Στο τέλος Οκτωβρίου θα τεθεί σε εφαρμογή το “καλάθι του νοικοκυριού”, που θα περιλαμβάνει μηδενικές ή ελάχιστες αυξήσεις, θα έχει σήμανση και θα εμπλουτίζεται κάθε 15 ημέρες. Μάλιστα οι βιομηχανίες τροφίμων έχουν δεσμευθεί να συμβάλλουν στην προσπάθεια συγκράτησης των τιμών.
Τι περιλαμβάνει το καλάθι του νοικοκυριού
Το καλάθι του νοικοκυριού θα περιλαμβάνει 51 προϊόντα από 31 κατηγορίες. Στη λίστα θα βρίσκονται: Ρύζι, ψωμί, ζυμαρικά, κρέας, ψάρια, γαλακτοκομικά, έλαια, ροφήματα, είδη καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής καθώς και είδη για μωρά.
Το κάθε σούπερ μάρκετ θα ανανεώνει σε εβδομαδιαία βάση ή κάθε 15 μέρες το δικό του καλάθι που θα περιλαμβάνει τις μάρκες που θα κοστίζουν λιγότερο, με σκοπό να λειτουργήσει καλύτερα ο ανταγωνισμός αλλά και να αποφευχθούν ελλείψεις αγαθών.
Τα προϊόντα που… δεν χώρεσαν στο καλάθι
Το καλάθι δεν θα περιλαμβάνει όπως φαίνεται τα παρακάτω: Όσπρια, αλεύρι, βούτυρο, μοσχάρι, νωπά φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, βρεφικές κρέμες και μπαχαρικά. Αναφορικά με την απουσία των φρέσκων φρούτων από το καλάθι, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος είπε πως τα συγκεκριμένα προϊόντα οι καταναλωτές μπορούν να τα προμηθευτούν φθηνότερα στις λαϊκές αγορές.
Δέσμευση του ΣΕΒΤ για εποικοδομητική συνεργασία με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος είχαν τηλεδιάσκεψη
με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).
Μετά τη σύσκεψη ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε μεταξύ άλλων: «Το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων ζήτησε από την βιομηχανία τροφίμων να συμμετάσχει στην προσπάθεια για το “καλάθι του νοικοκυριού” με εποικοδομητικό τρόπο έτσι ώστε να “χτίσουμε” ένα καλάθι προϊόντων που θα προσφέρεται στον Έλληνα καταναλωτή στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, κάτω από τον πληθωρισμό.
Ο Σύνδεσμος αποδέχτηκε την πρόταση του Υπουργείου, δεσμεύτηκε να ενημερώσει τα μέλη του και να εργαστεί εποικοδομητικά με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ώστε το καλάθι του νοικοκυριού να έχει επιτυχία και να βοηθήσει σημαντικά στη διαβίωση του ελληνικού νοικοκυριού μέσα σ’ αυτές τις πρωτοφανώς δύσκολες συνθήκες.