Η βιωσιμότητα αποτελεί τον πυρήνα της εταιρικής στρατηγικής της cosnova beauty. O Maximilian Peters, Expert Corporate Responsibility στην cosnova beauty, μας μίλησε μεταξύ άλλων για το πώς επιτυγχάνεται η κλιματική ουδετερότητα και για τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών CO2.
Τι ακριβώς σημαίνει όταν μια εταιρεία αυτοαποκαλείται “κλιματικά ουδέτερη”;
Όταν μια εταιρεία είναι κλιματικά ουδέτερη, σημαίνει ότι έχει υπολογίσει τις ετήσιες
εκπομπές CO2 όλης της εταιρείας – συνήθως με τη συμβολή κάποιου συνεργάτη για την
προστασία του κλίματος και ενός αντίστοιχου προγράμματος – και έχει καταφέρει να
αντισταθμίσει με κάποιο τρόπο το ποσό αυτό. Κάθε εταιρεία οφείλει να αναλάβει το καθήκον
και την ευθύνη της απέναντι στο περιβάλλον, όσο το δυνατόν πιο σύντομα.
Δυστυχώς, εξακολουθούν να υπάρχουν εταιρείες που δεν το έχουν συνειδητοποιήσει αυτό.
Πολύ πρόσφατα δημοσιεύτηκε μια έρευνα στο κλαδικό γερμανικό περιοδικό ΚΟΜ, η οποία
αποκάλυψε ότι το θέμα της βιωσιμότητας εξακολουθεί να αποτελεί μέρος της στρατηγικής
Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων για πολλές εταιρείες. Πραγματικά με στεναχωρεί όταν
διαβάζω κάτι τέτοιο. Γι’ αυτό θα χαρώ να επαναλάβω ότι: Η κλιματική ουδετερότητα δεν είναι
τάση, αλλά εταιρική ευθύνη.
Μπορεί η κλιματική ουδετερότητα να επιτευχθεί μόνο μέσω αντιστάθμισης;
Το πρόβλημα είναι ότι η παραγωγή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς εκπομπές CO2.
Σκεφτείτε ότι ακόμη και όταν χρησιμοποιείτε έναν server, απελευθερώνεται CO2. Επομένως,
μια εταιρεία μπορεί να γίνει κλιματικά ουδέτερη μόνο μέσω της αντιστάθμισης. Για την
επίτευξη της αντιστάθμισης εκπομπών CO2 της cosnova, χρησιμοποιούμε ένα αιολικό
πάρκο: το Αιολικό Πάρκο Jangi στην Ινδία. Συνεργαζόμαστε με την ClimatePartner γι’ αυτό
το έργο. Ωστόσο, μια τέτοια διαδικασία αντιστάθμισης μπορεί να αποτελέσει μόνο την αρχή
μιας αξιόπιστης στρατηγικής για την προστασία του κλίματος. Εταιρείες που ασχολούνται
σοβαρά με το θέμα προσπαθούν διαρκώς να ελαχιστοποιούν τις εκπομπές CO2 που
προκαλούνται από τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες. Αυτό συμβαίνει και στην
περίπτωση της cosnova. Έχουμε επίγνωση της ευθύνης μας απέναντι στον πλανήτη και τις
μελλοντικές γενιές. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο ενταχθήκαμε, την χρονιά
που μας πέρασε, στο Science Based Target Initiative (SBTi): για να συνεισφέρουμε άμεσα
στον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη κατά 1,5 βαθμούς. Μεταξύ άλλων,
εργαζόμαστε πάνω στη βελτίωση των συσκευασιών μας (π.χ. αυξάνοντας τη χρήση
ανακυκλωμένων υλικών), κάνουμε την εφοδιαστική μας αλυσίδα πιο αποτελεσματική και
τους προμηθευτές μας πιο υπεύθυνους για τις εκπομπές CO2 που παράγουν.
