11 Διάσημα λογότυπα με κρυφό νόημα

Το λογότυπο είναι το πρόσωπο μιας μάρκας. Όταν βλέπουμε ένα σύμβολο που γνωρίζουμε, υποσυνείδητα εμπιστευόμαστε δημοφιλείς μάρκες. Αυτός είναι ο λόγος που οι σχεδιαστές εργάζονται πολύ σκληρά για να δημιουργήσουν ένα απλό και εύκολο στην απομνημόνευση λογότυπο. Ένα καλό λογότυπο πρέπει επίσης να μεταφέρει ένα κρυφό μήνυμα.

Παρακάτω θα δείτε μερικά λογότυπα που είναι παγκοσμίως γνωστά και έχουν κρυφά μηνύματα…

1. Airbnb

Η διαδικτυακή υπηρεσία Airbnb, που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να βρουν μέρη για να μείνουν σε όλο τον κόσμο, επέλεξε ένα πραγματικά περίεργο λογότυπο που μοιάζει με συνδετήρα. Αλλά στην πραγματικότητα, το λογότυπο έχει πολύ βαθύτερο νόημα από ό,τι φαίνεται με την πρώτη ματιά. Περιέχει 4 στοιχεία: το κεφάλι ενός ατόμου που αντιπροσωπεύει έναν χρήστη του ιστότοπού του, την πινακίδα για μια τοποθεσία σε χάρτη — για το μέρος όπου βρίσκεται το σπίτι ή το διαμέρισμα, μια καρδιά – το σημάδι της αγάπης και όλα αυτά τα σύμβολα συνδυάζονται για να κάνουν το γράμμα A για την Airbnb.

2. TripAdvisor

Ο αμερικανικός ιστότοπος TripAdvisor επιτρέπει σε ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο να επιλέξουν το καλύτερο ξενοδοχείο για διαμονή, το καλύτερο εστιατόριο για το φαγητό τους, την καλύτερη αεροπορική εταιρεία για τις μετακινήσεις τους, ακόμη και το πιο ενδιαφέρον μέρος για να επισκεφθούν. Στον ιστότοπο, υπάρχουν πολλές κριτικές από άλλους χρήστες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να σας βοηθήσουν να πάρετε την απόφασή σας. Το λογότυπο του TripAdvisor μοιάζει με μια κουκουβάγια που συμβολίζει τη σοφία και τη γνώση και τα μάτια της συμβολίζουν την επιλογή που θα κάνει ένας ταξιδιώτης: πράσινο φως — πρέπει να πάει, κόκκινο φως — σίγουρα όχι.

3. MasterCard

Η MasterCard, το διεθνές σύστημα πληρωμών, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την ψυχολογία των χρωμάτων στο λογότυπό της. Το κόκκινο χρώμα συμβολίζει τη γενναιότητα, το πάθος και τις ενέργειες που σας κάνουν να αισθάνεστε χαρά. Το έντονο κίτρινο χρώμα συμβολίζει την ευημερία. Η MasterCard πιστεύει ότι αυτές οι ιδιότητες είναι απαραίτητες για τους ανθρώπους που θέλουν να γίνουν πλούσιοι, επομένως τα χρώματα στο λογότυπο συναντώνται στη μέση.

4. Dell

Η Dell, η αμερικανική εταιρεία που παράγει υπολογιστές, τόνισε για κάποιο λόγο το γράμμα Ε στο λογότυπό της. Ο ιδρυτής της εταιρείας Michael Dell θέλησε να μεταφέρει την έννοια του δημοφιλούς ιδιώματος «turn the world on its ear» που σημαίνει να αλλάξεις κάτι με ασυνήθιστο τρόπο. Έτσι η εταιρεία αποφάσισε να χρησιμοποιήσει αυτό το λογοπαίγνιο και ανέτρεψε το γράμμα Ε.

5. National Geographic

Το National Geographic, το δημοφιλές περιοδικό και κανάλι που μεταδίδει ντοκιμαντέρ σε 171 χώρες, έκανε το λογότυπό του ένα κίτρινο ορθογώνιο. Συμβολίζει μια πόρτα που είναι ανοιχτή στον κόσμο της γνώσης για τη φύση, την επιστήμη και τον πολιτισμό. Το χρώμα επιλέχθηκε επίσης για έναν σημαντικό λόγο: είναι μια μεταφορά για τον ήλιο που λάμπει σε ολόκληρο τον κόσμο και είναι η πηγή ενέργειας και δύναμης.

