Πώς να απογειώσετε την παραγωγικότητά σας!

Όλοι θέλουμε να είμαστε παραγωγικοί μέσα στη μέρα μας και αναζητούμε τρόπους για να το πετύχουμε. Σήμερα θα επικεντρωθούμε σε δύο τρόπους που δεν θα μας κάνουν απλώς πιο παραγωγικούς αλλά και πιο χαρούμενους!

Εν αρχή… το φως!

Ο φωτισμός μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παραγωγικότητα και τη διάθεση των εργαζομένων και δεν του δίνουμε τη σημασία που θα έπρεπε! Είναι αλήθεια όμως ότι ο φωτισμός μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση στην ψυχική μας υγεία και η απόδοσή μας μπορεί να αλλάξει λόγω του σωστού φωτισμού στον χώρο εργασίας.

Στην πραγματικότητα, ο αποτελεσματικός φωτισμός έχει βρεθεί ότι μειώνει την κατάθλιψη και βελτιώνει τη διάθεση, την ενέργεια και την εγρήγορση.

Θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι:

– Οι εργαζόμενοι προτιμούν να ελέγχουν μόνοι τους τον φωτισμό τους

Οι εργαζόμενοι προτιμούν να προσαρμόζουν τον φωτισμό τους με βάση την ευαισθησία και τις ανάγκες τους. Αυτό με τη σειρά του αυξάνει την παραγωγικότητα των εργαζομένων.

– Ο σχεδιασμός φωτισμού δημιουργεί ατμόσφαιρα

Δεν υπάρχει ενιαία λύση για τον φωτισμό στον χώρο εργασίας. Εξαρτάται από την ατμόσφαιρα που θέλουμε να δημιουργήσουμε στο εργασιακό περιβάλλον.

Έτσι, όταν το Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας King Abdullah στη Σαουδική Αραβία ήθελε το εσωτερικό του να προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα, προσαρμόστηκε κάθε χώρος στη χρήση για την οποία προορίζεται. Για παράδειγμα, ο συνεδριακός χώρος βρισκόταν σε μια «σκιασμένη, παθητική ψύξη υπαίθριου χώρου» με μια υπόνοια ηλιακού φωτός για να δημιουργήσει ένα φιλόξενο περιβάλλον που κρατά τους εργαζόμενους σε εγρήγορση. Η ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη, που είναι ένας χώρος ο οποίος “θέλει” τους ανθρώπους χαλαρούς, εξοπλίστηκε με ζεστό φωτισμό για να ενσταλάξει μια αίσθηση άνεσης.

Τips

  • Χρησιμοποιήστε πρώτα το φυσικό φως του δωματίου. Bρείτε τρόπους για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα παράθυρα. Περισσότερο φυσικό φως γύρω από το γραφείο μπορεί να σας βοηθήσει να συγκεντρωθείτε στις διάφορες εργασίες πιο αποτελεσματικά.
  • Τοποθετώντας φωτιστικά οροφής σε σκοτεινές γωνίες ή χώρους του γραφείου, δημιουργείται μια πιο φιλόξενη ατμόσφαιρα.
  • Tα επιτραπέζια φωτιστικά γραφείου θα βοηθήσουν να εστιάζετε το βλέμμα σας και είναι σημαντικό να μπορείτε να ρυθμίζετε την ένταση.
  • Ο “φωτισμός φόντου” ή “παρασκηνιακός” είναι αυτός που παραβλέπεται συνήθως παρόλο που στην ψηφιακή εποχή είναι σημαντικός. Καθώς εργαζόμαστε σε υπολογιστές και κινητές συσκευές, το φως του περιβάλλοντος μπορεί να ανακουφίσει την πίεση από τον φωτισμό της οθόνης του υπολογιστή και του τηλεφώνου.

Κάνοντας διάλειμμα κερδίζουμε σε παραγωγικότητα και σε χρόνο!

Εάν ο φόρτος εργασίας σας συσσωρεύεται, μπορείτε να επιλέξετε να τα αντιμετωπίσετε όλα χωρίς να κάνετε διαλείμματα, προκειμένου να γίνουν όλα πιο γρήγορα.

Ωστόσο, μια νέα μελέτη δείχνει ότι ο μεγάλος φόρτος εργασίας που αποθαρρύνει τους εργαζόμενους να κάνουν διαλείμματα θα μπορούσε να διαταράξει τη γενική απόδοση, προκαλώντας υψηλά επίπεδα άγχους και κόπωσης που εμποδίζουν την παραγωγικότητα. Και τελικά το να μην κάνουμε διάλειμμα μπορεί όχι μόνο να μας στρεσάρει αλλά και να μας τρώει περισσότερο χρόνο…

«Η έρευνά μας παρέχει μια ολοκληρωμένη περιγραφή των διαδικασιών που εμπλέκονται στην απόφαση για ένα διάλειμμα και παρέχει πληροφορίες για το πώς οι εργαζόμενοι και οι διευθυντές μπορούν να κάνουν πιο αποτελεσματική χρήση των διαλειμμάτων στην εργασία, βελτιώνοντας δυνητικά τόσο την ευημερία όσο και την απόδοση» δήλωσε ο James Beck, καθηγητής βιομηχανικής και οργανωτικής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Waterloo.

Οι ερευνητές εξέτασαν 10 υπαλλήλους σχετικά με το σκεπτικό τους να κάνουν διαλείμματα ή να μην τα κάνουν κατά τη διάρκεια των εργάσιμων ημερών. Ρώτησαν επίσης 287 εργαζόμενους δύο φορές την ημέρα σε διάστημα πέντε ημερών για τις ανησυχίες τους αναφορικά με την απόδοση, που συνδέονται με τον ύπνο, την κούραση και τον γενικό φόρτο εργασίας που μπορεί να τους εμποδίζει να κάνουν περισσότερα διαλείμματα. Διαπιστώθηκε πως είναι κρίσιμος ο παράγοντας της εποπτείας. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι οι προϊστάμενοι αποθαρρύνουν τα διαλείμματα στον χώρο εργασίας τους, είναι λιγότερο πιθανό να επιλέξουν να κάνουν διάλειμμα και αυτό τελικά έχει κόστος για όλους…