11)«Εργασία από Οπουδήποτε» ψηφίζουν οι εργαζόμενοι!

 

 

Της Μαρίας Ακριβού

Η έλευση της πανδημίας προκάλεσε ένα τεράστιο σοκ στις επιχειρήσεις, οι οποίες κλήθηκαν, από τη μια στιγμή στην άλλη, να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους, μεταφέροντας το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων τους ψηφιακά. Σε αυτό το διάστημα, αναδιαμόρφωσαν το υφιστάμενο περιβάλλον εργασίας, έμαθαν να διοικούν τις ομάδες τους από τον υπολογιστή και τα zoom meetings, περιόρισαν οποιαδήποτε φυσική επαφή και έδωσαν έμφαση στα online κανάλια διανομής των προϊόντων τους.

Έπειτα από ενάμιση χρόνο στον “αυτόματο πιλότο” και έχοντας εμβολιαστεί ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού, οι εταιρείες σχεδιάζουν τα επόμενα βήματα στη νέα κανονικότητα που έχει δημιουργηθεί. Αν πήραν ένα μάθημα, αυτό είναι ότι δίχως την ευελιξία προσαρμογής στις νέες συνθήκες που διαρκώς μεταβάλλονται, οποιοδήποτε πλάνο θα πέσει στο κενό.

Η οπτική των εργαζομένων

Η εξ αποστάσεως εργασία ήταν λύση ανάγκης, όμως πολύς κόσμος συνήθισε στο να δουλεύει απολαμβάνοντας την ασφάλεια που του παρέχει το σπίτι του και δηλώνει πρόθυμος να συνεχίσει σε αυτό το μοντέλο εργασίας.

Σύμφωνα με έρευνα της Accenture, το 83% των ερωτηθέντων προτιμά ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας ─ όπου οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται εξ αποστάσεως μεταξύ 25% και 75% του χρόνου τους.

Η μελέτη “The Future of Work: Productive Anywhere”, η οποία βασίζεται σε έρευνα 9.326 εργαζομένων από 11 χώρες, αποκάλυψε ότι 40% των εργαζομένων αισθάνεται ότι μπορεί να είναι παραγωγικό και υγιές δουλεύοντας από οπουδήποτε – είτε εξ αποστάσεως, είτε από το γραφείο ή συνδυάζοντας και τα δύο – καθώς το υβριδικό μοντέλο εργασίας εξελίσσεται.

Επιπλέον, 85% εξ αυτών, υποστηρίζει ότι σκοπεύει να παραμείνει στην ίδια εταιρεία για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, πρόκληση αποτελεί η εύρεση ενός υβριδικού μοντέλου εργασίας κατάλληλου για όλες τις γενιές, καθώς το 74% των Gen Zers επιθυμεί να δουλεύει περισσότερο με συναδέλφους δια ζώσης, ποσοστό υψηλότερο σε σχέση με τους Gen Xers (66%) και τους Baby Boomers (68%).

Παραγωγικός από οπουδήποτε!

Η μελέτη αποκάλυψε ότι αυτό που διαχωρίζει τους εργαζόμενους εκείνους που είναι παραγωγικοί δουλεύοντας από οπουδήποτε (40%) από εκείνους που αισθάνονται απομονωμένοι και απογοητευμένοι (8%), δεν είναι το άγχος, αλλά το εάν έχουν τους κατάλληλους πόρους σε ατομικό και οργανωτικό επίπεδο που τους βοηθούν να είναι παραγωγικοί από οπουδήποτε. Αυτοί οι πόροι καλύπτουν μια ευρεία γκάμα, από την αυτονομία εργασίας και τη θετική ψυχική υγεία έως μια υποστηρικτική ηγεσία και μια ψηφιακά ώριμη εταιρεία.

Πάντως το 63% των εταιρειών με υψηλή αύξηση εσόδων έχει ήδη ενεργοποιήσει μοντέλα παραγωγικότητας και εργασίας από οπουδήποτε για τους ανθρώπους τους, οι οποίοι έχουν την επιλογή να εργάζονται εξ αποστάσεως ή από το γραφείο. Στον αντίποδα, το 69% των εταιρειών με αρνητική ή μηδενική ανάπτυξη εξακολουθεί να επικεντρώνεται στην τοποθεσία που οι άνθρωποι θα εργαστούν, προωθώντας αποκλειστικά, είτε την εργασία από το σπίτι, είτε από το γραφείο.

Όπως επισημαίνεται στη μελέτη της Accenture, οι εταιρείες πρέπει να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες όλων των εργαζομένων. Μάλιστα, εκείνες που παρέχουν ψυχολογική και σωματική ασφάλεια θα ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των εργαζομένων τους. Επιπρόσθετα, οι ψηφιακά ώριμες εταιρείες έχουν υψηλότερη αύξηση εσόδων και είναι πιο πιθανό να θεωρηθούν εργοδότες επιλογής. Συνεπώς, είναι απαραίτητος ο σχεδιασμός για διαρκή εκπαίδευση και ανάπτυξη κατάλληλων δεξιοτήτων που εξυπηρετούν τις ανάγκες όλων των τμημάτων/εργαζομένων.

Τέλος, οι υπεύθυνοι ηγέτες θα πρέπει να δημιουργούν εργασιακά περιβάλλοντα στα οποία τα μέλη Διοικητικού Συμβουλίου, ο/η CEO και ολόκληρο το C-suite συνεργάζονται αποτελεσματικά, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται.