Της Μαρίας Ακριβού
Η αλήθεια είναι πως πολλές φορές όταν θέλουμε να πραγματοποιήσουμε μια ηλεκτρονική παραγγελία, ακόμη και αν έχουμε βρει σε συμφέρουσα τιμή το προϊόν που επιθυμούμε, δυσκολευόμαστε να την ολοκληρώσουμε. Συνήθως ευθύνεται η δεύτερη σκέψη που κάνουμε, αναφορικά με το πόσο γρήγορα θα έρθει το προϊόν στα χέρια μας. Κοινώς το θέλουμε χθες και αυτή η αίσθηση της προσμονής μας κάνει να στρεφόμαστε στην αγορά του από κάποιο φυσικό κατάστημα.
Για να μη θυμηθούμε τα ευτράπελα που συνέβησαν με τις εταιρείες ταχυμεταφορών κατά τη διάρκεια της καραντίνας και του lockdown όπου οι παραδόσεις των παραγγελιών που κάτω από κανονικές συνθήκες θα διεκπεραιώνονταν σε 3 -6 εργάσιμες μέρες, έφτασαν ακόμη και δίμηνο!!! Και αν κάποιοι εκνευριστήκατε επειδή άργησαν να σας φέρουν ένα βιβλίο ή ένα ζευγάρι παπούτσια, σκεφτείτε πόσο σημαντική ήταν η έγκαιρη παράδοση ενός δέματος που περιείχε ήδη πρώτης ανάγκης ή φάρμακα.
Αναμφίβολα, η πανδημία έφερε στο προσκήνιο το πρόβλημα των εταιρειών που δεν είχαν επενδύσει σε logistics προκειμένου να είναι σε θέση να παραδίδουν μόνες τους απευθείας στον πελάτη, χωρίς να επιστρατεύουν τις ταχυμεταφορές που, έτσι και αλλιώς, έχουν σε καθημερινή βάση τεράστιο όγκο δουλειάς. Τη λύση στο πρόβλημα έρχεται να δώσει μια ελληνική start up ονόματι stoferno.gr.
Η stoferno.gr λειτουργεί ως ένα marketplace τοπικών καταστημάτων στα οποία δίνεται η δυνατότητα να αναπτύξουν το δικό τους eshop εντός της ομώνυμης πλατφόρμας , ενώ αναλαμβάνει παράλληλα για λογαριασμό τους την παράδοση των προϊόντων. Την ίδια στιγμή, προσφέρει μια ολιστική λύση Delivery as a Service, προσφέροντας υπηρεσίες άμεσων ταχυμεταφορών/courier εντός της πόλης, για last-mile αυθημερόν διανομές, με παραδόσεις ακόμα και εντός δύο ωρών.
Πρόκειται για μια νεοφυή εταιρεία που βρέθηκε πρόσφατα στο προσκήνιο με αφορμή την επένδυση που υλοποίησε η Lamda Development, ύψους 300.000 ευρώ, στην πολλά υποσχόμενη αγορά των delivery apps και των ταχυμεταφορών. Αν και νεοσσός στον χώρο, αφού μετρά μόλις δύο χρόνια ζωής, έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στην διανομή εντός του λεκανοπεδίου Αττικής.
Όπως επισημαίνει στο SayYes … tothePress ο Δημήτρης Λυκούρης, CEO της stoferno.gr οι στόχοι που έχουν τεθεί για την επόμενη τριετία, αφορούν τη βελτίωση του υφιστάμενου μοντέλου λειτουργίας του Last-mile Courier και του Marketplace, την περαιτέρω ανάπτυξη του λογισμικού, το οποίο έχει φτιαχτεί όλο in-house, όπως επίσης και την γεωγραφική επέκταση της υπηρεσίας και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.
«Η αγορά του delivery μετά-COVID δεν είναι η ίδια με αυτήν που ξέραμε πριν. Η αγορά αλλάζει και αναπτύσσεται πολύ γρήγορα. Βλέπουμε παλαιούς παίκτες να μπαίνουν σε νέα verticals. Τώρα, η αγορά του delivery αλλά και των ταχυμεταφορών έχει αρχίσει να παίρνει νέες διαστάσεις και σημασία έχει να προσαρμόζονται όλοι στα νέα δεδομένα» επισημαίνει ο κ. Λυκούρης.
Εξηγεί πως όταν «μπλόκαραν» οι μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών, δημιουργήθηκε μια σημαντική ευκαιρία για όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις του κλάδου, κυρίως τις νεοφυείς, ώστε ο κόσμος να δοκιμάσει εναλλακτικές λύσεις.
«Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι, μετά τη δοκιμαστική περίοδο, οι νέοι πελάτες που απευθύνθηκαν σε εμάς, τελικά έμειναν και πλέον μας δίνουν αποκλειστικά ό,τι έχουν από παραγγελίες στο λεκανοπέδιο που αφορούν είτε παραδόσεις μέσα στην ίδια μέρα, είτε παραδόσεις που πρέπει να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Παρέχουμε αυθημερόν παραδόσεις με cut-off time μέχρι τις 13:00 αλλά και παραδόσεις επόμενης ημέρα στο λεκανοπέδιο της Αθήνας. Τα logistics μας είναι διαμορφωμένα κατά βάση γύρω από το point-to-point οπότε γλυτώνουμε πολύ χρόνο στο sorting και στην αποθήκευση των δεμάτων» καταλήγει.