Ίσως το μεγαλύτερο όνειρο των νεαρών δημιουργών ταινιών είναι να δούνε μια εκπομπή ή μια ταινία τους, ακόμα και μια ιδέα στο Netflix.
Πρώτα από όλα θα πρέπει να ορίσουμε τι είναι το Netflix. Το Netflix είναι μια αμερικανική πλατφόρμα περιεχομένου και παραγωγής ταινιών που εδρεύει στο Los Gatos της Καλιφόρνια. Το Netflix ιδρύθηκε το 1997 από τους Reed Hastings και Marc Randolph στην Scotts Valley της Καλιφόρνια. Η κύρια επιχειρηματική δράση της εταιρείας είναι μια υπηρεσία ροής βάσει συνδρομών που προσφέρει διαδικτυακή ροή από μια βιβλιοθήκη ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που παράγονται από την ίδια την Netflix. Όπως καταλαβαίνουμε από τα παραπάνω, το Netflix είναι απλά μια εταιρεία διανομής περιεχομένου ταινιών και εκπομπών μέσω streaming, που παράλληλα παράγει και το δικό της αποκλειστικό περιεχόμενο.
Τι είναι αυτό που κάνει όμως το Netflix τόσο διαδεδομένο; Σαφώς ένα βασικό χαρακτηριστικό της υπηρεσίας είναι το γεγονός ότι μπορούμε να παρακολουθούμε το περιεχόμενο του χωρίς διαφημίσεις ακόμη και στο βασικό πρόγραμμα συνδρομής με τη χαμηλότερη τιμή. Σε σύγκριση με άλλες δημοφιλείς υπηρεσίες ροής, το Netflix είναι ίσως η πιο προσιτή υπηρεσία στο χώρο, ακόμη και στο υψηλότερο πακέτο premium, ενώ παράλληλα μεγάλο μέρος της βιβλιοθήκης του, κυκλοφορεί σε όλο τον κόσμο. Χάρη στην δυνατότητα πολλαπλής προβολής, δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές με μόνο μία συνδρομή να μοιράζονται τον λογαριασμό με άλλους φίλους ή μέλη της οικογένειας. Παράλληλα, υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης ταινιών και εκπομπών χωρίς σύνδεση, το περιβάλλον είναι φιλικό στον χρήστη, ενώ την ίδια στιγμή το Netflix θεωρείται ως η πιο ευέλικτη επιλογή ροής, καθώς είναι συμβατό με σχεδόν οποιαδήποτε συσκευή. Η συσκευή μας πρέπει απλώς να έχει σύνδεση στο Διαδίκτυο και με την εγκατάσταση της δωρεάν εφαρμογής του Netflix για smartphone, smartTV, Android TV box κ.λπ. (πολλές φορές η εφαρμογή έρχεται προ-εγκατεστημένη) μας δίνεται η δυνατότητα να δούμε το αγαπημένο μας περιεχόμενο από την άνεση του σπιτιού μας, στο σαλόνι μας, στο μπαλκόνι, στον καναπέ, ακόμα και στο κρεβάτι μας.
Το περιεχόμενο του Netflix διανέμεται σε μια μεγαλύτερη αγορά από την παραδοσιακή κινηματογραφική ή τηλεοπτική διανομή, χάρη στη δύναμη του παγκόσμιου ιστού. Έτσι, καταφέρνει να σπάσει τα σύνορα που μπορεί να έχει μια περιορισμένη παραδοσιακή διανομή σε ένα κινηματογράφο ή σε ένα κανάλι που μπορεί να γίνει τοπικά σε μία ή περισσότερες περιοχές της ίδιας χώρας ή ηπείρου, εξασφαλίζοντας τις περισσότερες φορές παγκόσμια διανομή. Χάρη στην υπηρεσία ροής η εκπομπή και η ταινία μας μπορεί να φτάσει σε περισσότερο κοινό. Πώς μπορώ να στείλω μια ιδέα μου για μια εκπομπή ή μια ταινία στο Netflix; Το Netflix ξεκαθαρίζει τη θέση του σχετικά με αυτές τις αιτήσεις στο κέντρο βοήθειας.
Όπως ενημερωνόμαστε λοιπόν, “Η Netflix δέχεται αιτήσεις μόνο μέσω εγκεκριμένου λογοτεχνικού ατζέντη ή από παραγωγούς, δικηγόρους, διευθυντές και υπεύθυνους ψυχαγωγίας με τους οποίους έχουμε προϋπάρχουσα σχέση. Οποιαδήποτε άλλη ιδέα υποβάλλεται με άλλα μέσα θεωρείται ‘αυτόκλητη αίτηση’.” Με απλά λόγια για να στείλουμε την ιδέα μας εκεί για αξιολόγηση, αυτό πρέπει να γίνει μέσω εγκεκριμένου λογοτεχνικού ατζέντη ή από παραγωγούς, δικηγόρους, διευθυντές και υπεύθυνους ψυχαγωγίας με τους οποίους η εταιρεία έχει ήδη κάποια σχέση.