Γιατί επιλέξατε το ClimatePartner και ένα έργο στην Ινδία;
Η ClimatePartner είναι από τους πιο γνωστούς και έμπειρους παρόχους υπηρεσιών στον
κόσμο για μεθόδους αντιστάθμισης και συμβουλευτικές υπηρεσίες για το θέμα της
προστασίας του κλίματος. Έχουμε μια σχέση εμπιστοσύνης εδώ και χρόνια. Μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες και η επέκταση της συνεργασίας μας ήταν δεδομένη. Επιπρόσθετα, έχουμε
εμπλακεί σε διάφορα έργα στην Ινδία εδώ και χρόνια (π.χ. μέσω της συνεργασίας μας με
τους: Andheri Aid, Plastics for Change και the Responsible Mica Initiative). Η περιβαλλοντική
ρύπανση, που οφείλεται στην ενέργεια που παράγεται από τα ορυκτά καύσιμα, αποτελεί
μείζον ζήτημα, ιδιαίτερα στην Ινδία, και εμείς θα θέλαμε να βοηθήσουμε στην επίλυσή του.
Προγράμματα για την προστασία του κλίματος, όπως το Αιολικό Πάρκο Jangi που παράγει
ενέργεια μέσω ανεμογεννητριών, βοηθούν την οικονομία της χώρας μέσω της παροχής
ενέργειας. Ταυτόχρονα, η ισχύς των ανεμογεννητριών έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τις
εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και έτσι μπορούμε να συμβάλουμε στην επίτευξη των
στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού.
Πόσο CO2 εκπέμπει η cosnova και πόση αντιστάθμιση CO2 περιλαμβάνει ένα τέτοιο έργο;
Η cosnova εξέπεμψε περίπου 65.000 τόνους CO2 το 2019, το οποίο ισοδυναμεί περίπου με
συνολικές εκπομπές CO2 360 εκατ. κραγιόν. Το έργο στο Αιολικό πάρκο Jangi έχει ένα
συνολικό όγκο αντιστάθμισης 110.000 τόνων CO2. Η cosnova είναι υπεύθυνη για 75.000 από αυτούς τους τόνους αποτελώντας τον μεγαλύτερο συνεργάτη στο συγκεκριμένο project.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια για τη μείωση των εκπομπών CO2;
Από τότε που ιδρύθηκε η εταιρεία, η βιωσιμότητα είχε ενσωματωθεί στις στρατηγικές μας
αποφάσεις και πλέον αποτελεί τον πυρήνα της εταιρικής μας στρατηγικής. Όντας μία
διεθνής εταιρεία, ηγέτιδα στην ευρωπαϊκή αγορά καλλυντικών σε επίπεδο όγκου, η cosnova
λαμβάνει υπόψη της πολύ σοβαρά τον ρόλο της για την προστασία του κλίματος.
Εργαζόμαστε αδιάκοπα για τη μείωση του ανθρακικού μας αποτυπώματος. Η αντιστάθμιση
μέσω του έργου στο ινδικό αιολικό πάρκο Jangi είναι μόνο η αρχή – το να είσαι μια βιώσιμη
εταιρεία αποτελεί μια απόφαση εφ’ όρου ζωής. Όπως προαναφέρθηκε, εδώ και χρόνια
έχουμε αρχίσει να κάνουμε τις συσκευασίες μας πιο φιλικές προς το περιβάλλον – π.χ. με
την αύξηση της χρήσης ανακυκλωμένων υλικών και της δυνατότητας ανακύκλωσης. Έχουμε,
επίσης, δεσμευτεί για πιο φιλικές προς το περιβάλλον φόρμουλες στα προϊόντα μας και
μέχρι την Άνοιξη του 2023, το αργότερο, θα έχουμε πετύχει ένα σημαντικό ορόσημο: Τα
προϊόντα μας θα είναι εντελώς απαλλαγμένα από στερεά μικροπλαστικά σωματίδια.
Επιπλέον, αυτή τη στιγμή αναπτύσσουμε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για το κλίμα,
βασισμένη σε επιστημονικές μελέτες σε συνεργασία με την “Science Based Target initiative”
η οποία θα μας επιτρέψει να μειώσουμε περαιτέρω τις εκπομπές CO2 μέσα στα επόμενα
χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο, θα έχουμε όλο και λιγότερα να αντισταθμίσουμε στο μέλλον.