Σε κλίμα χαράς, συνεργασίας και αθλητικού πνεύματος πραγματοποιήθηκε το 1ο Σχολικό Τουρνουά Unified Καλαθοσφαίρισης των Special Olympics Hellas, το οποίο συνδιοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, τα Special Olympics Hellas και την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων (Ο.Ε.Σ.Α.Δ.) Ανατολικής Αττικής.
Η διοργάνωση φιλοξενήθηκε στο Κλειστό Δημοτικό Γυμναστήριο Κορωπίου «Γ.Σ. Παπασιδέρης», με 85 μαθητές με και χωρίς νοητική αναπηρία από εννέα σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής της Ανατολικής Αττικής. Τα σχολεία συμμετέχουν ενεργά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Special Olympics Hellas «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.» και είναι πιστοποιημένα ως Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού. Το τουρνουά διεξήχθη στο πλαίσιο της 22ης Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Καλαθοσφαίρισης Special Olympics 2025.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα. Σοφία Ζαχαράκη, η οποία εξέφρασε τη βαθιά της εκτίμηση για το πνεύμα συνεργασίας και συμπερίληψης που καλλιεργούν οι Unified δράσεις.
Ο Πρόεδρος των Special Olympics Hellas, Πρέσβυς ε.τ. Διονύσιος Κοδέλλας, δήλωσε:
«Η ένταξη ξεκινά από τη νέα γενιά. Σήμερα οι μαθητές μάς δείχνουν στην πράξη τι σημαίνει αποδοχή και συνύπαρξη.»
Το τουρνουά, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025, ανέδειξε τη δύναμη του αθλητισμού ως εργαλείο κοινωνικής συνοχής. Μέσα από κοινά αθλητικά βιώματα, οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες ζωής, ενίσχυσαν την αυτοεκτίμηση και δημιούργησαν γέφυρες αμοιβαίας κατανόησης.
Η δράση αποτελεί μέρος του τριετούς Μνημονίου Συνεργασίας «Στοχεύοντας σε μια Ενταξιακή Γενιά» μεταξύ Special Olympics International, Special Olympics Hellas και ΥΠΑΙΘΑ, καθώς και του νέου 3ετούς Συμφώνου Συνεργασίας (2025–2027), μέσω του οποίου η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά στην Παγκόσμια Συμμαχία Προώθησης της Ένταξης.
Τα τελευταία επτά χρόνια, περισσότερα από 360 σχολεία και 25.000 μαθητές έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.», διαμορφώνοντας μια πραγματική κουλτούρα συμπερίληψης στη σχολική κοινότητα.












































