφέρονται περισσότερο να μάθουν για την προέλευση των “must-eat” λιχουδιών ενός προορισμού σε σύγκριση με το παρελθόν.
Αναζητώντας το νερό…
Το 2024, τα ταξίδια με επίκεντρο το υγρό στοιχείο θα γίνουν η πιο hot τάση στον τουρισμό.
Το 75% των ερωτηθέντων λέει ότι το να είναι κοντά στο νερό είναι πολύ χαλαρωτικό. Θα δούμε να προτιμάται πολύ η πλωτή γιόγκα, ενώ προβλέπεται ότι θα υπάρξει και μια έκρηξη στα καταφύγια παγοθεραπείας!