Όταν μιλάμε για ψηφιακό αναλφαβητισμό αναφερόμαστε στην έλλειψη των βασικών γνώσεων τεχνολογίας και η αλήθεια είναι ότι αποτελεί εμπόδιο στην καθημερινότητα πολλών ανθρώπων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ειδικά στην ηλικιακή ομάδα 70+ υπάρχει θέμα και στη χώρα μας. Σκεφτείτε ότι υπάρχει η δυνατότητα κάποιος να βγάλει όποιο πιστοποιητικό θέλει μέσω της αντίστοιχης υπηρεσίας του gov.gr, κι όμως πολλοί δεν μπορούν να την αξιοποιήσουν. Ή αναλογιστείτε πόσοι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας πηγαίνουν στην τράπεζα για κάθε τους συναλλαγή γιατί δεν έχουν μάθει άλλο τρόπο…
Πάμε να δούμε, λοιπόν, ποιες είναι οι 5 μορφές ψηφιακής ανισότητας.
Ανισότητα στις τεχνικές συσκευές: Είναι λογικό ότι αν κάποιος διαθέτει συσκευές χαμηλής ποιότητας στερείται πολλά από τα οφέλη της τεχνολογίας. Δεν έχει πρόσβαση σε όλα τα παρεχόμενα του διαδικτύου και η γενικότερη εμπειρία δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστη με αποτέλεσμα να τα “παρατάει”.
Ανισότητα στην αυτονομία χρήσης: Ο “κανόνας” είναι ότι όσο μεγαλύτερη αυτονομία χρήσης έχει κάποιος τόσο μεγαλύτερα είναι τα οφέλη που αποκομίζει. Απλό…
Ανισότητα δεξιοτήτων: Όσο μεγαλύτερη γνώση έχουμε σε ένα συγκεκριμένο μέσο τόσο περισσότερο αξιοποιούμε τις δυνατότητές του και εξελισσόμαστε.
Ανισότητα στη διαθεσιμότητα κοινωνικής υποστήριξης: Δεν έχουν όλοι περίγυρο που τους ενθαρρύνει να ασχοληθούν με την τεχνολογία και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους. Είναι σημαντικό να έχουμε κάποιον να μας παροτρύνει και να μας βοηθάει, να λειτουργεί συχνά σαν δάσκαλός μας.
Ανισότητα στη χρήση της τεχνολογίας: Αν μιλάμε για ψυχαγωγία, εκεί δεν απαιτείται πάντα μεγάλη γνώση. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις που για να ολοκληρώσουμε μια διαδικασία χρειάζεται να έχουμε πιο εξειδικευμένες γνώσεις.
Το νέο… LinkedIN
Μένουμε στην τεχνολογία και πάμε σε μικρότερες ηλικιακές ομάδες, που βρίσκουν όλο και περισσότερο στο TikTok αυτά που αναζητούν για να εξασφαλίσουν τη θέση εργασίας που επιθυμούν.
Το ενδιαφέρον είναι ότι οι νέοι πια αρχίζουν να μην βασίζονται στην οικογένεια και τους φίλους τους στο θέμα της αναζήτησης εργασίας και συμβουλών, αλλά στρέφονται στο TikTok και για αυτό! Είναι χαρακτηριστικό ότι βίντεο με το hashtag CareerTok, έχουν πάνω από 2 δισ. προβολές στην εφαρμογή. Κι αν αναρωτιέστε ποιο είναι το προφίλ των δημιουργών αυτών των βίντεο: Είναι συχνά πρώην διευθύνοντες σύμβουλοι, 30άρηδες που μιλάνε για τα λάθη τους όταν ξεκίνησαν την καριέρα τους κ.α. Η μαγική λέξη στο φαινόμενο CareerTok είναι η αλληλεγγύη. Το νιώθουν σαν ένα “μέρος” όπου μπορούν να μοιραστούν εμπειρίες, tips και να αλληλοϋποστηριχθούν. Επίσης, να δουν την πραγματικότητα όπως είναι… και να είναι πιο προετοιμασμένοι για το τι να περιμένουν και πώς πρέπει να κινηθούν για να φτάσουν πιο γρήγορα στον στόχο τους.