Αυτόκλητες αιτήσεις δεν γίνονται δεκτές: “Είτε πρόκειται για μια ιδέα που μόλις ήρθε στο μυαλό είτε για ένα πλήρως αναπτυγμένο σενάριο, η Netflix δεν δέχεται αυτόκλητο υλικό ή ιδέες. Οποιαδήποτε υποβολή, ακόμη και εκείνες που έχουμε ζητήσει, πρέπει να έρθουν στη Netflix μέσω ενός εγκεκριμένου λογοτεχνικού ατζέντη ή από παραγωγούς, δικηγόρους, διευθυντές ή υπεύθυνους ψυχαγωγίας, οι οποίοι έχουν ήδη σχέση με τη Netflix.” Όπως μαθαίνουμε ξανά από το κέντρο βοήθειας της υπηρεσίας, για να παρουσιάσουμε την όποια ιδέα μας στο Netflix πρέπει να συνεργαστούμε με έναν εγκεκριμένο λογοτεχνικό ατζέντη, παραγωγό, δικηγόρο, διευθυντή ή υπεύθυνο ψυχαγωγίας που έχει ήδη σχέση με τη Netflix, αλλιώς αν δεν έχουμε πρόσβαση σε κάποιο από αυτά τα διαθέσιμα μέσα, η Netflix δεν θα μπορέσει να δεχτεί τις αυτόκλητες αιτήσεις μας.
Υποθέτοντας όμως πως έχουμε ήδη μια ταινία ή εκπομπή η οποία έχει κάνει τοπική επιτυχία. Πώς μπορεί εκείνη να φτάσει στην εταιρεία; “Η Netflix χρησιμοποιεί όλες τις ακόλουθες μεθόδους για τον εντοπισμό νέου περιεχομένου για αγορά ή δημιουργία: Η Netflix απασχολεί μια ομάδα δημιουργικών στελεχών και αγοραστών, οι οποίοι δέχονται παρουσιάσεις για εκπομπές ή ταινίες. Η Netflix διατηρεί σημαντικές σχέσεις με την κοινότητα των δημιουργών και τα πρακτορεία ταλέντων, που προτείνουν ιδέες για εκπομπές και ταινίες. Η Netflix μπορεί να αγοράσει ολοκληρωμένα έργα σε φεστιβάλ ταινιών ή σε άλλους καθιερωμένους χώρους. Η Netflix μπορεί να δημιουργήσει μια ιδέα εσωτερικά και να προσλάβει συγγραφείς και άλλα δημιουργικά στελέχη για την περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της ιδέας.”
Βέβαια, επειδή μια ταινία ή μια εκπομπή έχει κάνει τοπική επιτυχία, δεν σημαίνει αυτόματα ότι μπορεί να απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά. Το Netflix στοχεύει στη διανομή περιεχομένου που μπορεί να καλύψει με αντικειμενικότητα, τις πιο διαδεδομένες τάσεις σε όλο τον κόσμο αναζητώντας κάτι που έχει τις ικανότητες να κάνει επιτυχία σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα από την χώρα που κυκλοφόρησε. Ακόμα, υπάρχει συγκεκριμένος εξοπλισμός καταγραφής βίντεο που γίνεται αποδεκτός από την εταιρεία για το πρωτότυπο περιεχόμενο που θα αποφασίσει να παράγει και να διανέμει μέσω της πλατφόρμας του, αλλά και το χρώμα που θα έχει, το πρόγραμμα επεξεργασίας που θα έχει μονταριστεί η ταινία ή εκπομπή, τον τρόπο καταγραφής του ήχου, την ανάλυση του τελικού υλικού και πολλά άλλα κριτήρια. Η διάσημη υπηρεσία ροής έχει δημοσιεύσει ένα αναλυτικό pdf (το οποίο μάλιστα ανανεώνεται πολύ συχνά, καθώς οι τάσεις στις Κινηματογραφική Βιομηχανία αλλάζουν συνέχεια) με τις προδιαγραφές που αναζητάει να καλύπτει ένα πρωτότυπο περιεχόμενο για να αξιολογηθεί εάν είναι κατάλληλο για να γίνει μια σύναψη συμφωνίας.
Μια φιλική συμβουλή για το τέλος. Εάν πάρετε την απόφαση να βρείτε έναν λογοτεχνικό ατζέντη, παραγωγό, δικηγόρο, διευθυντή ή υπεύθυνο ψυχαγωγίας με τους οποίους η εταιρεία έχει προϋπάρχουσα σχέση, φροντίστε να έχει στο βιογραφικό του εργασίες παρόμοιες με την δικιά σας. Μπορεί να έχετε μια ιδέα που πραγματικά αξίζει, αλλά να την προωθήσετε σε λάθος άνθρωπο, με αποτέλεσμα να περάσει απαρατήρητη.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στην ιστοσελίδα του Three Pixels Lab στις 11 Ιανουαρίου 2021.