6. Vodafone

Η βρετανική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Vodafone επέλεξε ένα κάπως περίεργο στοιχείο για το λογότυπό της που σε πολλούς θυμίζει ένα ακουστικό, αλλά στην πραγματικότητα είναι απλώς ένα εισαγωγικό. Έτσι, σε αυτήν την περίπτωση, ένα ανοιχτό απόσπασμα αντιπροσωπεύει την αρχή μιας συνομιλίας. Οι σχεδιαστές ήθελαν να δείξουν ότι, με τη Vodafone, οι χρήστες μπορούν να συνομιλούν μεταξύ τους ανά πάσα στιγμή.

7. Χαρίμπο

Το Haribo φημίζεται για τα κολλώδη καραμελάκια – αρκουδάκια του που αγαπούν τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες. Ο ιδρυτής της εταιρείας επινόησε το όνομα μόνος του. Συνδύασε τα 2 πρώτα γράμματα του ονόματος και του επωνύμου του Hans Riegel και πρόσθεσε τα 2 πρώτα γράμματα της γενέτειράς του Βόννης. Ο Χανς πουλούσε γλυκά σε διασκεδαστικά πανηγύρια όπου χόρευαν αρκούδες και με αφορμή αυτό επέλεξε το σχήμα της καραμέλας του.

Τα βέλη στο πρώτο και το τελευταίο γράμμα του λογότυπου του Subway υπάρχουν για έναν λόγο: αντιπροσωπεύουν την είσοδο και την έξοδο στο μετρό. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία δείχνει ότι με το Subway μπορείς να φας… στο μετρό πριν βγεις από αυτό αλλά και εισερχόμενος σε αυτό. Τα χρώματα παίζουν επίσης τεράστιο ρόλο: το πράσινο χρώμα συμβολίζει το γεγονός ότι η εταιρεία είναι υπέρμαχος της υγιεινής διατροφής και προμηθεύει μόνο προϊόντα καλής ποιότητας και το κίτρινο συμβολίζει τη χαρά, την αισιοδοξία και τη διασκέδαση.

9. Mozilla Firefox

Το διάσημο πρόγραμμα περιήγησης ιστού Mozilla Firefox έβαλε μια αλεπού στο λογότυπό του που κυκλώνει ολόκληρο τον πλανήτη. Τι θα γινόταν όμως αν σας λέγαμε ότι δεν πρόκειται για αλεπού αλλά για ένα κόκκινο πάντα… Το θέμα είναι ότι το “firefox” είναι η αγγλική μετάφραση του κινεζικού ονόματος για ένα  κόκκινο πάντα. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία ήθελε να αποδείξει πόσο μοναδικά είναι επειδή πρόκειται για ένα πολύ σπάνιο είδος πάντα που κινδυνεύει με εξαφάνιση. Και το 2010, ο Mozilla Firefox υιοθέτησε 2 κόκκινα πάντα και ανέλαβε την ευθύνη για τη ζωή τους.

10. Μπακάρντι

12 διάσημα λογότυπα που έχουν μυστικό νόημα
Η Bacardi δεν είχε σκοπό να τρομάξει τους πελάτες της με το λογότυπό της. Ο μύθος λέει ότι η σύζυγος του συνιδρυτή της Bacardi είδε μια νυχτερίδα στο εργοστάσιο οινοπνευματωδών ποτών τους. Το πήρε ως σημάδι και αποφάσισε ότι αυτό ακριβώς έπρεπε να είναι στο λογότυπο. Στην Κούβα, από όπου κατάγεται ο Bacardi, οι νυχτερίδες είναι σύμβολο  υγείας, τύχης και ενότητας.

11. Orbit

12 διάσημα λογότυπα που έχουν μυστικό νόημα
Αν κοιτάξετε προσεκτικά το λογότυπο σε ένα πακέτο Orbit, θα παρατηρήσετε ότι το κεφαλαίο “O” χωρίζεται σε 2 μέρη: ένα σκοτεινό και ένα ανοιχτό και στο φόντο μπορείτε να δείτε την εικόνα μιας τροχιάς. Έτσι, είναι ξεκάθαρο ότι το «Ο» συμβολίζει την ημέρα και τη νύχτα και έναν πλανήτη που περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο.